Το φουτουριστικό πρωτότυπο μας δείχνει πώς θα μπορούσε να είναι το αρχικό SM αν η παραγωγή του συνεχιζόταν μέχρι σήμερα.
Η DS Automobiles συμπλήρωσε μια δεκαετία ως ξεχωριστή μάρκα και επέλεξε να γιορτάσει την επέτειο αυτών των 10 χρόνων με το SM Tribute, ένα concept εμπνευσμένο από το Citroen SM της δεκαετίας του 1970. Το SM υπήρξε ένα ριζοσπαστικό μοντέλο στην εποχή του, τόσο σχεδιαστικά όσο και τεχνολογικά, καθώς διέθετε υδροπνευματική ανάρτηση.
Αυτά όμως δεν συνεπάγονται απαραίτητα και εμπορική επιτυχία. Το SM θεωρείται ένα από τα μοντέλα που γιγάντωσαν τα οικονομικά προβλήματα της Citroen και οδήγησαν στην τότε συγχώνευσή της με την Peugeot. Το πρωτότυπο που μας παρουσιάζεται σήμερα, διαθέτει πολλά από τα βασικά χαρακτηριστικά του SM.
Μερικώς καλυμμένους πίσω τροχούς, μια στενόμακρη σιλουέτα και ορθογώνια φώτα σε κάθε άκρο. Παραμένοντας στη σχεδίαση, όπου οι χαλαρές αναλογίες του SM έχουν διατηρηθεί, εκτός από το μέγεθος των τροχών των 22 ιντσών, όπως συνηθίζεται πλέον στα καινούργια μοντέλα.
Σχεδόν όλα τα υπόλοιπα όμως έχουν επανασχεδιαστεί, από το πάχος που έχουν οι κολόνες του αμαξώματος, μέχρι το σχήμα της οροφής. Τα ορθογώνια φώτα παραμένουν και αυτά ως επί το πλείστον, αν και με φωτιστικά σώματα σε σχήμα Υ, τοποθετημένα ανάμεσα σε μια γυάλινη μπροστινή μάσκα. Οι εξωτερικοί καθρέφτες έχουν αντικατασταθεί από λεπτούς (δείχνουν σα να είναι κάμερες) και στις δύο πλευρές.
Ακόμη και το χρώμα έρχεται από τα 70s
Όσο για το κάλυμμα των πίσω τροχών, πλέον έχει μια σχισμή ώστε να αφήνει ακάλυπτο το πάνω μέρος της ρόδας. Δεν δείχνει καθόλου άσχημο. Και φυσικά, υπάρχει διχρωμία στο αμάξωμα. Ονομάζεται “Gold Leaf” και περιλαμβάνει σατινέ βερνίκι και πατίνα με μαύρες πινελιές για λίγο περισσότερο εφέ. Για την ακρίβεια, αυτό το χρώμα αποτελούσε επιλογή και για το αρχικό μοντέλο της δεκαετίας του ’70.
Το εσωτερικό του αρχικού SM ήταν ουσιαστικά μια επιφάνεια με πολλά κουμπιά. Το Tribute τα αντικαθιστά με μια κεκλιμμένη “κονσόλα-οθόνη” που δείχνει πολύ εντυπωσιακή. Άλλα αξιοσημείωτα χαρακτηριστικά περιλαμβάνουν τιμόνι steer-by-wire, καθίσματα και προσκέφαλα που αγκαλιάζουν το σώμα και μπόλικο Alcantara σε κρεμ απόχρωση.
Η DS δεν αναφέρει στοιχεία για το θεωρητικό σύστημα κίνησης (το πρωτότυπο είχε έναν V6) ή για το αν το Tribute διαθέτει την εξαιρετική υδροπνευματική ανάρτηση, αλλά προφανώς, το πιο σημαντικό εδώ είναι η σχεδίαση.