Monday, October 6, 2025
spot_imgspot_img

Related Posts

Top 5 This Week

Volvo EX30 Cross Country

Η νέα έκδοση Cross Country του EX30 στοχεύει να προσθέσει μια αίσθηση περιπέτειας και «σκανδιναβικής ταυτότητας» στο μικρότερο ηλεκτρικό όχημα της Volvo. Θα το επιτύχει, ή πρόκειται απλώς για μια πιο lifestyle προσέγγιση;

Το EX30 είναι ήδη γνωστό ως το μικρότερο μοντέλο που έχει κατασκευάσει ποτέ η σουηδική εταιρεία, με την προσοχή να εστιάζεται αρχικά στη μινιμαλιστική σχεδίαση και στη συνέχεια στις επιδόσεις του. Ειδικά στην έκδοση Twin Motor, η εντυπωσιακή επιτάχυνση των 400+ ίππων συναγωνίζεται πολλά σπορ μοντέλα, ενώ η άμεση ροπή του ηλεκτροκινητήρα σε καθηλώνει στο κάθισμα. Κυριολεκτικά.

Τώρα, με το EX30 CC (σημείωση: το πρώτο Cross Country κυκλοφόρησε το 1997), η Volvo προσπαθεί να μεταφέρει κάτι από το πνεύμα των κλασικών V60/V90 Cross Country, αλλά σε μια ηλεκτρική και πιο lifestyle εκδοχή.

Το ξεχωριστό αμάξωμα είναι αυτό που τραβάει αμέσως το βλέμμα. Με αυξημένη κατά 19 χιλιοστά απόσταση από το έδαφος (τα 12 χιλιοστά προέρχονται από αλλαγές στην ανάρτηση και τα υπόλοιπα από τις ζάντες 19 ιντσών), φτάνει συνολικά τα 19,6 εκατοστά.

Είναι αυτονόητο ότι την προσοχή κεντρίζουν τα πλαστικά προστατευτικά στη μάσκα, στα φτερά και στους προφυλακτήρες, οι νέες ζάντες 18 ιντσών και ένα μπροστινό πάνελ που φιλοξενεί το ανάγλυφο του Kebnekaise, του υψηλότερου βουνού της Σουηδίας.

Εν συντομία: αν επιθυμείτε κάτι που να δείχνει πιο περιπετειώδες χωρίς να είναι πλήρως εκτός δρόμου, η έκδοση CC σίγουρα επιτυγχάνει τον σκοπό της.

Από πλευράς επιδόσεων πάντως, δεν έχει τίποτα να ζηλέψει από πιο «καυτές» κατασκευές ντροπιάζοντας τα περισσότερα «γρήγορα» στα φανάρια. Έχουμε και λέμε: από ένα ηλεκτρομοτέρ σε κάθε άξονα, τετρακίνηση, 428 ίπποι/ 543 Nm ροπής και 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 3,7 δευτερόλεπτα.

Ρεαλιστικά, δεν υπάρχει καμία ανάγκη για τέτοιες επιδόσεις σε ένα αυτοκίνητο αυτού του χαρακτήρα, αλλά δεν γίνεται να μην εκτιμήσεις το πόσο εύκολα και σιωπηλά μπορεί να μετατραπεί σε «πύραυλο εδάφους-εδάφους». Χρήσιμο για προσπεράσεις, όπως ίσως να πει κάποιος από την Volvo. Ή απλά να εντυπωσιάσεις με την πραγματικά καταιγιστική επιτάχυνση.

Στην πράξη, η τετρακίνηση εξασφαλίζει βέλτιστο κράτημα και μια γενική αίσθηση ασφάλειας, ειδικά σε συνθήκες χαμηλής πρόσφυσης. Κάπου εκεί θα νιώσεις και τη δύναμη του πίσω ηλεκτρομοτέρ (των 272 ίππων, 150 το μπροστινό) με μία μικρή τάση υπερστροφής που πνίγεται στη γέννεση της.

Το πρώτο ηλεκτρικό Cross Country μπορεί να επιταχύνει διαολεμένα δεν είναι φτιαγμένο για απαιτητικές εκτός δρόμου διαδρομές -η απουσία εκτός δρόμου προφίλ οδήγησης και η ύπαρξη μόνο hill descent control το αποδεικνύει- αλλά έναν κακό χωματόδρομο θα τον περάσει με άνεση (και ακόμη πιο άνετα με τα «σωστά» ελαστικά αφού στάνταρ είναι τα θερινά).

Από εκεί και πέρα, η οδηγική εμπειρία εξαρτάται από το πού κινείσαι. Μέσα στην πόλη είναι ιδανικό: έχει υψηλή θέση οδήγησης, φιλικό (και βελτιωμένο) τιμόνι, πολύ καλή απόκριση στο γκάζι και ένα στιβαρό πάτημα.

Εκτός πόλης όμως, αρχίζουν να φαίνονται τα όρια. Το τιμόνι δείχνει σχετικά ελαφρύ και κάπως τεχνητή πληροφόρηση, ενώ στις στροφές το αμάξωμα γέρνει λίγο περισσότερο απ’ όσο θα ήθελες, αποτέλεσμα της ψηλωμένης ανάρτησης και του επιπλέον βάρους.

Η αλήθεια είναι πως αν το EX30 είχε λιγότερη δύναμη (ναι, φτάσαμε σε σημείο να λέμε και αυτό), ίσως να ήταν και πιο ευχάριστο. Μοιάζει σα να προσπαθεί να κάνει δύο πράγματα ταυτόχρονα, αλλά να μην προλαβαίνει να τα φέρει στο ιδανικό.

Όσο για την άνεση, η ρύθμιση της ανάρτησης είναι βελτιωμένη σε σχέση με το στάνταρ EX30 και απορροφά λίγο καλύτερα τις ανωμαλίες. Παραμένει όμως ένα μικρό SUV με σχετικά κοντό μεταξόνιο και σφιχτό set-up, οπότε στους κακότεχνους δρόμους οι λακκούβες είναι εκεί και σε περιμένουν.

Η ποιότητα κύλισης μπορεί να είναι ένα κλικ πιο κάτω από τα «απλά» EX30, αλλά παραμένει εξαιρετική συνάδοντας με τις upper class προδιαγραφές της Volvo.

Το εσωτερικό συνεχίζει στο γνώριμο, μινιμαλιστικό ύφος της Volvo. Μόνο που εδώ το μινιμαλιστικό φλερτάρει λίγο με το… σπαρτιάτικο. Το 12,3 ιντσών κάθετο «desktop» διαχειρίζεται σχεδόν τα πάντα, από τον κλιματισμό μέχρι τους καθρέφτες, το ντουλαπάκι και τις λειτουργίες οδήγησης.

Δεν υπάρχουν φυσικά κουμπιά, ούτε πίνακας οργάνων μπροστά σου –όλα προβάλλονται στην κεντρική οθόνη, και μόνο εκεί. Το αποτέλεσμα είναι εντυπωσιακό σε φωτογραφίες αλλά όχι το πιο πρακτικό για καθημερινή χρήση, ειδικά όταν ψάχνεις να δεις την ταχύτητα σε δρόμο με συνεχείς αλλαγές ορίων.

Από την άλλη, η ποιότητα υλικών είναι προσεγμένη, με οικολογικές επιλογές όπως το «Indigo» που περιλαμβάνει ανακυκλωμένο Denim και δημιουργεί μια ενδιαφέρουσα αισθητική – κάπου ανάμεσα στο μοντέρνο και το αστικό.

Ο χώρος μπροστά είναι άνετος, αλλά πίσω τα πράγματα ζορίζουν, ιδίως για ενήλικες. Οπότε αν έχεις οικογένεια που μεγαλώνει, καλύτερα να το ξανασκεφτείς. Πάντως, το δίπατο πορτμπαγκάζ χωρά πολλά περισσότερα από ότι θα περίμενες.

Στην θεωρεία, η αυτονομία του EX30 CC φτάνει έως και 427 χιλιόμετρα στον κύκλο WLTP, αλλά στην πραγματικότητα θα πρέπει να υπολογίζεις περίπου 330–360 χιλιόμετρα, ανάλογα βέβαια με το στιλ οδήγησης και τις συνθήκες.

Η μπαταρία έχει χωρητικότητα 69 kWh («καθαρή» στις 64) και η φόρτιση σε DC φτάνει τα 153 kW, που σημαίνει ότι το 10–80% μπορεί να γεμίσει σε περίπου 26 λεπτά. Σε AC φορτιστή 11 kW, χρειάζεται γύρω στις 7 ώρες για πλήρη φόρτιση. Στα συν η ύπαρξη αντλίας θερμότητας, έτσι για τον κρύο χειμώνα που έρχεται.

Σε θέματα τεχνολογίας, η EX30 έχει όλα τα σύγχρονα συστήματα υποβοήθησης, αλλά η κάπως υπερβολική ευαισθησία του Lane Assist και του συστήματος προειδοποίησης κόπωσης γίνονται κουραστικά. Αν θες να τα απενεργοποιήσεις, πρέπει να «σκάψεις» βαθιά σε μενού, όπως και για να επιλέξεις κάποιες άλλες λειτουργίες.

Αξιοσημείωτο είναι ότι από την πρώτη δοκιμή με το τετρακίνητο EX30 (εδώ το πισωκίνητο), τα over-the-air updates που έχουν γίνει έχουν βελτιώσει σημαντικά την εμπειρία του χρήστη (σ.σ. το επόμενο ΟΤΑ θα περιλαμβάνει και το Android Auto), αλλά το «όχι διακόπτες» αρχίζει να δείχνει τα όριά του στην καθημερινή χρήση.

Από πλευράς εξοπλισμού, το EX30 Cross Country στην πλουσιότερη έκδοση Ultra Twin Motor Performance έρχεται πλήρως εξοπλισμένο. Διαθέτει προβολείς LED, διζωνικό αυτόματο κλιματισμό, εξαιρετικό ηχοσύστημα Harman Kardon, roof rails, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα καθίσματα, ψηφιακά βοηθήματα οδήγησης, κάμερα 360°, θερμαινόμενο τιμόνι και καθίσματα, καθώς και δυνατότητα επιλογής μεταξύ ζαντών 18 ή 19 ιντσών με πιο «χωμάτινες» προδιαγραφές. Η καμπίνα διατηρεί τον οικολογικό χαρακτήρα με υλικά όπως το ανακυκλωμένο τζιν (Indigo) ή το Nordico.

Η τιμή του μοντέλου ξεκινά από 56.296 ευρώ χωρίς επιδότηση, καθιστώντας το ως το ακριβότερο EX30 της γκάμας. Η διαφορά σε σχέση με την απλή έκδοση Twin Motor φτάνει περίπου τις 2.000 ευρώ Ultra (το πεντοχίλιαρο στην περίπτωση της Plus).

Συμπέρασμα: αν σκεφτεί κανείς ότι οι δυνατότητες εκτός δρόμου είναι περιορισμένες, η τελική επιλογή εξαρτάται περισσότερο από το αν σε ελκύει ο ξεχωριστός χαρακτήρας της έκδοσης και όχι από την ανάγκη για ικανότητες στο χώμα. Ή οτιδήποτε άλλο δεν έχει να κάνει πέρα από το στιλ και φαίνεσθαι.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ – Volvo EX30 Cross Country
Συνδυαστική ισχύς / ροπή: 428 PS / 543 Nm
Ισχύς, ροπή ηλεκτροκινητήρα εμπρός / πίσω: 150 PS / 200 Nm, 272 PS / 343 Nm
Χωρητικότητα μπαταρίας – OBC: 69,0 kWh (net: 64 kWh) – 11 kW (AC), 153 kW (DC)
Μετάδοση: Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο : Αυτόματο 1 σχέσης
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 3,7 sec
Τελική ταχύτητα: 180 km/h
Μεικτή κατανάλωση εργοστασιακή/δοκιμής: 18,3 kWh/100 km / 20 kWh/100 km
Αυτονομία εργοστασιακή/δοκιμής: 427 / 340 χλμ.
Βάρος: 1.983 kg
Διαστάσεις (ΜxΠxΥ): 4.233 × 1.837 × 1.574 mm
Μεταξόνιο: 2.650 mm
Χώρος αποσκευών: 318-904 lt (+ frunk: 7 lt)
Τιμή (χωρίς επιδότηση): από 56.296 ευρώ

Popular Articles