Η Stellantis σκληραίνει την στάση εξαιτίας των κανονισμών σε χώρα υπερδύναμη και απειλεί να σταματήσει την παραγωγή αυτοκινήτων.
Καθώς το Ηνωμένο Βασίλειο οδεύει προς βουλευτικές εκλογές στις 4 Ιουλίου πληθαίνουν οι φωνές από πλευράς αυτοκινητοβιομηχανιών σχετικά με τα μέτρα που έχει λάβει η κυβέρνηση Σούνακ όπου απαιτούν ποσοστό 22% των πωλήσεων νέων αυτοκινήτων κάθε κατασκευαστή να είναι μηδενικών ρύπων. Αυτό δεν αρέσει καθόλου στην Stellantis.
Μάλιστα στις ίδιες οδηγίες αναφέρεται πως αυτό το ποσοστό θα διευρυνθεί στο 80% μέχρι το 2030 ενώ και για τα φορτηγά ποσοστό 70% των συνολικών πωλήσεων μέχρι τα τέλη της δεκαετίας θα πρέπει να είναι ηλεκτρικά.
Οι συγκεκριμένες αποφάσεις έχουν προκαλέσει αναστάτωση στην αγορά. Πρώτη σήκωσε το γάντι η Ford όπου δήλωσε ότι θα περιορίσει τις πωλήσεις οχημάτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης στο Ηνωμένο Βασίλειο ούτως ώστε να ανταποκριθεί στο υψηλό ποσοστό πωλήσεων που έχει τεθεί για τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκινήτα.
Όμως και ο όμιλος Stellantis όπου αυτή τη στιγμή κατασκευάζει πλήρως ηλεκτρικά φορτηγά για τις μάρκες Vauxhall, Citroen, Peugeot, Opel και Fiat στο εργοστάσιό της στο Ellesmere Port κοντά στο Λίβερπουλ κρούει τον κώδωνα του κινδύνου διαμέσου της Maria Grazia Davino, διευθύνουσα συμβούλου της Stellantis U.K.
Ο όμιλος θα μπορούσε να σταματήσει την παραγωγή της στο Ηνωμένο Βασίλειο, εκτός εάν η βρετανική κυβέρνηση κάνει περισσότερα για να τονώσει τη ζήτηση για ηλεκτρικά οχήματα τα οποία σημειώνουν συρρίκνωση στις πωλήσεις.
Μπορεί η κυβέρνηση του Ηνωμένου Βασιλείου θα έχει εκπονήσει φορολογικά κίνητρα για τους εξηλεκτρισμένους εταιρικούς στόλους οχημάτων όμως δεν ισχύουν επιδοτήσεις για ιδιώτες αγοραστές ηλεκτρικών οχημάτων και ως εκ τούτου είναι πιο ακριβά σε σχέση με τα μοντέλα συμβατικής τεχνολογίας. Αυτή η συνθήκη έχει περιορίσει το αγοραστικό ενδιαφέρον σε μοντέλα EV και δημιουργεί πρόβλημα και στους κατασκευαστές.
Όπως και άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες, η Stellantis θέλει από την βρετανική κυβέρνηση να παρέχει φορολογικά κίνητρα για τους καταναλωτές και να ενισχύσει τις υποδομές φόρτισης ενώ η παραγωγή EV μοντέλων της εταιρείας στο Ηνωμένο Βασίλειο θα πρέπει να προσμετράται στους στόχους της, ακόμη και αν ένα μέρος αυτής πηγαίνει προς εξαγωγή.