Το νέο Hyundai Kona με τα εξελιγμένα χαρακτηριστικά εξοπλισμού και τεχνολογίας και το μεγαλύτερο αμάξωμα αναδείχθηκε ως το “Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2024” για την Ελλάδα.
Επί 17 συναπτά έτη, ο θεσμός ανάδειξης του “Αυτοκινήτου της Χρονιάς” βραβεύει μέσω ψηφοφορίας το καλύτερο αυτοκίνητο για την ελληνική αγορά στην βάση των τεχνολογικών καινοτομιών που διαθέτει, της ασφάλειας, αλλά και της σχέσης αξίας-τιμής.
Το 2ης γενιάς Hyundai Kona συγκέντρωσε εφέτος την υψηλότερη βαθμολογία του θεσμού λόγω όλων των παραπάνω παραγόντων αλλά και άλλων χαρακτηριστικών που συνθέτουν μια ολοκληρωμένη πρόταση στην κατηγορία των μικρομεσαίων SUV.
Στελέχη της Hyundai Ελλάς ΑΒΕΕ μπροστά από το νέο Hyundai Kona κατά την διάρκεια της πρόσφατης εκδήλωσης για την ανάδειξη του “Αυτοκίνητου της Χρονιάς 2024”
Η Hyundai έχει διακριθεί στο θεσμό και το 2022 όταν “Αυτοκίνητο της Χρονιάς” είχε αναδειχθεί το Hyundai Tucson σημειώνοντας την ίδια χρονιά πωλήσεις άνω των 1.500 μονάδων.
Εξηλεκτρισμένη τεχνολογία
H νέα πρόταση της Hyundai προσφέρει ευρύτητα σε επιλογές κινητήρων και εξοπλισμού. Μπορεί η νέα σειρά Kona να μην έχει στις τάξεις της κάποια έκδοση diesel όμως σε βενζίνη υπάρχουν τρεις κινητήρες που ανά περίπτωση συνδυάζονται με ήπια υβριδικά συστήματα 48V ή πλήρως υβριδικά.
Ειδικότερα, ο μικρός 3κύλινδρος βενζινοκινητήρας ενός λίτρου turbo με ισχύ 120 ίππων και ροπή 200 Nm είναι mild hybrid και διατίθεται σε δύο εκδόσεις: με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων ή με αυτόματο διπλού συμπλέκτη 7DCT.
Ο γενικός διευθυντής της Hyundai Ελλάς ΑΒΕΕ, Ανδρέας Χριστοφορίδης (δεξιά) παραλαμβάνει το βραβείο από τον πρόεδρο του συλλόγου δημοσιογράφων για το “Αυτοκίνητο της Χρονιάς” στην Ελλάδα, Νίκο Λουπάκη (αριστερά)
Ακολουθούν οι εκδόσεις με τον τετρακύλινδρο κινητήρα 1.6 λίτρων turbo με απόδοση 198 ίππων και ροπή 265 Nm. Σε αυτή την κατηγορία υπάρχουν μοντέλα με χειροκίνητο ή αυτόματο κιβώτιο και μια τετρακίνητη έκδοση που διατίθεται μόνο με αυτόματο σασμάν.
Τέλος υπάρχει και μια υβριδική έκδοση με βενζινοκινητήρα 1.6 λίτρων και έναν ηλεκτροκινητήρα όπου συνδυαστικά αποδίδει 141 ίππους και συνοδεύεται με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη έξι σχέσεων.
Επιπροσθέτως, κυκλοφορούν και οι αμιγώς ηλεκτρικές εκδόσεις σε δύο τύπους: με μπαταρία 48,4 kWh και 156 ίππους ή με 65,4 kWh και 218 ίππους. Αμφότερες με διευρυμένη αυτονομία σε σχέση με το ηλεκτρικό Kona πρώτης γενιάς.
Ενισχυμένα στοιχεία εξοπλισμού
Από την άλλη, υπάρχουν τρεις εκδόσεις εξοπλισμού: Premium, Dinstictive και N Line. H βασική επωφελείται από 16 συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης οδήγησης του πακέτου Hyundai SmartSense, μαζί με τα τρία προγράμματα οδήγησης (Sport-Eco-Snow), το έξυπνο κλειδί με αισθητήρες εγγύτητας, τα φώτα LED με αυτόματη λειτουργία, το ηχοσύστημα με 6 ηχεία και τις ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών.
Η αμέσως επόμενη έκδοση, προσφέρει επιπλέον ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών, ράγες οροφής, διαφορετική επένδυση καθισμάτων, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενη οσφυϊκή στήριξη καθίσματος οδηγού, digital πίνακα ενδείξεων 12,3 ιντσών και διζωνικό κλιματισμό. Κορυφαίες εκδόσεις της νέας σειράς οι N Line με έξτρα στοιχεία εξοπλισμού που τονίζουν τον σπορτίβ χαρακτήρα της.
Αξίζει να σημειωθεί πως όλοι όλα τα Kona υποστηρίζονται από εργοστασιακή εγγύηση καλής λειτουργίας 5 ετών ενώ εγγύηση 8 ετών έχουν και οι μπαταρίες των υβριδικών εκδόσεων.
Ευρύχωρη καμπίνα
Το νέο Kona έχει μεγαλώσει στη μεζούρα. Με μήκος 4,350 μ. και μεταξόνιο στα 2,680 μ. προσεγγίζει σε διαστάσεις τα μικρομεσαία SUV. Αυτή η διεύρυνση αποτυπώνεται και στους εσωτερικούς χώρους και κυρίως αυτούς που αφορούν στα πόδια των πίσω επιβατών. Το πορτμπαγκάζ προσφέρει συνολικά 466 λίτρα – σε δύο διαμερίσματα – όπου αυξάνεται στα 1.300 λίτρα με την πτώση των πίσω καθισμάτων.
Η καμπίνα έχει σχεδιαστεί από την αρχή. Τα καθίσματα είναι πλήρως ρυθμιζόμενα και ιδιαίτερα άνετα. Το τριάκτινο τιμόνι είναι νέο. Ένα ενιαίο πάνελ που ξεκινά από το αριστερό άκρο του ταμπλό και καταλήγει στο κέντρο, φιλοξενεί δύο έγχρωμες οθόνες υψηλής ευκρίνειας που παραμετροποιούνται ως προς τη γραφική απεικόνιση και τις ενδείξεις.
Το λογισμικό του συστήματος πολυμέσων επιδέχεται αναβαθμίσεις Over-the-Air ενώ υπάρχουν φυσικά κουμπιά για τις λειτουργίες του κλιματισμού και του ηχοσυστήματος χωρίς ο χρήστης να μπαίνει σε μενού και υπομενού για τις ρυθμίσεις. Φυσικά το σύστημα infontainment υποστηρίζει σύνδεση με smartphones μέσω Apple CarPlay και Android Auto ενώ συνολικά υπάρχουν και τέσσερις θύρες USB-C (δύο μπροστά και δύο πίσω) για σύνδεση και φόρτιση μέσω καλωδίου.
Εμπορική πολιτική
H mild υβριδική έκδοση (48V) με τους 120 ίππους ξεκινά από τα 26.290 ευρώ με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων και από τα 28.990 ευρώ για την ίδια έκδοση με αυτόματο κιβώτιο 7-DCT. Οι συμβατικές εκδόσεις με τους 198 ίππους έχουν ως αφετηρία τα 31.290 ευρώ ενώ η τετρακίνητη έκδοση ξεκινά από τα 37.490 ευρώ. Τέλος η υβριδική έκδοση με τους 141 ίππους εκκινεί από τα 31.890 ευρώ.