ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Reuters: Η Ελλάδα ελπίζει να αντλήσει πάνω από €5 δισ. από αποκρατικοποιήσεις το 2024

Η Ελλάδα ελπίζει να αντλήσει περισσότερα από 5 δισ. ευρώ το 2024 από την πώληση κρατικών περιουσιακών στοιχείων, συμπεριλαμβανομένου ενός μεριδίου στο αεροδρόμιο της Αθήνας και συμφωνιών παραχώρησης για δύο αυτοκινητοδρόμους με διόδια, αναφέρει στο Reuters ο διευθύνων σύμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ. 

Η Ελλάδα, η πιο υπερχρεωμένη χώρα της Ευρωζώνης, όπως αναφέρει το Reuters, έχει αντλήσει από το 2011 περίπου 10 δισ. ευρώ από τις πωλήσεις κρατικών περιουσιακών στοιχείων, ένα βασικό στοιχείο στο σχέδιο ανάκαμψης της χώρας μετά τα διεθνή προγράμματα διάσωσης που ολοκληρώθηκαν το 2018. 

Ο στόχος για πάνω από 5 δισ. ευρώ το 2024 θα αποτελεί το υψηλότερο ποσό που θα συγκεντρωθεί από ιδιωτικοποιήσεις σε ένα μόνο έτος, δήλωσε στο Reuters ο κ. Δημήτρης Πολίτης, διευθύνων σύμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ.

Ο κ. Πολίτης ανέφερε ότι το ποσό αυτό περιλαμβάνει περίπου 1,5 δισ. ευρώ από τη μακροπρόθεσμη παραχώρηση της Εγνατίας Οδού, ενός αυτοκινητόδρομου με διόδια συνολικού μήκους 658 χιλ. 

Η Ελλάδα προηγουμένως τοποθετούσε  τα έσοδα από ιδιωτικοποιήσεις σε 2 δισ. ευρώ για το 2023 και 3,3 δισ. για το 2024.

Δύο άλλες μεγάλες συναλλαγές – η διάθεση του 30% του αεροδρομίου της Αθήνας μέσω αρχικής δημόσιας προσφοράς (IPO) και η μακροπρόθεσμη παραχώρηση της Αττικής Οδού θα βοηθήσουν στην άντληση “εσόδων ρεκόρ για ένα μόνο έτος”  το 2024, είπε ο κ. Πολίτης.

Στόχος της χώρας είναι η εισαγωγή του αεροδρομίου της Αθήνας στο χρηματιστήριο να γίνει το α’ τρίμηνο και τα έσοδα θα μπορούσαν να φτάσουν τα 750 εκατ. ευρώ, ανέφερε ο ίδιος, προσθέτοντας ότι ο διαχειριστής AviAlliance, με έδρα τη Γερμανία, κάτοχος μεριδίου 40%, θα αποκτήσει επιπλέον 10% με premium στη τιμή της IPO. 

Τον προηγούμενο μήνα, το ΤΑΙΠΕΔ όρισε την ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ως προτιμώμενο επενδυτή για την 25ετή λειτουργία της Αττικής Οδού, με την εταιρεία να προσφέρει 3,27 δισ. ευρώ. Η Ελλάδα ελπίζει να κλείσει τη συμφωνία για την παραχώρηση μέχρι τον ερχόμενο Οκτώβριο, είπε ο κ. Πολίτης.

Ανέφερε τέλος ότι μέχρι το τέλος του 2023, η Αθήνα σχεδιάζει να ξεκινήσει την πώληση μεριδίου 67% στο λιμάνι του Λαυρίου και να ζητήσει προσφορές για τις μαρίνες στο νησί της Κέρκυρας και στον Κορινθιακό Κόλπο.

Εταιρείες κρουαζιέρας έχουν εξάλλου ήδη εκδηλώσει ενδιαφέρον για το Λαύριο. Η πώληση θα βοηθήσει να αναπτυχθούν περαιτέρω οι δραστηριότητες εξυπηρέτησης γιοτ και κρουαζιέρας, είπε ο κ. Πολίτης.

Ο διευθύνων σύμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ ανέφερε ακόμα ότι η ελληνική κυβέρνηση διερευνά επίσης τρόπους για να αξιοποιήσει τις συμμετοχές της σε εισηγμένες, όπως η Helleniq Energy. Το ΤΑΙΠΕΔ κατέχει το 35,5% στη Helleniq.

Related posts

Σ. Θεοδωρόπουλος: Να αλλάξουν οι αναπτυξιακοί νόμοι – Το έλλειμμα στο ισοζύγιο προκαλεί ανησυχίες

James Rollner

Κ. Χατζηδάκης: Οι 6 προτεραιότητες της οικονομικής πολιτικής για το 2024

timesadmin

Πτώση 19,4% στις τιμές εισαγωγών στη βιομηχανία τον Ιούνιο

timesadmin

Στη Βουλή το νέο πλαίσιο ελέγχων και κυρώσεων για τα ανασφάλιστα οχήματα

wp-needuser

Κρίσιμη η απορρόφηση του Ταμείου Ανάκαμψης για τη φετινή ανάπτυξη – Οι αριθμοί και τα χρονοδιαγράμματα

wp-needuser

Μηχανισμός Ανάκαμψης: Μεγάλες καθυστερήσεις στην εκταμίευση των κονδυλίων από τα κράτη μέλη – Κίνδυνος για μη ολοκλήρωση των έργων

protothema.gr