Μούδιασμα-στις-εκπτώσεις-για-το-λιανεμπόριο-–-Από-ανατιμήσεις-κρατιέται-ο-τζίρος-της-αγοράς
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Μούδιασμα στις εκπτώσεις για το λιανεμπόριο – Από ανατιμήσεις κρατιέται ο τζίρος της αγοράς

Του Γιώργου Λαμπίρη

Κατώτερη των προσδοκιών εμφανίζεται η έως τώρα εικόνα των θερινών εκπτώσεων κατά βάση στον κλάδο ένδυσης και υπόδησης, ο οποίος εξαρτάται άμεσα από τη συγκεκριμένη χρονική περίοδο.

Όπως επισημαίνει ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Πειραιά, Θεόδωρος Καπράλος, μιλώντας στο Capital.gr “η εικόνα που έχουμε έως τώρα είναι ότι οι εκπτώσεις που αφορούν κυρίως σε κλάδους όπως η ένδυση και υπόδηση αλλά και κλάδους που περιμένουν πολλά από την περίοδο αυτή, είναι ότι το γενικό αίσθημα δεν είναι το αναμενόμενο. Αυτό σας το μεταφέρω τόσο από πλευράς πελατών στη χονδρική όσο και ως αντιπρόεδρος της ΕΣΕΕ έχοντας διαρκείς συνομιλίες με συναδέλφους μου. Εμφανίζεται πτώση του τζίρου ειδικά για την ένδυση και υπόδηση, καθότι είναι ο κλάδος που έχει την ελαστικότερη ζήτηση και είναι το πρώτο πράγμα που ο κόσμος θα περιορίσει ως προς τις δαπένες του είτε λόγω έλλειψης χρημάτων είτε επειδή θα επιλέξει κάτι άλλο ως προτεραιότητα”.

Ο κύριος Καπράλος επισημαίνει ότι ο κόσμος δεν περίμενε τις εκπτώσεις διότι πλέον η αγορά έχει στη διάθεσή της τη δωδεκάμηνη απελευθέρωση του θεσμού των προσφορών και μπορεί κανείς να βρει προϊόντα καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους σε χαμηλότερες τιμές και επομένως δεν αναμένει τις αρχές Ιουλίου να ξεκινήσει η περίοδος των εκπτώσεων. “Επίσης υπάρχει ιεράρχιση αναγκών λόγω μειωμένου εισοδήματος και διαφορετικών προτεραιτοτήτων ειδικά μετά την πανδημία. Ο κόσμος σκέφτεται διαφορετικά, επιθυμεί να βγει περισσότερο και να πάει διακοπές και όχι να αγοράσει διαρκή καταναλωτικά αγαθά. 

Αυτή τη στιγμή υπάρχει σαφέστατα πτώση του τζίρου, μεγαλύτερη από αυτή που περιμέναμε και ειδικά για μικρότερες επιχειρήσεις κάτι που είναι ακόμα περισσότερο αισθητό σε περιοχές όπου δεν υπάρχει έντονη κινητικότητα λόγω του τουρισμού. Το βλέπουμε αυτό και σε μεγάλες πόλεις όπως για παράδειγμα σε πόλεις που βρίσκονται στην Περιφέρεια Θεσσαλίας. Αλλά και στις τουριστικές περιοχές δεν επαρκεί ο τουρισμός για να καλύψει το έλλειμμα του Έλληνα καταναλωτή”. 

Προσθέτει ότι η πτώση του τζίρου δεν είναι το ίδιο μεγάλη στις μεγαλύτερες επιχειρήσεις λιανικής και στα εμπορικά κέντρα. “Σε κάθε περίπτωση τα επίσημα στοιχεία είναι αυτά που θα δείξουν ποια είναι τα ακριβή δεδομένα καθώς και ποια είναι η θέση των πολυεθνικών εταιρειών σε σχέση με την κατανάλωση. Το βέβαιο είναι ότι υπάρχει μετατόπιση τζίρου στις μεγάλες αλυσίδες, φαινόμενο που γίνεται όλο και πιο έντονο. Ωστόσο δεν είναι το πρόβλημα μόνο η μετατόπιση του τζίρου για τις υπόλοιπες επιχειρήσεις, αλλά και η έλλειψη διαθέσιμου εισοδήματος. Τα επίσημα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ θα είναι διαθέσιμα στις αρχές Σεπτεμβρίου, όταν και θα αποκτήσουμε σαφή εικόνα για την κίνηση της εκπτωτικής περιόδου”. 

Β. Κορκίδης: Ο φόβος των τιμολογίων στο ρεύμα και ο καύσωνας επηρεάζουν την αγορά

Από την πλευρά του ο Βασίλης Κορκίδης, πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιά δεν αποκλίνει σημαντικά των όσων προανέφερε ο κύριος Καπράλος. “Όσα συνέβησαν με τα τιμολόγια του ρεύματος και το φόβο των αυξήσεων που τρέφουν οι καταναλωτές αλλά και ο συνεχιζόμενος καύσωνας, είναι παράγοντες που επηρεάζουν δραστικά την αγορά. Ελπίζουμε ότι θα είναι καλύτερα τα πράγματα προς το τέλος Ιουλίου. Συνήθως οι πρώτες τρεις εβδομάδες είναι οι πιο κινητικές, ωστόσο η πρώτη σκέψη για τους καταναλωτές είναι οι διακοπές και επομένως πολλοί έχουν επιλέξει να διαθέσουν το μεγαλύτερο μέρος των χρημάτων τους εκεί”. 

Στόχος σύμφωνα με τον κύριο Κορκίδη ήταν να τζιράρει η αγορά φέτος περί τα 7 δισεκατομμύρια ευρώ στο δίμηνο των εκπτώσεων Ιουλίου – Αυγούστου, συμπεριλαμβανομένων τροφίμων και καυσίμων, ενώ αν αφαιρεθούν τρόφιμα και καύσιμα ο τζίρος υπολογιζόταν ότι μπορεί να ανέλθει στα 2,8 δισεκατομμύρια ευρώ. “Πέρυσι ο τζίρος αυτός στο αντίστοιχο δίμηνο ήταν κοντά στα 7 δισεκατομμύρια ευρώ, κάτι που αναμένεται να το αγγίξουμε και φέτος λόγω πληθωρισμού και ανατιμήσεων και όχι λόγω αύξησης της κατανάλωσης. Πέρυσι ο τζίρος για τους υπόλοιπους κλάδους πλην τροφίμων και καυσίμων ήταν 2,8 δισεκατομμύρια ευρώ στην περίοδο των εκπτώσεων. Πρόβλεψη είναι ότι θα πάμε περίπου στα περσινά επίπεδα, αλλά λόγω των ανατιμήσεων που έχουν επέλθει”.

Επισημαίνει εκτός των άλλων ότι ο εισερχόμενος τουρισμός δεν παρουσιάζει το ίδιο ποιοτικά χαρακτηριστικά με το 2023. “Πάντως, οι τουριστικές περιοχές και το κέντρο της Αθήνας θα είναι οι πιο κερδισμένες καθότι το κέντρο της πόλης έχει γίνει τουριστικός προορισμός με τουλάχιστον δύο διανυκτερεύσεις. Αντίστοιχα συμβαίνει και με τον Πειραιά με περίπου 2 διανυκτερεύσεις κατά μέσο όρο για όσους τον επισκέπτονται”. 

Όμιλος Φάις: Στα ίδια επίπεδα με πέρυσι – Περιμέναμε καλύτερα

Πηγές κοντά στον όμιλο Φάις επισημαίνουν ότι ενώ η εκπτωτική περίοδος ξεκίνησε θετικά, καθώς υπήρχε κινητικότητα τις δύο πρώτες ημέρες στις 8 και 9 Ιουλίου, στη συνέχεια τα πράγματα εξελίχθηκαν διαφορετικά. “H λιανική κινείται σε μέτρια επίπεδα, κάτι που σημαίνει ότι υφίσταται καταναλωτική κόπωση. Το πρώτο εξάμηνο για τον όμιλο Φάις παρουσιάζει ανάπτυξη κατά 15% σε σχέση με πέρυσι, αλλά δεν είναι παντού το ίδιο σε κάθε περίπτωση ο τζίρος εξαρτάται από τα νέα καταστήματα που εντάχθηκαν στο δίκτυο, τις ανακαινίσεις υφιστάμενων αλλά και από πολλούς ακόμα παράγοντες. Αυτό που βλέπουμε ως όμιλος, είναι ότι τα ίδια μαγαζιά like for like, κινούνται στα ίδια επίπεδα, ενώ περιμέναμε να είναι καλύτερα”.

Oι ίδιες πηγές αναφέρουν ότι τα αθλητικά είδη εμφανίζουν μεγαλύτερη κόπωση και συγκεκριμένα οι μάρκες Under Armour και Puma. Τα υπόλοιπα brands κινούνται με θετικούς ρυθμούς, ειδικότερα τα Κiko και Καλογήρου. “Η Kiko είναι νέο brand και τρέχει πολύ καλά, με ανοίγματα νέων καταστημάτων και ακόμα βρίσκεται μακριά από το να θεωρηθεί ώριμη και να ανακοπεί η έντονα θετική πορεία που έχει παρουσιάσει έως τώρα”. 

Σε ό,τι αφορά τη Notos Συμμετοχών όπου επίσης έχει συμμετοχή ο όμιλος Φάις, τα δεδομένα είναι καλύτερα από πέρυσι και στη λιανική και στη χονδρική σε σύγκριση με πέρυσι. Ωστόσο τον τελευταίο μήνα με τις εκπτώσεις η κίνηση χαρακτηρίζεται ως υποτονική.

Related posts

Market Pass: Ανοίγει σήμερα η πλατφόρμα – Ποιοι πρέπει να κάνουν νέα αίτηση και ποιοι όχι

timesadmin

Πώς θα δίνεται το μπόνους παραγωγικότητας στο Δημόσιο

protothema.gr

Αντίστροφη μέτρηση για τις φορολογικές δηλώσεις – Οι δύο σημαντικές αλλαγές

wp-needuser

ΕΒΕΠ: Δυναμική ελληνική παρουσία στην 1η Ευρωπαϊκή Έκθεση Κρουαζιέρας

timesadmin

Κοινωνικός Τουρισμός: Οι προσωρινοί πίνακες για 25.000 επιταγές για συνταξιούχους ελεύθερους επαγγελματίες

timesadmin

Πρόεδρος της Ιχθυαγοράς Βαρβακείου: Μειωμένες κατά 1-2 ευρώ οι τιμές στα θαλασσινά

timesadmin