AYTOKINHTO

To plug-in υβριδικό CUPRA Formentor καταφέρνει να είναι δυνατό και οικονομικό

Η εκχώρηση του ονόματος CUPRA σε ένα ξεχωριστό brand αποτέλεσε ίσως τη μεγαλύτερη πρόκληση που έμελλε να αντιμετωπίσει ο όμιλος VW την τελευταία πενταετία.

Η CUPRA αποσπάστηκε από τη SEAT το 2018 και έκτοτε παρουσιάζει συνεχή άνοδο πωλήσεων μέσω μιας νέας γκάμας μοντέλων στην οποία πρωτοστατεί η σειρά Formentor. Είναι γεγονός πως το μικρομεσαίο SUV είναι το πιο καλοπουλημένο CUPRA και ένα από τα πιο σπορ μοντέλα στην κατηγορία του.

Η γκάμα περιλαμβάνει εκδόσεις βενζίνης, diesel αλλά και υβριδικές. Οι τελευταίες ονομάζονται e-Hybrid και εξυπηρετούνται από έναν βενζινοκινητήρα 1.4 λίτρων με Turbo (τεχνολογίας TSI) που συνδυάζεται έναν ηλεκτροκινητήρα 85 kW σε δύο τύπους απόδοσης: η πρώτη με συνδυαστική ισχύ 204 ίππων με ροπή 350 Nm και η δεύτερη με απόδοση 245 ίππων και μέγιστη ροπή στα 400 Nm.

Ουσιαστικά, η διαφορά των 41 ίππων και των 50 Nm της ροπής μεταξύ των δύο εκδόσεων προκύπτει μόνο από την διαφορετική χαρτογράφηση και όχι από την αλλαγή σε τεχνικά χαρακτηριστικά του harware. Αμφότερες οι επαναφορτιζόμενες υβριδικές εκδόσεις εφοδιάζονται με αυτόματο κιβώτιο DSG 6 σχέσεων με την μετάδοση της κίνησης να αφορά στους μπροστινούς τροχούς.

Το όλο σύστημα πρόωσης συμπληρώνεται από μια μπαταρία ιόντων λιθίου ονομαστικής χωρητικότητας 12,8 kWh – πραγματική δυναμικότητα 10,8 kWh.

πιν

Η μπαταρία ζυγίζει περίπου 130 κιλά και μπορεί να επαναφορτιστεί με μέγιστη ισχύ 3,7 kW που σημαίνει ότι μια πλήρης φόρτιση διαρκεί λιγότερο από 4 ώρες. Σε μια οικιακή παροχή ρεύματος (πρίζα schuko στα 2,3 kW) η φόρτιση από 0-100% της μπαταρίας απαιτεί χρόνο έως 6 ώρες.

Οικονομία και επιδόσεις

Τα plug-in υβριδικά Formentor είναι τα πιο οικονομικά σε ενέργεια μοντέλα της σειράς. Μπορούν να κινηθούν μόνο με ηλεκτρική ενέργεια για περίπου 50 χλμ. ενώ όταν τα δύο μοτέρ λειτουργούν συνδυαστικά η μέση κατανάλωση σε βενζίνη προσδιορίζεται στα 1,5 λίτρα/100 χλμ. Σε αυτή τη συνθήκη και το αποτύπωμα σε ρύπους CO2 είναι εξόχως χαμηλό (33 γρ./χλμ.).

πιν

Η έκδοση με τους 204 ίππους χρειάζεται 7,8” για την επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα επιτυγχάνοντας μια τελική της τάξεως των 205 χλμ./ώρα. Από την άλλη, η έκδοση με τους 245 ίππους φθάνει τα 210 χλμ./ώρα τελικής και πραγματοποιεί τα 0-100 σε 7”. Και όλα αυτά σε ένα αυτοκίνητο του οποίου το απόβαρο βρίσκεται κοντά στα 1.700 κιλά.

Παρά τα επιπλέον κιλά που προστίθενται από τον ηλεκτροκινητήρα και την μπαταρία, τα υβριδικά Formentor παρουσιάζουν καλή κατανομή μαζών και αρκετά χαμηλό κέντρο βάρους. Στοιχεία που μαζί με το σετάρισμα των αναρτήσεων αναδεικνύουν τα σπορτίβ χαρακτηριστικά της σειράς με περιορισμένες αδρανειακές τάσεις και καλή απόκριση του αμαξώματος στις απότομες αλλαγές κατεύθυνσης.

πιν

Εξοπλισμός και τιμές

Το πακέτο του βασικού εξοπλισμού της έκδοσης PHEV των 204 ίππων περιλαμβάνει εκτός των άλλων: ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, σύστημα ανοίγματος χωρίς κλειδί, προσαρμοζόμενο cruise control, προβολείς Full LED, κλιματισμός τριών ζωνών και infontainment με οθόνη αφής 10 ιντσών.

Cupra Formentor e-Hybrid

Αντίστοιχα, η έκδοση των 245 ίππων διαφοροποιείται στις ζάντες αλουμινίου 19 ιντσών, στην ύπαρξη φιμέ κρυστάλλων, στην κεντρική οθόνη του infontainment που είναι 12 ιντσών, στο ενισχυμένο ηχοσύστημα Beats audio που έχει ενισχυτή, subwoofer και 9 ηχεία αλλά και στο σύστημα Cupra Connect με διευρυμένες λειτουργίες.

Η entry level υβριδική έκδοση κοστίζει 42.390 ευρώ ενώ η πιο ισχυρή ξεκινά από τα 45.390 ευρώ.

- topgeargreece.gr

Related posts

Ιδιοκτήτης γνωστής αυτοκινητοβιομηχανίας πουλάει το σπίτι του για να αποφύγει την πτώχευση

James Rollner

Η Alfa Romeo Tonale με σούπερ τιμή και πιο ελκυστική από ποτέ

protothema.gr

Το μοναδικό αγωνιστικό Koenigsegg που υπάρχει βγαίνει σε δημοπρασία

timesadmin

Leave the World Behind στο Netflix: Τι είπε ο Elon Musk για την τρομακτική σκηνή με τα αυτόνομα Tesla

timesadmin

Αυτή είναι η νέα Mercedes-Benz G-Class-πιο αεροδυναμική και ακόμα πιο σκληροτράχηλη (εικόνες)

protothema.gr

EREV: Αυτοκίνητα αυξημένης αυτονομίας-πόσο καλύτερα είναι από τα ηλεκτρικά

protothema.gr