Μετά τον Αρκτικό Κύκλο και τους -40 βαθμούς, το σκηνικό δοκιμών του νέου ηλεκτρικού SUV της Range Rover μεταφέρεται στην ακραία ζέστη της ερήμου Al Badayer.
To αμιγώς ηλεκτρικό Range Rover αποτελεί το μοντέλο που περιμένουμε με ανυπομονησία να δούμε στην αγορά και αναμφίβολα, ένα από τα σημαντικότερα νέα μοντέλα της χρονιάς που διανύουμε. Την περασμένη άνοιξη, το είδαμε για πρώτη φορά χωρίς καμουφλάζ να ντριφτάρει στα παγωμένα εδάφη της Σουηδίας.
Και τώρα, σε μία αντιστροφή συνθηκών, καθώς βρισκόμαστε προ των πυλών του χειμώνα, το σκηνικό έχει μεταφερθεί στην έρημο Al Badayer. Εκεί η Range Rover δοκιμάζει το νέο της ηλεκτρικό SUV, σε αυτό που αποκαλεί “Dynamic Desert Climbs“.
Με άλλα λόγια, οι οδηγοί δοκιμών της εταιρείας εκμεταλλεύονται την ευκαιρία να απολαύσουν την οδήγηση στις αμμοθίνες για μερικά βράδια. Μία από τις δοκιμασίες περιλαμβάνει την ανάβαση των διάσημων αμμοθινών “Big Red” στην καρδιά της ερήμου Al Badayer, στο Σαργιάχ.
Οι αμμοθίνες αυτές φτάνουν σε ύψος έως και 100 μέτρα και το νέο ηλεκτρικό SUV της Range Rover πρέπει να ανεβεί σε αυτές μέχρι και πέντε φορές ανά δοκιμή, χωρίς να παρουσιάσει πτώση στην απόδοση. Η έμφαση δίνεται ιδιαίτερα στο νέο θερμικό σύστημα διαχείρισης, το οποίο πρέπει να λειτουργεί αποτελεσματικά στις υψηλές θερμοκρασίες της περιοχής.
Για να έχεις μια εικόνα των συνθηκών της δοκιμασίας, οι θερμοκρασίες στην Al Badayer συχνά ξεπερνούν τους 50 βαθμούς Κελσίου, με υγρασία που φτάνει το 90%. Οι ακραίες αυτές συνθήκες την καθιστούν το τέλειο φυσικό πεδίο δοκιμών ενός νέου μοντέλου.
Το νέο ηλεκτρικό Range Rover είναι κατασκευασμένο πάνω στην αρχιτεκτονική Modular Longitudinal Architecture, διαθέτει σύστημα τετρακίνησης, δύο ηλεκτροκινητήρες και ένα εξελιγμένο σύστημα Terrain Response.
Σύμφωνα με τη Range Rover, η απόδοσή του συγκρίνεται άμεσα με τα συμβατικά μοντέλα εσωτερικής καύσης, τα οποία ακόμη και ξεπερνά σε ορισμένες περιπτώσεις.
Ενδεικτικά, το σημερινό Range Rover SV διαθέτει έναν υβριδικό V8 κινητήρα 606 ίππων, που επιταχύνει από 0-100 km/h σε μόλις 4,5 δευτερόλεπτα και έχει τελική ταχύτητα 261 km/h. Θα έχει ενδιαφέρον να δούμε αν το ηλεκτρικό Range Rover μπορεί να προσεγγίσει αυτά τα νούμερα, παρά το δεδομένα επιπλέον βάρος του.
Τέλος, μια από τις σημαντικότερες καινοτομίες του, είναι το νέο σύστημα διαχείρισης ροπής, το οποίο μειώνει τον χρόνο αντίδρασης του κάθε τροχού από τα 100 χιλιοστά του δευτερολέπτου, σε μόλις ένα χιλιοστό.