ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Παράταση υποβολής προσφορών για το οδικό έργο “Ιωάννινα – Κακαβιά”

Της Ελένης Μπότα

Παράταση λίγων ημερών στον διαγωνισμό για το έργο που πρόκειται να αναβαθμίσει τις προοπτικές μεταξύ της Ελλάδας και των χωρών των Νοτιοδυτικών Βαλκανίων.

Παράταση για τις 5 Δεκεμβρίου παίρνει η υποβολή προσφορών του διαγωνισμού για την “Επέκταση Ιόνιας Οδού, τμήμα: Ιωάννινα – Κακαβιά” ανακοινώνει το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, με προϋπολογισμό 234 εκατομμύρια ευρώ (με Φ.Π.Α.) και προαίρεση 76 εκατομμύρια ευρώ (με Φ.Π.Α.).

Η δημοπράτηση του έργου έχει οριστεί για σήμερα 14 Νοεμβρίου, ενώ δύο ημέρες αργότερα στις 16 του μήνα έχει προγραμματιστεί η αποσφράγιση των προσφορών. Ωστόσο δόθηκε παράταση μερικών ημερών ενώ το άνοιγμα των προσφορών έχει οριστεί για τις 7 Δεκεμβρίου.

Το έργο, μήκους 70 χλμ, αποτελεί οδικό τμήμα του Δυτικού Άξονα. Είναι η συνέχεια της Ιόνιας Οδού από τα Ιωάννινα προς τα ελληνοαλβανικά σύνορα στην περιοχή της Κακαβιάς, διασχίζοντας τον νομό Ιωαννίνων. Ο άξονας αυτός θεωρείται ως ο δυτικότερος κάθετος άξονας της Εγνατίας Οδού και εντάσσεται στο κεντρικό (core) Διευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών της χώρας.

Είναι έργο ιδιαίτερης σημασίας για την Ήπειρο, τη Δυτική Ελλάδα, αλλά και τη Νοτιοανατολική Ευρώπη, καθώς πρόκειται να αναβαθμίσει τις προοπτικές μεταξύ της Ελλάδας και των χωρών των Νοτιοδυτικών Βαλκανίων, στους τομείς των μεταφορών, του εμπορίου, του τουρισμού και των logistics.

Ο νέος οδικός άξονας θα βελτιώσει τις κυκλοφοριακές συνθήκες στην πόλη των Ιωαννίνων, εκτρέποντας υπερτοπικούς φόρτους από την Περιφερειακή Οδό των Ιωαννίνων, ενώ η σύνδεση με τη Βιομηχανική Περιοχή θα επιτρέψει τη διοχέτευση της βαριάς κυκλοφορίας στο δίκτυο των αυτοκινητοδρόμων.

Παράλληλα, το έργο θα εξασφαλίσει στην περιοχή της Κόνιτσας πρόσβαση στην Ιόνια Οδό και κατ’ επέκταση στις περιοχές της Φλώρινας και της Καστοριάς.

Στα σημαντικά οφέλη του οδικού άξονα “Ιωάννινα – Καλπάκι – Κακαβιά” περιλαμβάνονται επίσης η εξυπηρέτηση του αεροδρομίου των Ιωαννίνων, καθώς και του κύριου όγκου της κυκλοφορίας μεταξύ Αλβανίας – Ελλάδας, αφού η συνέχεια της οδού μετά την Κακαβιά εξυπηρετεί τις παραλιακές περιοχές της Αλβανίας και τα Τίρανα, από τις οποίες προέρχεται μεγάλος αριθμός χρηστών της οδού.

Το έργο περιλαμβάνει δυο υποτμήματα :

– Υποτμήμα 1: Ιωάννινα – Καλπάκι. Με αρχή το τέλος της σύμβασης παραχώρησης (Χ.Θ. 4+800) και πέρας το τέλος του AK Καλπακίου (Χ.Θ. 51+237,37) και συνολικό μήκος 46,4 χλμ νέας χάραξης. Στο υποτμήμα περιλαμβάνονται έξι (6) Ανισόπεδοι Κόμβοι, εκ των οποίων ο ΑΚ Κ3 Πασσαρώνος (Χ.Θ. 21+940 – Χ.Θ. 23+441) μήκους 1,47 χλμ., αποτελεί την Προαίρεση 1.

– Υποτμήμα 2: Καλπάκι – Κακαβιά. Με αρχή το πέρας του ΑΚ Καλπακίου (Χ.Θ. 51+237,37) και πέρας τον μεθοριακό σταθμό Κακαβιάς (Χ.Θ. 74+349,66) και συνολικό μήκος 23,11 χλμ, προβλέπεται η αναβάθμιση της υφιστάμενης οδού, που αποτελεί την Προαίρεση 2.

Related posts

Ρευματοκλοπές: Η μάστιγα με κόστος μισό δισ. ευρώ και η αφαίρεση αδειών από ηλεκτρολόγους

wp-needuser

Λύσεις για τη λειψυδρία σε επτά νησιά ψάχνουν ερευνητές

wp-needuser

Μ. Μανουσάκης (ΑΔΜΗΕ): Θα φτάσουμε τα ηλεκτρικά σύνορα της Ελλάδας στο Ισραήλ

timesadmin

Κ. Χατζηδάκης: Απάντηση στη μηδενιστική κριτική οι θετικές εκτιμήσεις από τη Moody’s

protothema.gr

Eurostat: Άνοδος του πληθωρισμού στην Ελλάδα στο 3% τον Ιούλιο από 2,5% – Στο 2,6% ο πληθωρισμός στην Ευρωζώνη

wp-needuser

Π. Τσακλόγλου: “Fake news” η εξαήμερη εργασία στην Ελλάδα

James Rollner