AYTOKINHTO

O CEO της BYD Ευρώπης Michael Shu μιλάει για όλα

Ποια είναι τα σχέδια της BYD για την Ευρώπη και πολλά άλλα ενδιαφέροντα από τον Michael Shu, τον άνθρωπο που κουμαντάρει το μεγαθήριο της πρίζας BYD στη Γηραιά Ήπειρο.

Top Gear TEAM

Michael Shu

Τώρα πια ξέρετε ότι τα BYD θα έρθουν και στην Ελλάδα. Μέχρι πρότεινος τα BYD τα ακούγαμε αλλά δεν τα βλέπαμε, μιας και δεν υπήρχε εκπροσώπηση στην χώρα μας ενώ συνολικά η ευρωπαϊκή παρουσία της φίρμας δεν ήταν μεγάλη.

Και μετά μάθαμε ότι το 2023 το πρώτο σε πωλήσεις ηλεκτρικό B-SUV της Ευρώπης ήταν BYD. Παράλληλα μιλάμε για μια φίρμα που για πρώτη φορά ξεπέρασε την VW σε πωλήσεις στην Κίνα και πλησιάζει ξεκάθαρα την Tesla και στις πωλήσεις αμιγώς ηλεκτρικών. Δηλαδή μιλάμε για έναν κολοσσό και ο άνθρωπος που κουμαντάρει το ευρωπαϊκό βραχίονα του κολοσσού είναι ο Michael Shu.

Ποιος είναι ο Michael Shu

Ο Michael Shu είναι γενικός διευθυντής και CEO του ευρωπαϊκού τμήματος της BYD. Σε αυτόν τον ρόλο επιβλέπει τις δραστηριότητες της κινεζικής αυτοκινητοβιομηχανίας στην περιοχή, οι οποίες περιλαμβάνουν το άνοιγμα ενός εργοστασίου στην Ουγγαρία. Είναι επίσης γενικός διευθυντής και διευθύνων σύμβουλος του τμήματος διεθνούς συνεργασίας της BYD. Βασική ευθύνη εδώ είναι η διαχείριση της συνεργασίας της BYD με την Toyota.

Michael Shu

Ο Shu εντάχθηκε στη BYD το 1999 μετά την αποφοίτησή του από το Πανεπιστήμιο Tsinghua με πτυχίο χημικού μηχανικού. Ο Shu ξεκίνησε την καριέρα του στη BYD εργαζόμενος στην τεχνολογία μπαταριών. Το 2015, ο Shu διορίστηκε διευθύνων σύμβουλος της BYD Auto Sales. Σε αυτόν τον ρόλο ξεκίνησε τη σειρά αυτοκινήτων Dynasty της αυτοκινητοβιομηχανίας, η οποία περιλαμβάνει το μεγάλο σεντάν Han και το μεσαίο SUV Tang που πωλούνται στην Ευρώπη.

Βασικά σημεία της συνέντευξης 

  • Μόλις τώρα ξεκινάμε σε αυτή την περιοχή και ανακαλύπτουμε πώς οι Ευρωπαίοι ανταποκρίνονται στην τεχνολογία, τα προϊόντα και τις υπηρεσίες της BYD. Η ευρωπαϊκή αγορά είναι αρκετά διαφορετική από οποιαδήποτε άλλη αγορά μεγάλης κλίμακας, όπως η Κίνα και οι ΗΠΑ, οι οποίες έχουν μία νομοθεσία και μία γλώσσα. Η Ευρώπη έχει πολλές νομοθεσίες και γλώσσες, γεγονός που την καθιστά αρκετά περίπλοκη. Το γνωρίζαμε αυτό πριν ξεκινήσουμε και είμαστε εδώ για να μείνουμε.
  • Γιατί εργοστάσιο στην Ουγγαρία: Πολλές premium φίρμες κατασκευάζουν ήδη αυτοκίνητα στη χώρα, η οποία προσφέρει πολύ καλή ποιότητα και είναι ανταγωνιστική ως προς το κόστος. Ναι, η Ουγγαρία είναι ιδανική.
  • Όταν κατασκευάζουμε στην Ευρώπη, θα είμαστε πιο κοντά στους πελάτες, θα προσφέρουμε ταχύτερες παραδόσεις και οι άνθρωποι θα μας εμπιστεύονται περισσότερο. Στόχος μας είναι να γίνουμε μια ευρωπαϊκή εταιρεία και όχι μια κινεζική εταιρεία που δραστηριοποιείται στην Ευρώπη. Θα είναι η Ευρώπη για την Ευρώπη.
  • Το εργοστάσιο στην Ουγγαρία θα ξεκινήσει να λειτουργεί πριν το 2026. Αρχικά θα παράγει 150.000 αυτοκίνητα ετησίως με την δυνατότητα να ανέβει η παραγωγή στα 300.000 αυτοκίνητα ετησίως. 
  • Το προϊόν μας είναι premium, η τιμή μας είναι mainstream, οπότε το ονομάζουμε προσιτό premium.
  • Αγαπάμε τους dealers μας. Όσον αφορά το μέγεθός του, το δίκτυό μας έχει ακόμα πολύ δρόμο μπροστά του για να καλύψει σωστά τα σχέδια επέκτασής μας στην Ευρώπη. Δεν πιστεύουμε ότι οι πωλήσεις αυτοκινήτων λειτουργούν αν είσαι μόνο ψηφιακός. Χρειάζεται η ευαισθητοποίηση στην αγορά και στο δρόμο, να βλέπεις αυτοκίνητα σε φυσικές αντιπροσωπείες. Ανάλογα με την αγορά, λειτουργούμε είτε με μια εθνική εταιρεία πωλήσεων (NSC) που διασυνδέεται απευθείας με μεμονωμένους εμπόρους είτε με μια NSC που διασυνδέεται με έναν μεγάλο διανομέα που στη συνέχεια διασυνδέεται με μεμονωμένους εμπόρους. Έτσι, είμαστε πολύ ευέλικτοι, αλλά δεν θα έχουμε απευθείας πωλήσεις πουθενά.
  • Τι είπε για την μάχη τιμών ηλεκτρικών στην Ευρώπη: Δεν συμμετέχουμε. Μέχρι στιγμής, έχουμε δει μερικούς παραδοσιακούς ευρωπαϊκούς παίκτες premium και μια γνωστή μη ευρωπαϊκή μάρκα να προσφέρουν μεγάλες εκπτώσεις. Είμαστε μικροί και καθορίζουμε μόνοι μας τις τιμές μας, διατηρώντας τες σταθερές όσο μπορούμε, κάνοντας μικρές προσαρμογές μόνο όταν χρειάζεται, καθώς θεωρούμε ότι είναι άδικο να αναπροσαρμόζουμε τις τιμές πάνω-κάτω πολύ συχνά. Αυτό που είδαμε πρόσφατα στην Ευρώπη όσον αφορά την τιμολόγηση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι υπερβολική αντίδραση.
  • Η BYD είναι η Tesla της Κίνας; Καθόλου. Νομίζω ότι αυτό προέρχεται από ανθρώπους που δεν μας καταλαβαίνουν και δεν καταλαβαίνουν την Tesla. Είναι αλήθεια ότι έχουμε προϊόντα που ανταγωνίζονται, όπως το Seal και το Model 3, αλλά είμαστε πολύ διαφορετικές εταιρείες. Η BYD έχει ένα τεράστιο χαρτοφυλάκιο εμπορικών σημάτων και τεχνολογιών -συμπεριλαμβανομένων των κορυφαίων plug-in υβριδικών μας- ενώ η Tesla είναι ηλεκτρικά αυτοκίνητα μόνο με ένα μόνο εμπορικό σήμα. Είμαστε δύο πολύ διαφορετικά “ζώα”.

Με πληροφορίες από Automotive News Europe

Read Next

Στην Ελλάδα το ξεχωριστό Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV-τιμές, εκδόσεις

Πότε και πώς βάζεις φορτιστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε πολυκατοικίες

-

ΤΑ ΠΙΟ ΠΡΟΣΦΑΤΑ

Related posts

Θα υπάρξει νέο Mini Clubman; Τι απάντησε η επικεφαλής της φίρμας

timesadmin

Stake Sauber: Αυτό είναι το μονοθέσιο της καινούργιας ομάδας στην F1

timesadmin

Πόσο πουλήθηκε σε δημοπρασία μια από τις τελευταίες αερόψυκτες Porsche 911

protothema.gr

Πόσο αλήθεια είναι ότι 50% των κατόχων Tesla επιστρέφει στη βενζίνη

timesadmin

To απίστευτο Steyr με το οποίο παρέλασαν οι οδηγοί της F1 στην Αυστρία

timesadmin

Αυτή η BMW iX1 δεν είναι γρατσουνισμένη, είναι έργο τέχνης

timesadmin