Πώς-κατάφερε-η-citroen-το-ηλεκτρικό-e-c3-να-κοστίζει-κάτω-από-25.000-ευρώ
AYTOKINHTO

Πώς κατάφερε η Citroen το ηλεκτρικό e-C3 να κοστίζει κάτω από 25.000 ευρώ

Με το νέο e-C3, η Citroen κατάφερε να φέρει στην αγορά το πιο προσιτό αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο που κατασκευάζεται και πωλείται στην Ευρώπη.

Top Gear TEAM

Citroen e-C3

Η Citroen ξεκίνησε ένα ανελέητο πρόγραμμα μείωσης του κόστους, ώστε να φέρει το νέο C3 στην αγορά με κόστος κάτω από 25.000 ευρώ για την αμιγώς ηλεκτρική έκδοση και κάτω από 15.000 ευρώ για τις εκδόσεις με κινητήρες εσωτερικής καύσης, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Thierry Koskas.

Η γαλλική εταιρεία κατάφερε να μειώσει το κόστος παραγωγής κατά περίπου 15 έως 20% σε σύγκριση με το υπάρχον C3, το οποίο κυκλοφορεί στην αγορά από το 2016, δήλωσε ο Koskas. Πώς όμως η Citroen έφτασε στην επίτευξη ενός στόχου που αποτελεί το ζητούμενο για ολόκληρη την αγορά;

Citroen e-C3

Εν μέρει χάρη στη χαμηλού κόστους μπαταρία φωσφορικού σιδήρου λιθίου (LFP), το e-C3 είναι το πρώτο ηλεκτρικό μοντέλο κάτω των 25.000 ευρώ, που κατασκευάζεται και πωλείται στην Ευρώπη. Θα φτάσει στις εκθέσεις τον ερχόμενο Σεπτέμβριο, ακριβώς τη στιγμή που οι αρχές ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής αναμένεται να ανακοινώσουν τα αποτελέσματα μιας έρευνας σχετικά με την υποστήριξη της κινεζικής κυβέρνησης για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Η μπαταρία είναι “όλα τα λεφτά”

Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες προετοιμάζονται για αυτό που ορισμένοι έχουν αποκαλέσει “καταιγίδα” φτηνών κινεζικών EV. “Όταν προσπαθούμε να μειώσουμε το κόστος παραγωγής ενός EV, το πρώτο πράγμα που εξετάζουμε είναι η μπαταρία”, δήλωσε ο Koskas σε εκπροσώπους του Ειδικού Τύπου. Όπως ανέφερε, η χρήση μπαταρίας με χημική σύνθεση νικελίου-μαγγανίου-κοβαλτίου (NMC) για το πακέτο μπαταριών 44 kWh του e-C3, θα κόστιζε περίπου 20% περισσότερο.

Αυτό μεταφράζεται σε σημαντική εξοικονόμηση για ένα αυτοκίνητο όπου η μπαταρία αντιπροσωπεύει το 40% του συνολικού του κόστους, είπε. “Το γεγονός ότι υπάρχει ένα εξάρτημα που είναι τόσο σημαντικό για το συνολικό κόστος του αυτοκινήτου είναι αρκετά σπάνιο”, δήλωσε ο Koskas.

Βασισμένο στο πάτωμα Smart Car

Εκτός όμως από την μπαταρία, το νέο C3 βασίζεται στην πλατφόρμα Smart Car της Stellantis, που αποτελεί μια εξελιγμένη εκδοχή της αρχιτεκτονικής CMP του ομίλου PSA, η οποία τροποποιήθηκε πρώτη φορά για χρήση σε αυτοκίνητα χαμηλού κόστους στην Ινδία, συμπεριλαμβανομένης μιας έκδοσης του C3.

Citroen e-C3

Η Citroen έχει επίσης απλοποιήσει σημαντικά τις εκδόσεις του C3, με μόνο δύο επίπεδα εξοπλισμού και χωρίς ιδιαίτερες επιλογές πέρα από την επιλογή του χρώματος στο αμάξωμα, δήλωσε ο Koskas. “Αυτό καθιστά την κατασκευή πολύ απλή”, υποστήριξε.

Ο βασικός εξοπλισμός του μοντέλου σχεδιάστηκε με κριτήριο να προσφέρει “όλα όσα χρειάζεται ο πελάτης, αλλά τίποτα υπερβολικό που μπορεί να μην του είναι απαραίτητο”, είπε ο Koskas. Μια επιλογή που δεν συναντάς συχνά, είναι ένα head-up display με ενδείξεις που δεν προβάλλονται στο παρμπρίζ αλλά σε ένα μικρό πάνελ κάτω από αυτό. Το C3 δεν διαθέτει συμβατικό πίνακα οργάνων, η head-up display προβάλλει την ταχύτητα και ζωτικές λειτουργίες, όπως η κατάσταση φόρτισης.

Το προφίλ του ανταγωνισμού

Citroen e-C3

Το C3 θα ανταγωνιστεί μόνο μερικά μικρά αυτοκίνητα χαμηλότερου κόστους, κυρίως το Dacia Sandero, το κορυφαίο αυτοκίνητο της κατηγορίας και το αυτοκίνητο με τις περισσότερες πωλήσεις συνολικά στην Ευρώπη μέχρι τον Απρίλιο.

Στον ανταγωνισμό του περιλαμβάνονται και μοντέλα όπως το νέο MG3 και το Suzuki Swift. Αργότερα φέτος η Renault θα λανσάρει το 5, ένα μικρό ηλεκτρικό αυτοκίνητο που κατασκευάζεται στη Γαλλία και θα ξεκινά επίσης κάτω από τα 25.000 ευρώ.

Το βασικό C3 με έναν υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα 1.2 λίτρων 100 ίππων ξεκινά από 14.990 ευρώ στη Γαλλία. Μια ήπια υβριδική έκδοση 48V, διαθέσιμη από τις αρχές του 2025, θα κοστίζει “κάτω από 20.000 ευρώ” και η αμιγώς ηλεκτρική έκδοση με αυτονομία 320 χιλιομέτρων θα ξεκινά από 23.300 ευρώ. Μέσα στο επόμενο έτος, μια ακόμη έκδοση με αυτονομία 200 χλμ. θα αρχίσει να πωλείται σε τιμή κάτω των 19.900 ευρώ.

Related posts

Alfa Romeo Milano θα λέγεται το νέο μικρό SUV – Πότε παρουσιάζεται

timesadmin

Νέα φίρμα αυτοκινήτων στην Ελλάδα από τoν όμιλο Σπανός

protothema.gr

Elon Musk: Αποκάλυψε γιατί καθυστερεί το ταξί χωρίς οδηγό και τιμόνι

wp-needuser

Nissan Ariya: Το πρώτο αυτοκίνητο που ταξίδεψε από τον Βόρειο Πόλο στον Νότιο Πόλο

timesadmin

Επίσημο: Αποκαλύφθηκε το νέο Volvo XC90

wp-needuser

Αποστολή στην Πορτογαλία: Οδηγούμε το νέο Nissan Qashqai

protothema.gr