to-viritech-apricale-είναι-το-πρώτο-hypercar-υδρογόνου-και-έχει-1.086-ίππους
AYTOKINHTO

To Viritech Apricale είναι το πρώτο hypercar υδρογόνου και έχει 1.086 ίππους

Αν πούμε ότι περιμέναμε το Viritech Apricale ακόμα και πριν το σκεφτεί ο κατασκευαστής, θα πεις “ναι, καλά”, αλλά θα παραδεχθείς ότι το θέμα υδρογόνο το έχουμε πιάσει επανειλημμένως και από πολλές πλευρές. Είτε πρόκειται για ψηφιακό μονοθέσιο supercar υδρογόνου, είτε πρόκειται για ένα σχεδόν έτοιμο Toyota Corolla υδρογόνου, ένα είναι σίγουρο: ότι το υδρογόνο είναι εδώ (ενωμένο-δυνατό) και ίσως να είναι η απάντηση στην παραδοσιακή ηλεκτροκίνηση. 

Viritech Apricale, γιατί το υδρογόνο μπορεί

Όταν μια βρετανική νεοφυής επιχείρηση ανακοίνωσε πριν από έναν χρόνο περίπου την πρόθεσή της να κατασκευάσει ένα υπεραυτοκίνητο με κινητήρα υδρογόνου, πολλοί χλεύασαν τις φιλοδοξίες μιας άγνωστης εταιρείας και αμέσως το ξεχάσαμε.

Ε λοιπόν, είναι εδώ. Πείτε γεια στο Viritech Apricale, ένα hypercar σε σχεδίαση Pininfarina, με βάρος κάτω των 1.000 κιλά και μηδενικές εκπομπές ρύπων, που “τυχαίνει” να αποδίδει 1.086 ίππους. 

Ας δούμε γρήγορα τις προδιαγραφές. Ένας ηλεκτροκινητήρας 400kW σε κάθε άξονα παρέχει το κορυφαίο νούμερο ισχύος και την τετρακίνηση, για να μην αναφέρουμε τα 1.000 Nm ροπής.

Αυτό έχει ως αποτέλεσμα τα 0-100 km/h σε λιγότερο από 2,5 δευτερόλεπτα, όπως ισχυρίζεται η Viritech, με τελική ταχύτητα στην πλευρά της μακράς ποινής φυλάκισης των 320 km/h. Yπάρχει μια μπαταρία ιόντων λιθίου 6 kWh εκεί μέσα. Για να καταλάβετε, θα χρειαζόσασταν 13 φορές μεγαλύτερη χωρητικότητα για μια entry level Porsche Taycan.

Σύμφωνα με τους κατασκευαστές του, το Viritech Apricale μπορεί να φορτίσει και να εκφορτίσει πλήρως αυτές τις κυψέλες υδρογόνου σε λιγότερο από ένα λεπτό, επιτρέποντάς του να ανακτήσει πρωτοφανή επίπεδα ενέργειας μέσω της πέδησης επαναφοράς (e-pedal στα ελληνικά). Ως εκ τούτου, η αυτονομία υπερβαίνει τα 600 χιλιόμετρα.

Και φυσικά το βάρος: η αρχή και το τέλος για να είσαι ταχύτατος

“Αλλά για στάσου, πώς κράτησαν το βάρος κάτω από έναν τόνο;” θα αναρωτιέσαι. Λοιπόν, αυτή είναι μία από τις πιο ενδιαφέρουσες πτυχές του σχεδιασμού του Viritech Apricale: αντί να ενισχύσει τις δεξαμενές υδρογόνου και στη συνέχεια να βρει χώρο γι’ αυτές στο πλαίσιο, η Viritech πήγε ένα βήμα παραπέρα και έκανε τις δεξαμενές δομικό μέρος του σύνθετου μονοκόκ από ανθρακονήματα. Έξυπνο.

Ο τρόπος με τον οποίο το Apricale αναπτύσσει την ισχύ του είναι επίσης έξυπνος: τόσο η κυψέλη καυσίμου όσο και η μπαταρία μπορούν να τροφοδοτούν ανά πάσα στιγμή, με τη Viritech να προτείνει ότι η μπαταρία θα φροντίζει για τις χαμηλές ταχύτητες και η κυψέλη καυσίμου για τις ταχύτητες του αυτοκινητόδρομου, ενώ η πλήρης επιτάχυνση θα καλεί και τις δύο ταυτόχρονα σε δράση. Επομένως, δεν πρόκειται για ένα όχημα που επεκτείνει την αυτονομία μόνο κατ’ όνομα.

Αυτοί οι τροχοί είναι ζάντες Dymag από ανθρακονήματα με κέντρο από μαγνήσιο, με Michelin Pilot Sport 4 που αναπτύσσονται για πολύ πρόσφυση. Οι δίσκοι φρένων είναι  από ανθρακονήματα, με δαγκάνες έξι και τεσσάρων εμβόλων εμπρός και πίσω αντίστοιχα.

Εν τω μεταξύ, η ανάρτηση διπλών ψαλιδιών χρησιμοποιείται εμπρός και πίσω, με αντιστρεπτικές ράβδους που ενεργοποιούνται με ράβδους έλξης και στους δύο άξονες. Πολύ Formula 1 η φάση.

“Οι κυψέλες καυσίμου υδρογόνου χρησιμοποιούνταν, μέχρι τώρα, ως επεκτάσεις εμβέλειας για συστήματα κίνησης με μπαταρίες στην καρδιά τους”, εξηγεί ο CTO της Viritech Matt Faulks. “Εμείς ουσιαστικά ανατρέψαμε αυτή την προσέγγιση, αναπτύσσοντας ένα σύστημα κίνησης γύρω από ένα σύστημα κυψελών καυσίμου πολλαπλών εκατοντάδων kW που υποστηρίζεται από μια ελαφριά αλλά εξαιρετικά αποδοτική μπαταρία. Αυτό προσφέρει επιδόσεις υπεραυτοκινήτου για το Apricale, αλλά με λιγότερο από το μισό βάρος από τα τυπικά υπεραυτοκίνητα BEV”.

Πηγή: TopGear

Related posts

Παθητική ασφάλεια: Όπου φτωχός και η μοίρα του

timesadmin

Η Alfa Romeo δεν σκοτώνει τα άλογα όταν γεράσουν

timesadmin

Έρχονται ηλιακά “δέντρα” για να φορτίζουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα

timesadmin

Το TopGear στα περίπτερα

timesadmin

Οδηγήσαμε το Ηyundai RN22e, ένα συναρπαστικό Ioniq 6 σε πακέτο Ν

timesadmin

Η Seat και VW Group εξηλεκτρίζουν την Ισπανία

timesadmin