6.3 C
Athens
February 17, 2019
ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ

Supra: αξίζει το βάρος της σε χρυσάφι; [blog]

Αξίζει ο χαμός που γίνεται για τη νέα Toyota Supra; Αν ναι, θεωρείτε ότι ισχύει το ίδιο και για τις παλιές ή μήπως έχει ξεφύγει το θέμα με κάποια κλασικά αυτοκίνητα;

Ένα από τα θετικά που παρέχει η ενημέρωση μέσω διαδικτύου είναι η δυνατότητα των εταιρειών να μας τσιγκλάνε με εικόνες και τεχνικά χαρακτηριστικά, κορυφώνοντας την αγωνία μέχρι την πλήρη παρουσίαση ενός νέου μοντέλου. Κάθε μέρα και μια λεπτομέρεια, όσο πρέπει για ν’ ασχολείται το κοινό με το επερχόμενο μοντέλο.

Όσο και να μη σας ενδιαφέρει, είμαι σίγουρος ότι έχετε πάρει χαμπάρι πως γίνεται μεγάλος χαμός με την παρουσίαση της νέας Toyota Supra. Τα άρθρα που την αφορούν και τα πλήκτρα που έχουν πατηθεί είναι τουλάχιστον 10πλασια σε σχέση με τη BMW Z4, η οποία παρουσιάστηκε λίγο νωρίτερα και έχει ξεκινήσει από κοινή αφετηρία με το ιαπωνικό μοντέλο.

Το αποκορύφωμα της υπερβολής, ένας ντίλερ της ιαπωνικής εταιρείας αγόρασε μια Supra της δεκαετίας του ’90 για 120.000 δολάρια και λίγες ημέρες αργότερα ανήρτησε αγγελία πώλησης του ίδιου αυτοκινήτου έναντι 500.000 δολαρίων. Πιστεύω ότι δεν το έκανε για να πουληθεί σε αυτή την τιμή. Ίσως τα 120.000 δολάρια που έδωσε για να την αποκτήσει, είναι λιγότερα απ’ όσα θα έδινε για να κρατήσει το θέμα στην επικαιρότητα πληρώνοντας για διαφήμιση.

Το θέμα όμως δεν είναι αυτό. Είναι οι τιμές κάποιων «ιστορικών» αυτοκινήτων που έχουν ξεφύγει πέρα από κάθε λογική. Αυτή η Supra, για παράδειγμα, κοστίζει περίπου όσο και ένα από τα 12 ολοκαίνουρια Lexus LFA που παραμένουν ακόμα απούλητα στις ΗΠΑ (σύμφωνα με το Road&Track, δημοσίευμα 3ης Ιανουαρίου 2019). To LFA θεωρείται ένα από τα πλέον απολαυστικά στην οδήγηση αυτοκίνητα όλων των εποχών, έχοντας κερδίσει στις συγκριτικές δοκιμές της εποχής τη Ferrari 599. Η Supra από την άλλη, στις συγκριτικές δοκιμές της εποχής της, όχι απλά δεν είχε καταφέρει να ξεπεράσει την Porsche 911 (993), αλλά το αποτέλεσμα ήταν μοιρασμένο στη σύγκρισή της με την BMW M3 (E36), η οποία δε θεωρείται και η καλύτερη Μ3 όλων των εποχών.

Αλλάζοντας στρατόπεδο, η Porsche 911 RS του 1973 έχει φτάσει να κοστίζει τα ίδια ή και περισσότερα από την Carrera GT του 2004. Ναι, η RS είναι θρύλος, μόνο που η Carrera GT είναι διαστημόπλοιο συγκριτικά. Δεν μπορεί να γίνει η παραμικρή σύγκριση μεταξύ των δύο αυτών αυτοκινήτων, τόσο από οδηγικής όσο και από επενδυτικής απόψεως. Το ένα είναι στην κορυφή της φούσκας του και το άλλο απλά περιμένει να έρθει η ώρα του για να εκτοξευθεί.

Ας πάμε και στα δικά μας τώρα, τα πιο ταπεινά. Βλέπω αγγελίες πώλησης για Toyota Starlet (όχι το πισωκίνητο) 20ετιας και βάλε, με τιμή ίδια με  αυτοκινήτου ιδίου μεγέθους, σαφώς πιο ασφαλές, με μικρότερη κατανάλωση, πέντε έως 10 ετών. Ναι, το Starlet φημίζεται για την αξιοπιστία του, δεν μπορεί όμως να κοστίζει όσο ένα Yaris 10ετίας ή ένα Aygo 7ετίας. Δηλαδή τόσο αναξιόπιστα είναι τα νεότερα μοντέλα; Δεν το έχω κάνει, αλλά πιστεύω ότι εάν ζητήσουμε από έναν ιάπωνα τεχνικό της Toyota να μας δικαιολογήσει αυτές τις τιμές, πιθανότερο είναι να κάνει χαρακίρι, παρά ν’ αρθρώσει λέξη.

Related posts

Σύντομα κοντά μας: Volkswagen T-Roc R.

times1

Mini John Cooper Works GP. Ακραίο και με περισσότερα από 300 άλογα!

times1

Cupra. Σχεδόν έτοιμο το δεύτερο, αλλά πρώτο αποκλειστικά δικό της, μοντέλο

times1

Nissan GT-R50 Italdesign. Η πρώτη του εμφάνιση στη Μέση Ανατολή

times1

Γεύση από το νέο SUV της Cupra

times1

Η Land Rover καταργεί και το Discovery SVX!

times1

Leave a Comment