H Smart φέρεται να σκέφτεται σοβαρά την εξέλιξη ενός αντικαταστάτη του ForTwo, όμως για να δώσει το πράσινο φως, χρειάζεται να σιγουρευτεί για κάτι πολύ σημαντικό.
Η Smart έρχεται όλο και περισσότερο κοντά στην ιδέα ενός αντικαταστάτη του Fortwo, αλλά πριν δώσει το πράσινο φως για την παραγωγή του, θα πρέπει να διασφαλίσει ότι το νέο μοντέλο μπορεί να αποφέρει κέρδος.
Η παραγωγή του προηγούμενου ηλεκτρικού ForTwo σταμάτησε πριν από λίγους μήνες και ο διευθύνων σύμβουλος της Smart, Dirk Adelmann, επιβεβαίωσε πρόσφατα ότι βρίσκονται σε εξέλιξη εργασίες για την αντικατάστασή του. Πιστεύει ότι υπάρχει δυναμική για έναν αντικαταστάτη του Fortwo, ιδιαίτερα στην Ευρώπη.
“Θα ήταν υπέροχο να έχουμε έναν άμεσο διάδοχο του ForTwo. Δεν είναι κάτι που θα συμβεί σύντομα, αλλά εργαζόμαστε πάνω σε αυτό”, δήλωσε πρόσφατα ο Adelmann.
Το όχημα είναι γνωστό εσωτερικά ως “Project 2” και αν του δοθεί το πράσινο φως, αναμένεται να ονομαστεί #2. Αυτό μπορεί να ακούγεται λίγο συγκεχυμένο, δεδομένου ότι η Smart κατασκευάζει ήδη ένα ηλεκτρικό crossover γνωστό ως #1, το οποίο είναι πολύ μεγαλύτερο από οποιονδήποτε υποτιθέμενο διάδοχο του ForTwo. Παρ’ όλα αυτά, ο Adelmann δήλωσε ότι το όνομα #2 έχει δεσμευτεί για ένα νέο συμπαγές μοντέλο, περιγράφοντάς το ως “εμβληματικό αριθμό” για τη μάρκα.
Βασική προϋπόθεση για την εξέλιξη του διαδόχου του Fortwo και την είσοδό του στην παραγωγή, είναι να διασφαλιστεί ότι μπορεί να φέρει χρήματα στο ταμείο. Καθώς το αυτοκίνητο δεν αναμένεται να έχει πολύ υψηλές πωλήσεις, ο Adelmann επιβεβαίωσε ότι η μάρκα δεν μπορεί να δικαιολογήσει την ανάπτυξη μιας νέας πλατφόρμας από μόνη της και αναζητά συνεργάτες με τους οποίους να μπορεί να την μοιραστεί.
Πιθανή επιλογή το πάτωμα ECA
Σύμφωνα με πληροφορίες που κυκλοφόρησαν τον περασμένο Απρίλιο, αυτή η νέα πλατφόρμα είναι γνωστή ως Electric Compact Architecture (ECA). Η Smart θέλει το νέο ForTwo να έχει βαθμολογία τεσσάρων ή πέντε αστέρων στο EuroNCAP και να είναι εξοπλισμένο με παρόμοιες λειτουργίες ADAS με τα υπάρχοντα μοντέλα #1 και #3.
“Εάν μοιράζεσαι την πλατφόρμα με άλλους, τότε μπορείς επίσης να μοιραστείς το κόστος επένδυσης και τον τόπο παραγωγής κ.λπ., και τότε αρχίζει να έχει νόημα”, δήλωσε ο Adelmann. “Το τελευταίο πράγμα που θέλουμε να κάνουμε, είναι να φέρουμε στην παραγωγή ένα μοντέλο όπου κανείς δεν κερδίζει χρήματα, καθώς αυτό δεν θα διαρκέσει για πολύ. Θέλουμε να έχουμε ένα θετικό επιχειρηματικό πλάνο για εμάς, τους πωλητές μας και τελικά για τους πελάτες μας”, κατέληξε ο Adelmann.
O πιο λογικός συνεργάτης της Smart στο εν λόγω project, θα ήταν η Geely. Ο κινεζικός όμιλος κατέχει το 50% της μάρκας Smart και κατέχει μια σειρά από μάρκες, πολλές από τις οποίες αφορούν αποκλειστικά την αγορά της Κίνας.