ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Nexi Ελλάδος: Από τις χαμηλότερες στην Ευρώπη οι προμήθειες POS στην Ελλάδα

Της Βάσως Αγγελέτου

Στα περιορισμένα περιθώρια μείωσης του κόστους εκκαθάρισης των συναλλαγών μέσω POS στην Ελλάδα, λόγω του ήδη χαμηλού κόστους συγκριτικά με την υπόλοιπη Ευρώπη, αναφέρθηκε ο Eugenio Tornaghi, διευθύνων σύμβουλος της Nexi Ελλάδος και επικεφαλής των αγορών Κεντρικής και Νοτιοανατολικής Ευρώπης του Ομίλου Nexi σε χθεσινές του δηλώσεις σε δημοσιογράφους.

Για τις πιέσεις που ασκεί η κυβέρνηση προς αυτή την κατεύθυνση, ως αποτέλεσμα της υποχρεωτικότητας στη χρήση των POS από όλες -πλέον- τις κατηγορίες εμπόρων και επαγγελματιών, ο κ. Tornaghi αποκάλυψε ότι μόνο στη χώρα μας και στην Ιταλία έχει παρέμβει το Κράτος στις πολιτικές τιμολόγησης των εκκαθαριστών (acquirers), καθώς είναι οι μοναδικές χώρες στην Ευρώπη που χρησιμοποιούν τις ψηφιακές πληρωμές για την καταπολέμηση της φοροδιαφυγής. 

Ερωτηθείς για το ίδιο θέμα, ο εμπορικός διευθυντής της Nexi Ελλάδος,  Νίκος Παπαδόγλου εξήγησε ότι οι χαμηλότερες συγκριτικά προμήθειες στην ελληνική αγορά σχετίζεται κυρίως με το γεγονός ότι εκκαθαριστές ήταν οι τράπεζες που είχαν πολλαπλά προϊόντα. Ως εκ τούτου, σημείωσε ο ίδιος, σε σχέση με το ΑΕΠ οι τιμές είναι σε ένα καλό επίπεδο – ούτε είναι οι ακριβότερες και σίγουρα δεν είναι οι φθηνότερες στην Ευρώπη. “Η ανταγωνιστικότητα είναι το κλειδί, προκειμένου να δημιουργηθεί ένα υγιές περιβάλλον στο κομμάτι των χρεώσεων”, υπογράμμισε το στέλεχος της εταιρείας.

Το πρόβλημα είναι μεγάλο, είναι ο ελέφαντας στο δωμάτιο, υπογράμμισε ο κ. Tornaghi, τονίζοντας πάντως ότι οι εκκαθαριστές -και εν προκειμένω η Nexi- αποτελούν κρίκο της αλυσίδας πληρωμών και στο πλαίσιο αυτό συνεργάζεται με τις τράπεζες και τις κυβερνήσεις. Σύμφωνα με τα στελέχη της Nexi Ελλάδος, στις επίμαχες συζητήσεις με το οικονομικό επιτελείο γίνεται προσπάθεια να αποφευχθούν τα μοντέλα εκείνα που ακολούθησαν άλλες χώρες και αποδεδειγμένα απέτυχαν, εκτιμώντας πως μία κίνηση της κυβέρνησης να νομοθετήσει τις χρεώσεις θα πλήξει τον ανταγωνισμό.

Σύμφωνα με πληροφορίες του Capital.gr, το γεγονός ότι στη χώρα μας η τιμολόγηση των υπηρεσιών εκκαθάρισης είναι χαμηλότερη λόγω του ότι μέχρι πρότινος εκκαθαριστές και τράπεζες ταυτίζονταν, είχε οδηγήσει τις εταιρείες αυτές να εξετάζουν το ενδεχόμενο ανατιμολόγησης των υπηρεσιών τους προς τα επάνω προκειμένου να επιτευχθεί σύγκλιση με τον ευρωπαϊκό μέσο όρο. 

Ωστόσο, τόσο οι ισχυρές πληθωριστικές πιέσεις της τελευταίας διετίας, σε συνδυασμό με την υποχρεωτικότητα που νομοθέτησε η ελληνική κυβέρνηση, έχουν βάλει στον “πάγο” προς το παρόν τα σχέδια των acquirers. “Όσο αυξάνονται τα κόστη, ένα μέρος της αύξησης θα το απορροφήσουμε εμείς, ένα άλλο όχι. Θα βρούμε την κατάλληλη ισορροπία. Ενδεχομένως να υπάρξουν μικρές αλλαγές στις τιμές, άλλωστε, δεν τις αλλάζουμε μαζικά, αλλά σε επιμέρους τμήματα”, σχολίασαν τα στελέχη της Nexi.

Θυμίζεται δε ότι ο υφυπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, κ. Χάρης Θεοχάρης, δήλωσε πρόσφατα ότι “η διάθεση όλων των παικτών της αγοράς είναι ν’ ανταποκριθούν στις παραινέσεις και στην πίεση που ασκούμε. Εάν χρειαστεί θα νομοθετήσουμε, σας διαβεβαιώ ότι η βούληση του υπουργού είναι τέτοια, ώστε να μην αφεθεί αυτό το ζήτημα στην τύχη του”.

Τα σχέδια της Nexi για το 2024

Ένα νέο προϊόν ετοιμάζει για την ελληνική αγορά o ευρωπαϊκός κολοσσός -ηγέτης στις ευρωπαϊκές πληρωμές- με στόχο να ενισχύσει το ηλεκτρονικό εμπόριο που εξακολουθεί να υστερεί στην Ελλάδα όσον αφορά στις δυνατότητες πληρωμών που παρέχονται στους καταναλωτές. Ειδικότερα, η εταιρεία σκοπεύει να εισάγει μια νέα πλατφόρμα “με χαρακτηριστικά τα οποία δεν υπάρχουν στον ανταγωνισμό” όπως δήλωσε ο κ. Παπαδόγλου. “Πιστεύουμε στο ηλεκτρονικό εμπόριο στην Ελλάδα. Είμαστε υπέρμαχοι και φέρνουμε εδώ λύσεις, προϊόντα και υπηρεσίες για το ηλεκτρονικό εμπόριο”, είπε χαρακτηριστικά.

Η Nexi Ελλάδος βρίσκεται σε φάση μετασχηματισμού, τόνισε ο ίδιος, εξηγώντας ότι η εταιρεία “βλέπει” διεύρυνση του μερίδιου 25% που κατέχει ήδη η Nexi Payments. Το αναπτυξιακό πλάνο της Nexi Ελλάδος θα βασιστεί στους τρεις πυλώνες: καινοτομία, εμπειρία πελάτη και απλοποίηση διαδικασιών.

Στόχος είναι, επιπλέον, να υπάρξουν και νέες συνεργασίες με παρόχους πληροφορικής, ταμειακών συστημάτων κ.λπ., οι οποίες θα εδραιώσουν στην ελληνική αγορά “all in one” λύσεις, τόσο για SoftPOS όσο και για φυσικά POS μηχανήματα, με την εταιρεία να σκοπεύει να εμπλουτίσει τα κανάλια πώλησης και πληρωμών για τους πελάτες της. Το “κλειδί” της επέκτασης των υπηρεσιών της είναι η εμπειρία του πελάτη, υπογραμμίζει ο κ. Tornaghi, παραπέμποντας στο παράδειγμα των σκανδιναβικών χωρών όπου η εμπειρία πληρωμών είναι καθολική και απρόσκοπτη για τους καταναλωτές. 

Σημειώνεται ότι η Nexi Ελλάδος αριθμεί περισσότερα από 20 χρόνια παρουσίας στον τομέα των ηλεκτρονικών πληρωμών και δραστηριοποιείται στη χώρα μας μέσω της Nexi Processing και της Nexi Payments. Η Nexi Processing διαχειρίζεται τις πληρωμές για περίπου 400.000 εμπορικά καταστήματα στην Ελλάδα, καλύπτοντας ουσιαστικά το 60% της αγοράς στον τομέα της έκδοσης καρτών, διατηρώντας συνεργασία με σειρά τραπεζών και ιδρυμάτων πληρωμής, όπως Alpha Bank, Optima Bank, Attica Bank, Παγκρήτια και Payzy.

Θυμίζεται, τέλος, ότι Nexi Payments, η οποία συστήθηκε από την Alpha Bank και τη Nexi το 2022, παρέχει λύσεις πληρωμών στο 25% των εμπόρων σε όλη την Ελλάδα, ενώ διαθέτει περίπου 140.000 πελάτες, περισσότερα από 270.000 POS και 19.000 πελάτες στο eCommerce.
 

Related posts

Κινήσεις συγκράτησης των τιμολογίων ρεύματος Οκτωβρίου από τους παρόχους

wp-needuser

Έρευνα της Focus Bari: Οι Έλληνες εξακολουθούν να μην επιθυμούν να αναλάβουν κινδύνους στο χρηματιστήριο

timesadmin

Κ. Τσιάρας: Με τις αποζημιώσεις για την πανώλη οι κτηνοτρόφοι θα μπορούν να αντικαταστήσουν τα ζώα που έχασαν

timesadmin

Προγραμματική συμφωνία για το Πληροφοριακό Σύστημα του Εθνικού Μητρώου Γεφυρών

timesadmin

Θ. Σκυλακάκης: Έκτακτη εισφορά στην ηλεκτροπαραγωγή από φ. αέριο για δύο μήνες, επιδότηση των νοικοκυριών τον Αύγουστο

wp-needuser

Από ρεκόρ σε ρεκόρ οι τιμές πώλησης κατοικιών στην Αττική

protothema.gr