mercedes-w-25:-Το-πρώτο-Ασημένιο-Βέλος-είναι-90-ετών-και-βουτάμε-λίγο-στην-ιστορία-του-(εικόνες)
AYTOKINHTO

Mercedes W 25: Το πρώτο Ασημένιο Βέλος είναι 90 ετών και βουτάμε λίγο στην ιστορία του (εικόνες)

Τέτοιες μέρες πριν από 90 χρόνια εμφανίστηκε σε αγώνα στο Nurburgring το πρώτο Ασημένιο Βέλος. Βουτάμε λίγο στην ιστορία του θρυλικού “γυμνού” μονοθεσίου που ήταν μόλις 750 κιλά και είχε 430 ίππους!

Top Gear TEAM

Πριν από 90 χρόνια, αυτό το ασημένιο μονοθέσιο δημιούργησε την ονομασία που ισχύει ακόμη και σήμερα για τα αγωνιστικά αυτοκίνητα της Mercedes-Benz. Ναι, εννούμε τα”Ασημένια Βέλη” και αυτό που βλέπεις είναι το Mercedes-Benz W 25, το πρώτο Ασημένιο Βέλος.

Mercedes W 25 Ασημένιο Βέλος 1934

Το Mercedes-Benz W 25 έκανε το ντεμπούτο της στον αγώνα Eifel Race στο Nurburgring στις 3 Ιουνίου 1934. Ο Manfred von Brauchitsch κέρδισε τον αγώνα, σημειώνοντας νέο ρεκόρ πίστας με μέση ταχύτητα 122,5 km/h. Αυτή ήταν η αρχή μιας ιστορίας επιτυχίας που επεκτείνεται στα τελευταία αγωνιστικά αυτοκίνητα της ομάδας Mercedes-AMG Petronas Formula One.

Mercedes W 25 Ασημένιο Βέλος 1934

Αυτό το μονοθέσιο είναι πολύ σημαντικό για την φίρμα και δεν τυχαίο που στο μουσείο της Mercedes υπάρχει ειδική αίθουσα που ονομάζεται “Ασημένια βέλη – Αγώνες και ρεκόρ”.

Ένας εύστοχος φόρος τιμής στο αγωνιστικό αυτοκίνητο Grand Prix. Και αυτό γιατί τα οχήματα που έσπασαν τα ρεκόρ με οκτακύλινδρους και δωδεκακύλινδρους κινητήρες προήλθαν επίσης από το πρώτο Ασημένιο Βέλος.

Mercedes W 25 Ασημένιο Βέλος 1934

Πώς αισθάνονταν οι οδηγοί μέσα στο W 25 των 750 κιλών; Η θέα από το κόκπιτ πάνω από το μεγάλο, λεπτό τιμόνι και μέσα από το μικρό παρμπρίζ στην αγωνιστική καμπύλη με τα άλλα Ασημένια Βέλη δίνει μια εντύπωση. Το ταμπλό με το μετρητή στροφών καθώς και τα όργανα μέτρησης λαδιού και ψυκτικού υγρού περιορίζεται στα απαραίτητα.

Το W 25 ήταν ένα αεροδυναμικά βελτιστοποιημένο μονοθέσιο με γυμνούς τροχούς και όταν εμφανίστηκε αντιπροσώπευε μια νέα εποχή στην κατασκευή αγωνιστικών αυτοκινήτων στη Mercedes-Benz.

Φυσικά ήταν ένα γρήγορο αυτοκίνητο, το οποίο έφτανε σε τελική ταχύτητα έως και 300 km/h. Αλλά η ταχύτητα μετρούσε και στα πιτς. Γι’ αυτό το λόγο το καπό, το οποίο διαθέτει πολλές σχισμές εξαερισμού, διαθέτει συνδετήρες ταχείας απελευθέρωσης. Συνεπώς, μπορεί να ανοίξει μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα χωρίς εργαλεία.

Ένα ελαφρύ μονοθέσιο

Πλαίσιο, μοχλός ταχυτήτων, πεντάλ, ακόμη και οι ιμάντες ανάρτησης της εξάτμισης. Όλα πανάλαφρα ενώ οπές που έχουν διανοιχθεί για την εξοικονόμηση βάρους βρίσκονται σε πολλά σημεία της W 25 στο Μουσείο Mercedes-Benz. Αυτό δείχνει τη σημασία της ελαφριάς κατασκευής κατά την ανάπτυξή της.

Mercedes W 25 Ασημένιο Βέλος 1934

Το βάρος καθόριζε ακόμη και το αν το αυτοκίνητο μπορούσε να λάβει μέρος σε έναν αγώνα: η αγωνιστική φόρμουλα Grand Prix που ανακοινώθηκε το 1932 από τον οργανισμό-ομπρέλα Association Internationale des Automobile Clubs Reconnus (AIACR) όριζε ότι τα αγωνιστικά αυτοκίνητα μπορούσαν να ζυγίζουν το πολύ 750 κιλά χωρίς τα λειτουργικά υγρά.

H φόρμουλα των 750 κιλών και το ασημένιο αμάξωμα της Mercedes-Benz W 25 συνθέτουν μια συναρπαστική ιστορία. Την αφηγήθηκε ο διάσημος αγωνιστικός διευθυντής της φίρμας, Alfred Neubauer: “προφανώς η W 25 βαμμένη με το παραδοσιακό λευκό αγωνιστικό χρώμα ζύγιζε ένα κιλό παραπάνω πριν από τον αγώνα του Eifel. Η βαφή αφαιρέθηκε κατά τη διάρκεια της νύχτας. Στη γραμμή εκκίνησης, το ‘Ασημένιο Βέλος’ εξέπληξε τους θεατές με το γυμνό αλουμινένιο δέρμα του και πληρούσε ακριβώς την απαίτηση βάρους”.

Παντοδύναμο με 8κύλινδρο κινητήρα

Το W 25 αναπτύχθηκε από το 1933 ως ένα κλασικό αγωνιστικό αυτοκίνητο με κινητήρα μπροστά. Βελτιώθηκε περαιτέρω κατά τη διάρκεια της χρήσης του στον μηχανοκίνητο αθλητισμό μέχρι το 1936.

Έκανε το ντεμπούτο του με έναν υπερτροφοδοτούμενο οκτακύλινδρο σε σειρά κινητήρα 3,4 λίτρων (M 25 A), ο οποίος απέδιδε έως και 354 hp στις 5.800 στροφές ανά λεπτό.

Mercedes W 25 Ασημένιο Βέλος 1934

Την ίδια χρονιά, το 1934, ακολούθησε ο 4λιτρος κινητήρας M 25 B με ισχύ έως 430 ίππους. Η τεράστια δύναμη είναι εμφανής στο έκθεμα του Μουσείου Mercedes-Benz: ο σωλήνας της εξάτμισης έχει ακόμα μια γαλαζωπή απόχρωση από τη θερμότητα των καυσαερίων. Ο σωλήνας εξάτμισης διατρέχει την αριστερή πλευρά του οχήματος από το χώρο του κινητήρα μέχρι το έντονα κωνικό, βελτιωμένο πίσω μέρος.

Related posts

Νέο Dacia Duster: Οδηγούμε το κορυφαίο value for money SUV

timesadmin

Ντοκιμαντέρ της F1 με τον Keanu Reeves: Πότε κυκλοφορεί και πού θα το δεις

timesadmin

Πρώτη επαφή στην Ελλάδα με το Lynk & Co 01-η τιμή του plug in υβριδικού SUV

wp-needuser

Γιατί τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού εκτοξεύουν το κόστος επισκευής μετά από ατύχημα

timesadmin

Αυτό είναι το Tesla Cybetruck που αγοράζεις με 1.400 ευρώ

timesadmin

Επίσημο: Η Toyota ετοιμάζει ηλεκτρικό Hilux-πότε κυκλοφορεί

James Rollner