Την υπογραφή της τροποποιημένης Σύμβασης για την προμήθεια συνολικά 100 αρθρωτών λεωφορείων συμπιεσμένου φυσικού αερίου (CNG) κατηγορίας ΕURO VI, μήκους 18 μέτρων, υπέγραψε σήμερα ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας.
Θυμίζουμε ότι το ελληνικό Δημόσιο θα πληρώσει ακριβότερα κατά 9% σε σχέση με την αρχική σύμβαση τα 100 λεωφορεία φυσικού αερίου της Iveco France, τα οποία προορίζονται για την αναβάθμιση του γηρασμένου στόλου των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας. Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών το περασμένο καλοκαίρι έκανε αποδεκτό το αίτημα, που υπέβαλε η Iveco τον περασμένο Μάρτιο για αναπροσαρμογή προς τα πάνω του συνολικού τιμήματος κατά 4,296 εκατ. ευρώ (συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ). Στην πράξη, αυτό σημαίνει ότι το ελληνικό δημόσιο καλείται πλέον να καταβάλλει ποσό των 52 εκατ. ευρώ στην ιταλογαλλική εταιρεία από 47,7 εκατ. ευρώ που αρχικά προβλεπόταν για την προμήθεια 100 αρθρωτών αστικών οχημάτων 18 μέτρων, συμπιεσμένου φυσικού αερίου (CNG). Η αύξηση στο τίμημα ήρθε μερικούς μήνες αφότου υπογράφηκε το συμφωνητικό ανάμεσα στο υπουργείο Μεταφορών και τη διοίκηση της Iveco τον Φεβρουάριο του 2024.
Κύκλοι του Υπουργείου ανέφεραν ότι η ανατίμηση αποδίδεται στις μεταβολές, που μεσολάβησαν και συντελέστηκαν στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία από την ημερομηνία προκήρυξης του διαγωνισμού τον Οκτώβριο του 2021 μέχρι την ανακήρυξη αναδόχου στο συγκεκριμένο τμήμα στις αρχές του 2023 και τις τελικές υπογραφές ένα χρόνο μετά. Η άνοδος του κόστους σε πρώτες ύλες, ενέργεια και εργατικά χέρια και γενικότερα η κρίση που διήλθαν οι κατασκευαστές οχημάτων το προηγούμενο διάστημα σε συνδυασμό με τις σημαντικές καθυστερήσεις για την κατακύρωση του εν λόγω τμήματος, οδήγησαν την Iveco να αποστείλει επιστολή στις 8 Μαρτίου του 2024, η οποία στη συνέχεια συνοδεύτηκε και με οικονομική ανάλυση της ελεγκτικής PwC, για να αιτιολογήσει το αίτημα για αναπροσαρμογή του τιμήματος κατά +9%.