5.3 C
London
Thursday, December 12, 2024

O επικεφαλής της Bosch μιλάει για την Κίνα, την αυτόνομη οδήγηση και την επανάσταση των SDV

Date:

Related stories

Προϋπολογισμός 2025: Με υπουργούς και βουλευτές συνεχίζεται σήμερα η συζήτηση – Νέες μειώσεις φόρων προανήγγειλε ο Χατζηδάκης

Συνεχίζεται για δεύτερη ημέρα η συζήτηση του κρατικού προϋπολογισμού για το 2025 στην Ολομέλεια της Βουλής. Η συνεδρίαση ξεκίνησε στις 9 το πρωί με τοποθετήσεις βουλευτών ενώ αναμένονται και οι πρώτες τοποθετήσεις Υπουργών που θα υποστηρίξουν τους επιμέρους προϋπολογισμούς των χαρτοφυλακίων τους και θα κάνουν τον απολογισμό των πεπραγμένων του τρέχοντος έτους. Σύμφωνα με τον…

Τα μηνύματα Ανδρουλάκη πριν από τη μονομαχία της Κυριακής με τον Μητσοτάκη για τον προϋπολογισμό

Να «καταχωρηθεί» στα «πρακτικά» της καθημερινότητας των πολιτών ως αποτυχημένη η κυβερνητική πολιτική στο σύνολό της επιχειρεί το ΠΑΣΟΚ στη βουλή, ενώ στόχος του Νίκου Ανδρουλάκη είναι στην κοινοβουλευτική μονομαχία της Κυριακής για τον προϋπολογισμό με τον πρωθυπουργό να παρουσιάσει μια εναλλακτική και ταυτόχρονα πειστική πρόταση διακυβέρνησης. Στο γραφείο του κ. Ανδρουλάκη στη βουλή συνεχίζονταν μέχρι…

Κλιματική αλλαγή: Οι νεαροί ενήλικες κινδυνεύουν περισσότερο από την ακραία ζέστη

Απρόσμενα ευρήματα νέας ανάλυσης ανατρέπουν ό,τι πίστευαν έως τώρα...

Ενδοσκοπική αντιμετώπιση στρωματικών όγκων

Η ενδοσκοπική αντιμετώπιση των στρωματικών όγκων του πεπτικού...

Stefan Hartung Bosch CEO

Ο διευθύνων σύμβουλος της Robert Bosch, Stefan Hartung, αναμένει ότι ο μεγαλύτερος προμηθευτής εξαρτημάτων στον κόσμο θα επωφεληθεί από την ευρεία παγκόσμια γκάμα προϊόντων του, τις ικανότητες λογισμικού και την τεχνογνωσία του σε θέματα υλικού, καθώς ανταποκρίνεται στις μεταβαλλόμενες ανάγκες των αυτοκινητοβιομηχανιών εν μέσω της στροφής του κλάδου προς τα οχήματα που καθορίζονται από το λογισμικό (SDV).

Αυτό σημαίνει εξισορρόπηση του κόστους και των τεχνολογικών απαιτήσεων για την ικανοποίηση των εξελισσόμενων απαιτήσεων των καταναλωτών, εξήγησε ο Hartung σε συνέντευξή του στην ανταποκρίτρια του Automotive News Europe, Lois Hoyal, στην πρόσφατη Tech Day της εταιρείας στο Renningen της Γερμανίας.

Η συνέντευξη του CEO της Bosch

Πόσο μπροστά βρίσκεται η Κίνα όσον αφορά την αυτόνομη οδήγηση; 
Η Κίνα είναι διαφορετική, διότι ο καταναλωτής εκεί είναι διαφορετικός. Αυτό οδηγεί ολόκληρη τη βιομηχανία. Στην Κίνα, υπάρχουν πολλοί νέοι παίκτες που έχουν καταστήσει αυτόν τον κλάδο πραγματικά προσανατολισμένο στον χρήστη.

Όλοι προσπαθούν σήμερα να προσελκύσουν τους πελάτες με την καλύτερη καταναλωτική αξία, το πιο ενδιαφέρον αυτοκίνητο, την πιο ενδιαφέρουσα λειτουργικότητα και την πιο ενδιαφέρουσα εσωτερική διακόσμηση ή την ενσωμάτωση κινητού τηλεφώνου. Στην Κίνα, βλέπουμε ήδη μια ελκυστική λειτουργικότητα Level 2 Plus για τους [mainstream] καταναλωτές. Το ευρωπαϊκό καταναλωτικό τοπίο είναι διαφορετικό.

Stefan Hartung Bosch CEO

Stefan Hartung Bosch CEO

Στην Ευρώπη, το Level 2 Plus και το Level 3 προορίζονται κυρίως για πολυτελή αυτοκίνητα προς το παρόν. Για τα ιδιωτικά αυτοκίνητα, πιστεύουμε ότι θα δούμε εφαρμογές επιπέδου 3 τόσο στην Κίνα όσο και στην Ευρώπη. Το ερώτημα είναι πόσο ακριβές θα είναι αυτές οι εφαρμογές. Στην Κίνα, το Επίπεδο 3 θα είναι σίγουρα οικονομικά προσιτό και θα απευθύνεται περισσότερο στη μαζική αγορά. 

Πότε θα δούμε αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 4 και 5;
Το ερώτημα για το επίπεδο 4 είναι ακόμα στο τραπέζι. Το ερώτημα δεν είναι μόνο αν είναι τεχνικά εφικτό, αλλά και αν υπάρχει επιχειρηματική σκοπιμότητα. Το επίπεδο 5 μπορεί να απέχει ακόμη πολύ.

Ο ανταγωνισμός σε όλες τις κατηγορίες είναι τόσο υψηλός που σε κάθε κατηγορία η αυτοματοποιημένη οδήγηση αποτελεί διαφοροποιητικό παράγοντα. Είναι ακόμα ένα ανοιχτό ερώτημα αν θα είναι επιτυχής για τις αυτοκινητοβιομηχανίες. Για εμάς ως προμηθευτή, είναι ένα διαφορετικό παιχνίδι. Πρέπει να υποστηρίξουμε όλους όσους θέλουν να το βγάλουν αυτό στο δρόμο και να προσπαθήσουμε να προσφέρουμε κάτι που να ταιριάζει. 

Τι διαφοροποιεί την Bosch από τους ανταγωνιστές της όσον αφορά το λογισμικό;
Μία από τις βασικές μας ικανότητες είναι ότι γνωρίζουμε όλες τις αγορές και τις απαιτήσεις παγκοσμίως- ως εκ τούτου, μπορούμε να προσφέρουμε στους πελάτες συγκεκριμένα προϊόντα που είναι ελκυστικά σε κάθε αγορά.

αυτόνομη οδήγηση

Συνεργαζόμαστε σε πολλούς τομείς με αυτοκινητοβιομηχανίες που βρίσκονται στην πρωτοπορία όσον αφορά τόσο τη λειτουργικότητα όσο και το κόστος. Προσφέρουμε δυνατότητες ανάπτυξης παγκοσμίως. Διαθέτουμε δυνατότητες ανάπτυξης λογισμικού παγκοσμίως και έχουμε επίσης δυνατότητες παροχής υπηρεσιών λογισμικού παγκοσμίως. 

Τι ζητούν οι περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες;
Υπάρχει μεγάλη ζήτηση όσον αφορά την αντιμετώπιση του ζητήματος της σωστής αρχιτεκτονικής, της σωστής δομής ηλεκτρονικών και λειτουργικών στοιχείων και, από την πλευρά του λογισμικού, του σωστού και καλύτερου βασικού επιπέδου λογισμικού.

Πώς αυτό θα παίξει ρόλο όσο πάμε προς τα SDV;
Με τα SDV, θέλεις να αναπτύξεις λειτουργίες και υπηρεσίες λογισμικού από το cloud στο όχημα κατά τη διάρκεια της ζωής του οχήματος. Αυτό θα συμβεί σίγουρα τα επόμενα χρόνια.

Αυτό είναι σίγουρα κάτι που θα αλλάξει το παιχνίδι. Ταυτόχρονα, κάθε SDV χρειάζεται υλικό. Έτσι, αυτή είναι μια τεράστια, σημαντική επιχείρηση για εμάς -εξακολουθείς να χρειάζεσαι φρένα, συστήματα κίνησης και άλλα. 

Η Bosch κατασκευάζει 250 εκατομμύρια ηλεκτρονικές μονάδες ελέγχου με το λογισμικό της κάθε χρόνο. Θα αυξηθεί αυτός ο αριθμός; 
Οι μεγαλύτερες μονάδες ελέγχου αντικαθιστούν τις μικρές μονάδες ελέγχου. Ταυτόχρονα, προστίθενται περισσότερες λειτουργίες στα οχήματα για να προσελκύσουν τους καταναλωτές. Αυτό που έχει σημασία είναι να υπάρχει η καλύτερη δυνατή προσέγγιση για τη διαχείριση της νέας πολυπλοκότητας που προκύπτει από αυτή τη μετατόπιση.

Πιστεύουμε ότι διαθέτουμε μια καλή λύση για την υποστήριξη των πελατών. Τελικά, έχει νόημα μόνο αν αυξηθεί η αξία για τον καταναλωτή. Δεν πρόκειται για μια αμιγώς τεχνική επιχείρηση, ούτε για το κόστος. Πρόκειται για μια καταναλωτική επιχείρηση, και για τους καταναλωτές είναι σημαντικό να υπάρχει η σωστή ισορροπία. 

Η Bosch σχεδιάζει περικοπές 1.200 θέσεων εργασίας στη μονάδα λογισμικού και ηλεκτρονικών μέχρι το τέλος του 2025. Θα υπάρξουν κι άλλες περικοπές θέσεων εργασίας; 
Ήταν σαφές από την κατάσταση της αγοράς ότι πρέπει να προβούμε σε αυτή τη μείωση του προσωπικού για να παραμείνουμε ανταγωνιστικοί. Πρόκειται για μια επώδυνη προσαρμογή, αλλά επιδιώκουμε μια ανταγωνιστική κατάσταση που θα πρέπει να εγγυάται την πρόοδό μας. Πρόκειται για μια δυναμική αγορά, οπότε δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι από καιρό σε καιρό πρέπει να προσαρμόζετε τη δυναμικότητα.

Βρίσκουμε κοινά αποδεκτές λύσεις για τη μείωση του προσωπικού και αυτό θα πάρει χρόνο και θα κοστίσει χρήματα. Από την άλλη πλευρά, υπάρχουν μεγάλοι εξωτερικοί παράγοντες, όπως η μετάβαση στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, καθώς και δημογραφικές επιπτώσεις, οπότε ας δούμε πώς θα τα αντιμετωπίσουμε. 

Πώς θα επηρεάσουν τον κλάδο οι πιθανοί δασμοί στην Ευρώπη για τα κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα; 
Γενικά, δεν είμαι μεγάλος οπαδός των δασμών. Αν όλοι αυξάνουν τους δασμούς, αυτό θα σημαίνει υψηλότερες τιμές και αυτό είναι κακό για τους καταναλωτές και θα οδηγήσει σε πληθωρισμό. Ας ελπίσουμε ότι οι δασμοί θα είναι η τελευταία λύση.

Οι αγορές θα πρέπει να δημιουργούνται με συνθήκες δίκαιου παιχνιδιού. Ελπίζω ότι η τρέχουσα συζήτηση για τους δασμούς δεν θα διαταράξει πολύ τη βιομηχανική πρόοδο. Ας ελπίσουμε ότι θα καταλήξει σε μια γόνιμη συζήτηση και σε μια κατάλληλη λύση. 

Πηγή: Automotive News Europe

Latest stories