Απρόσμενες πτώσεις στις τριμηνιαίες πωλήσεις της ανακοίνωσε η Procter & Gamble, καθώς οι καταναλωτές στις κύριες αγορές της -την Κίνα και τις ΗΠΑ- στράφηκαν σε φθηνότερες μάρκες οικιακής και προσωπικής φροντίδας.
Ειδικότερα, οι καθαρές πωλήσεις της P&G για το α’ τρίμηνο χρήσης παρουσίασαν μείωση 0,6% στα 21,74 δισ. δολάρια, εν αντιθέσει με τις εκτιμήσεις των αναλυτών της LSEG που ανέμεναν αύξηση 0,2% στα 21,91 δισ. δολάρια. Αυτό ήταν το δεύτερο συνεχόμενο τρίμηνο κατά το οποίο η εταιρεία σημείωσε πτώση.
Τα προσαρμοσμένα κέρδη ανήλθαν σε 1,93 δολάρια ανά μετοχή, υψηλότερα σε σχέση με τις εκτιμήσεις για κέρδη 1,90 δολάρια ανά μετοχή, χάρη κυρίως στην αύξηση των τιμών των προϊόντων.
Η P&G διατήρησε τις ετήσιες προβλέψεις της για αύξηση των οργανικών πωλήσεων στο εύρος του 3% έως 5%, καθώς και την εκτίμηση της για κέρδη ανά μετοχή στην περιοχή μεταξύ 6,91 δολαρίων και 7,05 δολαρίων.
Η αβεβαιότητα της οικονομίας στις ΗΠΑ έχει ωθήσει τους καταναλωτές -και κυρίως εκείνους με τα χαμηλότερα εισοδήματα-, να αναζητούν προϊόντα στη χαμηλότερη δυνατή τιμή, γεγονός που πλήττει τις πωλήσεις της P&G, καθώς στρέφονται σε ανταγωνιστές που προσφέρουν εκπτώσεις και φθηνότερες ετικέτες.
Επιπλέον, το αδύναμο περιβάλλον ζήτησης στην Κίνα έχει οδηγήσει την P&G να υποαποδίδει σε σχέση με ανταγωνιστές όπως η Nestle και η Unilever.