AYTOKINHTO

O Massa έκανε αγωγή 72 εκατομμυρίων ευρώ για το 2008

Ο Massa προχώρησε σε αγωγή κατά της FIA, της FOM και του Bernie Ecclestone για το χαμένο πρωτάθλημα του 2008 και ζητά αποζημίωση 72 εκατομμυρίων ευρώ.

Top Gear TEAM

Felipe Masa Ferrari Crashgate

Φέτος το πρωτάθλημα της F1 έχει ξεκινήσει εν μέσω σκανδάλων που αφορούν είτε μια ομάδα και μόνο, ασχέτως αν είναι η τρις πρωταθλήτρια, είτε το σπορ ολόκληρο. Φέτος λοιπόν ταιριάζει πολύ να θυμηθούμε ξανά το “Crashgate” του 2008 και τον χαμένο τίτλο του Felipe Massa. 

Felipe Masa Ferrari Crashgate

Ο Βραζιλιάνος προχώρησε τελικά στην αγωγή με την οποία απειλούσε εδώ και κάποιους μήνες και σύμφωνα με τους δικηγόρους του ζητά να αναγνωριστεί ότι η FIA παραβίασε τους κανονισμούς της, καθώς δεν διερεύνησε αμέσως το ατύχημα του Nelson Piquet Junior στο Grand Prix της Σιγκαπούρης το 2008 και ότι αν είχε ενεργήσει σωστά, ο Massa θα είχε κερδίσει το πρωτάθλημα οδηγών εκείνη τη χρονιά.

Εκείνη τη χρονιά, στο πρώτο Grand Prix Σιγκαπούρης στην πίστα Marina Bay, ο Flavio Briatore είχε την καταπληκτική ιδέα να ζητήσει από τον Nelson Piquet Jr. να τρακάρει επίτηδες το μονοθέσιο της Renault, της οποίας ήταν αγωνιστικός διευθυντής, ώστε να επωφεληθεί ο Fernando Alonso και να κερδίσει τον αγώνα. 

Flavio Briatore Renault

Έτσι έγιναν τα πράγματα, καθώς ο Piquet Jr. όντως τράκαρε και όντως το αυτοκίνητο ασφαλείας που βγήκε στην πίστα έδωσε την δυνατότητα στην Renault να κάνει ένα pit stop που έφερε τον Alonso άνετα πρώτο.

Ο Lewis Hamilton ολοκλήρωσε τρίτος και ο Felipe Massa 13ος, καθώς στον δικό του ανεφοδιασμό, μιας και τότε ήταν μια εποχή που τα μονοθέσια έβαζαν καύσιμο στα pit stops, ξήλωσε την αντλία καυσίμου σε ένα από τα πιο καταστροφικά pit stops στην ιστορία της Scuderia.

Το αποτέλεσμα του “Crashgate” ήταν λίγο αργότερα στην Βραζιλία ο Lewis Hamilton να πάρει το πρωτάθλημα σε μια άλλη ιστορικά, σπουδαία στιγμή της F1 όπου η οικογένεια Massa πανηγύριζε τον τίτλο του Felipe, την στιγμή που ο Hamilton έκανε τελικά την προσπέραση που τον έφερνε στην κορυφή. 

Felipe Masa Ferrari Crashgate

H Renault τότε είχε τιμωρηθεί με αποκλεισμό με διετή αναστολή, ο Briatore με ισόβιο αποκλεισμό από την F1 και ο Pat Symmonds, αγωνιστικός διευθυντής της ομάδας με πενταετή αποκλεισμό από το σπορ. Όμως το αποτέλεσμα του αγώνα δεν είχε αλλάξει, παρά το γεγονός πως η FIA θεώρησε υπαίτιους τους εμπλεκόμενους για στήσιμο ουσιαστικά του αποτελέσματος. 

Έτσι τώρα ο Massa θέλει “να διορθώσει μια ιστορική αδικία” όπως είπε στην βραζιλιάνικη Globo σε αποκλειστική συνέντευξη. “Πάντα έλεγα ότι θα αγωνιστώ μέχρι τέλους”, τόνισε ο Βραζιλιάνος και συμπλήρωσε, “Καθώς η FIA και η FOM αποφάσισαν να μην κάνουν τίποτα, θα επιδιώξουμε την αποκατάσταση αυτής της ιστορικής αδικίας στα δικαστήρια. Το θέμα βρίσκεται τώρα στους δικηγόρους και είναι πλήρως εξουσιοδοτημένοι να κάνουν ό,τι είναι απαραίτητο ώστε να αποδοθεί δικαιοσύνη στο άθλημα”.

Felipe Masa Ferrari Crashgate

Τις επιδιώξεις του ενίσχυσε μόλις πέρσι ο ίδιος ο Ecclestone που υποστήριξε ότι υπήρχαν αρκετές πληροφορίες διαθέσιμες εκείνη την εποχή ώστε να διερευνηθεί η υπόθεση και να ακυρωθεί το αποτέλεσμα. 

Ο Ecclestone ανασκεύασε λίγο αργότερα, γιατί δεν παραδέχτηκε ποτέ πως έκανε αυτές τις δηλώσεις στα 93 του, όμως τώρα μιλώντας στο Associated Press μετά την αγωγή του Massa, συνεχίζει να παλινδρομεί μεταξύ απλής ειρωνείας και ξεδιάντροπής κοροϊδίας. 

Bernie Ecclestone

Αν με είχε ρωτήσει, θα έλεγα ότι ήταν απολύτως σωστό να κάνει μήνυση και να αφήσει έναν Άγγλο δικαστή να αποφασίσει τι είναι σωστό και τι λάθος”, τόνισε στο AP ο Ecclestone την Δευτέρα και πρόσθεσε, “Δεν μπορώ να πω τίποτα για το αποτέλεσμα και για το τι θα συμβεί. Δεν έχω ιδέα. Δεν νομίζω να έχει κανείς, αλλά από την πλευρά του, είναι καλύτερα να βγάλει ετυμηγορία ένας Άγγλος δικαστής. Θα τον βοηθήσει περισσότερο”.

Felipe Masa Ferrari Crashgate

Σχετικά με το θέμα της αποκατάστασης του αποτελέσματος, αν είναι αυτές οι σωστές λέξεις που πρέπει να χρησιμοποιηθούν, η FIA είναι σαφής στους κανονισμούς της. Αναφέρει χαρακτηριστικά πως από την στιγμή που τα επαθλα κάθε χρονιάς απονέμονται στους δικαιούχους τους στο Gala των πρωταθλητών στο τέλος της χρονιάς, κανένα αποτέλεσμα δεν μπορεί να αλλάξει. 

Συνεπώς οι δικηγόροι του Massa μπορεί να επιμένουν πως το θέμα δεν είναι τα 72 εκατομμύρια ευρώ της αγωγής, αλλά το να επιστρέψει το πρωτάθλημα εκεί που ανήκει, ωστόσο αποδεικνύεται πως το μοναδικό που μπορούν να κερδίσουν από τα δικαστήρια είναι τα 72 εκατομμύρια ευρώ. Ποσό που σύμφωνα με τη δικογραφία αντιστοιχεί σε μπόνους που έχασε ο Βραζιλιάνος καθώς και διαφυγόντα κέρδη από αμοιβές που θα μπορούσε να αποκομίσει ως πρωταθλητής από το 2008 και έπειτα. 

Related posts

Leapmotor: H κινεζική φίρμα βρήκε τον τρόπο να παρακάμψει τους δασμούς της Ευρώπης

wp-needuser

Πως μπορείς να αποκτήσεις το ηλεκτρικό Kia Niro με όφελος 8.000 ευρώ

wp-needuser

ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις: Νίκη τίτλου για Rovanpera

timesadmin

Η νέα αμιγώς ηλεκτρική Porsche Macan δοκιμάζεται στην αξιολόγηση επιδόσεων και αποδοτικότητας

timesadmin

Υπέροχες εικόνες μόνο με Alfa Romeo από το 1000Miglia

timesadmin

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα και πόλεμος Ευρώπης εναντίον Κίνας: Το τελευταίο επεισόδιο

timesadmin