Το παράρτημα μικροκινητικότητας της Renault, αναβιώνει το πνεύμα του μικροσκοπικού Twizy, σε δύο ξεχωριστά οχήματα με την ονομασία Duo και Bento και τιμές που ξεκινούν κάτω από τις 10.000 ευρώ.
Σύντομη περίληψη αυτού που προηγήθηκε το 2022. Η Mobilize, αποτελεί το παράρτημα της Renault με επίκεντρο την μικροκινητικότητα, που πλέον ήρθε η ώρα να αποκτήσει τα δικά της οχήματα. Έχοντας πάρει μια πρόγευση κατά την ανακοίνωση της Mobilize, καλωσορίζουμε το Duo των 160 χιλιομέτρων αυτονομίας και το αδελφάκι του Bento, των 649 λίτρων ωφέλιμου φορτίου.
Ναι, και τα δύο μοιάζουν εντυπωσιακά με το Renault Twizy, αλλά υπήρξαν κάποιες σοβαρές εξελίξεις από το λανσάρισμα του αρχικού διθέσιου οχήματος πριν από περίπου 12 χρόνια.
Το (προφανώς) διθέσιο Duo, είναι ένα ηλεκτρικό τετράκυκλο που διαθέτει την μπαταρία 48V 10.3kWh που συναντάμε και στο Renault Austral. Έχει μήκος μόλις 2,43 μέτρα και πλάτος 1,3 μέτρα και είναι κατασκευασμένο από μια φιλική προς το περιβάλλον δέσμη ανακυκλωμένων πλαστικών και υλικών.
Η φόρτισή του διαρκεί περίπου τρεισήμισι ώρες χρησιμοποιώντας μια υποδοχή τύπου 2 για να φτάσει από 20-80%. Η Mobilize μας λέει ότι ανακτά ενέργεια κάθε φορά που σηκώνετε το πόδι σας από το γκάζι και μας ενημερώνει επίσης ότι η ανάρτηση έχει διαμορφωθεί ώστε να αντιπαρέρχεται τις κακουχίες των δρόμων της πόλης.
Στο εσωτερικό, ο αερόσακος οδηγού έρχεται στάνταρ, μια πρωτιά για τετράκυκλο σύμφωνα με την Mobilize και στη συνέχεια υπάρχει το θερμαινόμενο παρμπρίζ και κάθισμα του οδηγού για τους χειμερινούς μήνες. Υπάρχουν επίσης υφάσματα που πλένονται και ταμπλό “boombox” με απλοποιημένες επιλογές κουμπιών, το οποίο έχει πορτοκαλί απόχρωση στην πιο premium έκδοση.
Με την ευκαιρία, το Duo έχει τρία επίπεδα εξοπλισμού, τα 45 Neo, 80 Evo και 80 Pro. Ο κάθε αριθμός αναφέρεται στην τελική ταχύτητα της έκδοσης, οπότε το Neo στοχεύει σε νέους ηλικίας 14 ετών και άνω. Θυμίζουμε πως για την οδήγηση των οχημάτων με τελική κάτω των 50 Km/h, δεν απαιτείται δίπλωμα οδήγησης.
Σαφώς, το Duo 45 Neo είναι εδώ για να ανταγωνιστεί τα Fiat Topolino και Citroen Ami, και για να είμαστε δίκαιοι η τιμή των 9.090 ευρώ κρίνεται πολύ ανταγωνιστική έναντι των δύο τελευταίων. Τούτου λεχθέντος, ορισμένα από τα χαρακτηριστικά όπως το Bluetooth και το θερμαινόμενο κάθισμα αποτελούν προαιρετικό εξοπλισμό.
Για όσους έχουν άδεια οδήγησης, τα Duo 80 Evo και Pro φτάνουν σχεδόν τα 80 Km/h. Και τα δύο έχουν ελαφρώς καλύτερη επιλογή ταπετσαρίας από το Neo, αλλά το Pro πηγαίνει το πακέτο συνδεσιμότητας λίγο παραπέρα, κλείνοντας το μάτι στους εταιρικούς χρήστες, ενσωματώνοντας λειτουργίες όπως το Smart Sharing (μια πλατφόρμα κοινής χρήσης αυτοκινήτων), το Geofencing (ένα ψηφιακό εργαλείο ορίων) και το Battery Charge Inhibition (ένας τρόπος απομακρυσμένης ακινητοποίησης του οχήματος για την προστασία της μπαταρίας).
Εφαρμογή MyDuo για smartphone
Όσον αφορά τη συνδεσιμότητα, η συνοδευτική εφαρμογή MyDuo, επιτρέπει σε έως και έξι χρήστες την πληροφόρηση σχετικά με την αυτονομία, τη θέση του οχήματος και το εγχειρίδιο χρήσης.
Από άποψη τιμών, το Evo ξεκινά από 11,600 ευρώ, με χαρακτηριστικά όπως κλιματισμός και πίσω αισθητήρες στάθμευσης ανάμεσα στις επιλογές. Όσο για το Pro, αυτό είναι ελαφρώς φθηνότερο στα 10,700 ευρώ, αλλά δεν συνοδεύεται από το φανταχτερό πορτοκαλί ταμπλό ή το κιτ Bluetooth όπως το Evo.
Παράλληλα, η Mobilize στρέφεται και στην κατηγορία των μεταφορικών εταιρειών με το Bento 80. Αυτό το “microvan” χωρητικότητας ενός τετραγωνικού μέτρου, έχει επίσης τελική ταχύτητα 80 km/h και αυτονομία περίπου 150 χιλιομέτρων. Η Mobilize κρίνει πως είναι επαρκής για τις καθημερινές ανάγκες τέτοιων οδηγών. Οι τιμές για το Bento 80 ξεκινούν από τα 10.000 ευρώ, χωρίς ΦΠΑ.