Χαμηλή-η-συμμετοχή-των-οφειλετών-στις-πλατφόρμες-για-τα-κόκκινα-δάνεια-–-Οι-λόγοι
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Χαμηλή η συμμετοχή των οφειλετών στις πλατφόρμες για τα κόκκινα δάνεια – Οι λόγοι

Της Βάσως Αγγελέτου

Κάτω από 1% των κόκκινων δανειοληπτών έχουν κάνει έως σήμερα εγγραφή στις online πλατφόρμες των servicers που προσφέρουν άμεση και πλήρη ενημέρωση σχετικά με το υπόλοιπο, το επιτόκιο και την οφειλόμενη δόση των μη εξυπηρετούμενων δανείων.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που έχει στη διάθεσή του το Capital.gr, από τις αρχές Απριλίου όπου τέθηκαν υποχρεωτικά σε εφαρμογή οι “πλατφόρμες Χατζηδάκη”, οι εγγεγραμμένοι οφειλέτες δεν ξεπερνούν συνολικά τους 10.000.

Στην doValue ειδικότερα, έχουν ολοκληρωθεί έως σήμερα λιγότερες από 3.500 εγγραφές σε σύνολο 700.000 οφειλετών, των οποίων η εταιρεία διαχειρίζεται τις μη εξυπηρετούμενες οφειλές. Η Cepal αριθμεί 2.000 εγγεγραμμένους χρήστες και εκτιμά ότι σύντομα ο αριθμός θα ανέλθει στους 2.500, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της εταιρείας. 

Ενδεικτικά, το portal που έχει δημιουργήσει η Cepal (γνωστό ως e-Cepal) προσφέρει την εξής πληροφόρηση: συνολική εικόνα οφειλών ανά είδος οφειλής και χαρτοφυλάκιο, αναλυτικά στοιχεία δανείων (τόκος, δόση, ημερομηνία επόμενης δόσης, δοσολόγιο, πληρωμές), ενημέρωση για κωδικούς πληρωμής, δυνατότητα ηλεκτρονικής πληρωμής δόσεων, υποβολή αιτημάτων, παρακολούθηση εξέλιξης αιτημάτων, παραλαβή απαντήσεων αιτημάτων, πρόσβαση σε προσωποποιημένες ενημερώσεις, προγραμματισμός ραντεβού με εκπρόσωπο για ρύθμιση οφειλής, δυνατότητα άμεσης ρύθμισης οφειλών χωρίς εκπρόσωπο.

Προκειμένου να ενισχύσουν τη συμμετοχή στις ηλεκτρονικές πλατφόρμες, οι εταιρείες διαχείρισης δρομολογούν ήδη τον εμπλουτισμό τους με επιπλέον λειτουργίες, όπως η απευθείας υποβολή αιτημάτων ρύθμισης ληξιπρόθεσμων οφειλών ή επαναδιαπραγμάτευση της υφιστάμενης ρύθμισης.

Ταυτόχρονα, οι μεγαλύτεροι servicers προγραμματίζουν καμπάνιες ενημέρωσης των οφειλετών τους προκειμένου να αυξήσουν τα επίπεδα επίγνωσης (awareness) των οφειλετών για μια δυνατότητα που θέτει οριστικά τέλος στα χρόνια προβλήματα επικοινωνίας με τους servicers.

Προτού προβούν σε καμπάνιες, θέλουν να αξιολογήσουν την εμπειρία του χρήστη μέσα από το portal και τα λοιπά ψηφιακά κανάλια που έχουν δημιουργήσει. Όπως εξηγούν στο Capital.gr πηγές του κλάδου, στα μέσα του καλοκαιριού αναμένουν οι servicers να έχουν ακριβέστερη εικόνα της συμμετοχής στο νέο μέτρο που εισήγαγε το υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών με στόχο την ενίσχυση της διαφάνειας σε επίπεδα αντίστοιχα με αυτά που διασφαλίζει το e-banking των τραπεζών. 

Στους λόγους που κρατούν τους κόκκινους οφειλέτες μακριά από τις ηλεκτρονικές πλατφόρμες, αρμόδιες πηγές εκτιμούν ότι ένας λόγος είναι η παροχή στοιχείων επικοινωνίας και εισοδημάτων, καθώς και η ταυτοποίηση μέσω κωδικών gov.gr που απαιτείται σε κάποιες περιπτώσεις. 

Για σημαντική μερίδα οφειλετών -ιδίως των στρατηγικών κακοπληρωτών- η παροχή των εν λόγω στοιχείων στους servicers θεωρείται “κόκκινη σημαία” καθώς είναι αυτοί που δεν θέλουν σε καμία περίπτωση να εντοπιστούν από τους πιστωτές.

Για μια άλλη μεγάλη μερίδα οφειλετών, υπάρχει κενό ενημέρωσης το οποίο πάντως αναμένεται σε μεγάλο βαθμό να αναπληρωθεί μέσα από τις στοχευμένες καμπάνιες των εταιρειών του κλάδου.

Related posts

ΤΕΠΙΧ ΙΙΙ: Ρευστότητα 2,2 δισ. για μικρομεσαίες επιχειρήσεις

James Rollner

Αύξηση του κατώτατου μισθού στα 908 ευρώ προτείνει η ΓΣΕΕ

timesadmin

Πραγματικότητα και επίσημα η εξαγωγική εταιρεία “Συνεταιριστικές Ελληνικές Εξαγωγές ΑΕ”

wp-needuser

Λαγκάρντ: Ανοιχτές όλες οι επιλογές της ΕΚΤ για τον Σεπτέμβριο – Κλιματική αλλαγή και γεωπολιτική οι επιπλέον κίνδυνοι για τον πληθωρισμό

wp-needuser

Κατά σχεδόν 16% αυξήθηκαν οι εισαγωγές φρούτων και λαχανικών το δεκάμηνο του 2023

timesadmin

Eυρωπαϊκή αξιολόγηση με 3 αγκάθια – Έρχονται τα τεχνικά κλιμάκια την επόμενη εβδομάδα

wp-needuser