Σε-ποια-χώρα-έχει-πρόστιμο-αν-οδηγείς-awd-σε-δρόμο-για-4wd
AYTOKINHTO

Σε ποια χώρα έχει πρόστιμο αν οδηγείς AWD σε δρόμο για 4WD

Οδηγος ενός Subaru Crosstrek AWD έλαβε επιστολή από υπηρέσια Εθνικού Πάρκο που τον προειδοποιούσε για πρόστιμο αν οδηγήσει ξανά σε δρόμο μόνο για 4WD.

Top Gear TEAM

Subaru Crosstrek dokimi

Αυτό είναι κάτι που δεν συμβαίνει κάθε μέρα και σίγουρα δεν συμβαίνει στην Ελλάδα. Όπως έμαθε πρόσφατα ένας ιδιοκτήτης Subaru Crosstrek, η τετρακίνηση δεν είναι μία και σίγουρα, όλοι οι τύποι, δεν σου εξασφαλίζουν τα ίδια δικαιώματα. Ειδικά από τη στιγμή που τυχαίνει να είσαι κάτοικος των ΗΠΑ.

Έτσι λοιπόν, ένας ιδιοκτήτης του μοντέλου της Subaru στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, δημοσίευσε μια προειδοποιητική επιστολή που έλαβε ένα μήνα μετά την οδήγηση στο Colorado River Overlook Road στο Εθνικό Πάρκο Canyonlands.

Subaru Crosstrek

Στην επιστολή αναφέρεται ότι ο συγκεκριμένος δρόμος προορίζεται για χρήση μόνο από οχήματα 4WD και το Crosstrek είναι εξοπλισμένο με AWD, όχι 4WD. Προειδοποιεί επίσης τον οδηγό, ότι μπορεί να αντιμετωπίσει πρόστιμο έως 5.000 δολάρια, φυλάκιση έως έξι μηνών ή/και άλλες κυρώσεις εάν πιαστεί να οδηγεί ξανά ένα αυτοκίνητο AWD σε μονοπάτι χαρακτηρισμένο για 4WD.

Υπάρχει διαφορά

Πριν βάλεις τα γέλια, θεωρώντας πως το επιχείρημα της επιστολής αφορά απλά μια υπερβολικά σχολαστική ερμηνεία, η αλήθεια είναι πως υπάρχει διαφορά ανάμεσα σε ένα όχημα AWD και σε ένα 4WD. Η οποία υπό συγκεκριμένες συνθήκες, μπορεί να αποδειχτεί σημαντική.

AWD violation

Σίγουρα, το Crosstrek είναι από τα πιο ικανά οχήματα στην κίνηση εκτός δρόμου, καθώς διαθέτει το προηγμένο σύστημα τετρακίνησης της Subaru, όμως σε αντίθεση με τα τμήματα μάρκετινγκ των εταιρειών που επιχειρούν πάντοτε να περάσουν την εικόνα που θέλουν για τα μοντέλα τους, τα οχήματα που είναι εξοπλισμένα με AWD έχουν πολύ διαφορετικές δυνατότητες από τα οχήματα που είναι εξοπλισμένα με 4WD, παρά το γεγονός ότι οι χαρακτηρισμοί τους είναι παρόμοιοι.

Το κλείδωμα διαφορικού αλλάζει τα δεδομένα

Μία βασική διαφορά, είναι πως τα μοντέλα 4WD συνήθως διαθέτουν δυνατότητα κλειδώματος ενός ή περισσότερων διαφορικών, κάτι που διαφοροποιεί σημαντικά την πρόσφυση του οχήματος σε ανώμαλα εδάφη. Αντιθέτως, τα οχήματα με AWD ενώ αυξάνουν σίγουρα την αίσθηση ασφάλειας του οδηγού σε γλιστερά οδοστρώματα και κατά την κίνηση σε χωματόδρομους, μπορεί να αποδειχτούν ανεπαρκή σε συνθήκες χαμηλής πρόσφυσης.

Το κλείδωμα ενός διαφορικού, συνεπάγεται την ισόποση κατανομή ροπής ανάμεσα σε κάθε τροχό. Κάποια συστήματα AWD διαθέτουν διαφορικά περιορισμένης ολίσθησης βασισμένων στα φρένα, όμως αυτά δεν μπορούν να αντικαταστήσουν το παραδοσιακό κλείδωμα διαφορικού ενός μοντέλου 4WD.

Οι τροχοί ενός οχήματος περιστρέφονται με διαφορετικές ταχύτητες όταν το διαφορικό τους δεν είναι κλειδωμένο, κάτι που οδηγεί έναν τροχό χωρίς πρόσφυση να περιστρέφεται ελεύθερα, την ώρα που ο τροχός με πρόσφυση δεν μπορεί να κάνει τίποτα. Αυτό θα μπορούσε να έχει ως αποτέλεσμα ένα όχημα AWD να κολλήσει σε ένα σημείο, από το οποίο θα μπορούσε εύκολα να βγει ένα όχημα 4WD με δυνατότητα κλειδώματος διαφορικού.

Related posts

Γιατί μας αρέσουν τόσο πολύ τα δερμάτινα καθίσματα στο αυτοκίνητο

protothema.gr

Πρώτες εικόνες: H AMG δοκιμάζει την πρώτη της ηλεκτρική πλατφόρμα

protothema.gr

Mercedes W 25: Το πρώτο Ασημένιο Βέλος είναι 90 ετών και βουτάμε λίγο στην ιστορία του (εικόνες)

timesadmin

Έρχεται το νέο Tesla Roadster-τι δήλωσε ο Elon Musk

timesadmin

F1 GP Εμίλια-Ρομάνια: Αγχωτική νίκη Verstappen απέναντι στον Norris

protothema.gr

F1 Las Vegas GP: Έτσι θα είναι οι διαφημίσεις στο Sphere

timesadmin