ΚΟΣΜΟΣ

Maersk: Ανέβασε τον πήχη για τα κέρδη του 2024, λόγω αυξημένης ζήτησης και Ερυθράς Θάλασσας

Σε ανοδική αναθεώρηση των προβλέψεών του για την κερδοφορία στο σύνολο της τρέχουσας χρήσης προχώρησε την Πέμπτη ο ναυτιλιακός κολοσσός Maersk, μετά την ανακοίνωση καλύτερων των προσδοκιών κερδών για το α’ τρίμηνο του έτους.

Τα EBITDA της εταιρείας κατά τους πρώτους τρεις μήνες της τρέχουσας χρήσης ανήλθαν στο 1,59 δισ. δολάρια, ξεπερνώντας τις προβλέψεις των αναλυτών που περίμεναν EBITDA 1,46 δισ. δολαρίων, σύμφωνα με έρευνα που διεξήγαγε η LSEG. Κινήθηκαν ωστόσο πολύ χαμηλότερα από τα 3,97 δισ. δολάρια που ήταν το αντίστοιχο διάστημα της προηγούμενης χρήσης, όταν η πανδημία είχε εκτινάξει τη ζήτηση για τη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων.

Με βάση το νέο guidance, η εταιρεία αναμένει στο σύνολο της χρήσης 2024 EBITDA μεταξύ 4 και 6 δισ. δολαρίων, αντί για 1-6 δισ. δολάρια που προέβλεπε προηγουμένως.

Η Maerk βασίζει το νέο guidance στην ισχυρότερη ζήτηση και τους αυξημένους χρόνους πλου στο πλαίσιο της αναδρομολόγησης των πλοίων της με στόχο να αποφευχθούν οι κίνδυνοι που ενέχει ο διάπλους της Ερυθράς Θάλασσας. 

Ο ναυτιλιακός κολοσσός, που θεωρείται βαρόμετρο για το παγκόσμιο εμπόριο, σημείωσε ότι τα προβλήματα στη ναυτιλία που προκαλούν οι επιθέσεις των Χούθι της Υεμένης κατά πλοίων στην Ερυθρά Θάλασσα αναμένεται να διαρκέσουν τουλάχιστον έως το τέλος του έτους, προσθέτοντας ότι η αύξηση της ζήτησης για τη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων ξεπέρασε τις προβλέψεις. 

“Οι όγκοι εμπορευματοκιβωτίων που βλέπουμε σήμερα είναι σχετικά υψηλοί σε σύγκριση με τον ρυθμό αύξησης του παγκόσμιου ΑΕΠ”, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος Vincent Clerc. “Κάποια στιγμή, θα δούμε ομαλοποίηση των όγκων”.

Το γεγονός δε ότι τόσο η Maersk όσο και αρκετοί αντίπαλοί της έχουν επιλέξει από τον Δεκέμβριο να αποφεύγουν την Ερυθρά Θάλασσα και να κάνουν τον περίπλου της Αφρικής έχει προκαλέσει και αύξηση των ναύλων, λόγω του μεγαλύτερου χρόνου που διαρκούν τα ταξίδια.

“Έχουμε δει μόνο μια κλιμάκωση της κατάστασης στην περιοχή και ως εκ τούτου μπορούμε να δούμε ότι όχι μόνο η Maersk αλλά όλες οι ναυτιλιακές εταιρείες έχουν προσαρμόσει τα δίκτυά τους λίγο πολύ μόνιμα”, ανέφερε ο Clerc.

Παρ’ όλα αυτά, ο τομέας θαλάσσιας μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων της Maersk εμφάνισε ζημίες για τρίτο διαδοχικό τρίμηνο, κυρίως λόγω του υψηλότερου κόστους που σχετίζεται με τα προβλήματα της ναυσιπλοΐας στην Ερυθρά Θάλασσα, με τον Clerc να σημειώνει πάντως ότι η εταιρεία θα είναι στη πορεία σε θέση να ωθήσει μεγαλύτερο μέρος αυτού τους κόστους στους πελάτες της, γεγονός που θα βελτιώσει την κερδοφορία του τομέα. 

Η Maersk πάντως έχει προειδοποιήσει από τον Φεβρουάριο ότι μια νέα φουρνιά πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που αναμένεται να τεθούν σε υπηρεσία φέτος και το επόμενο έτος θα οδηγήσει πλεονάζουσα χωρητικότητα, γεγονός που θα λειτουργήσει αρνητικά για την κερδοφορία των ναυτιλιακών εταιρειών.

Ο Clerc ανέφερε την Πέμπτη ότι η χωρητικότητα μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων θα αυξάνεται κατά 2%-3% κάθε τρίμηνο το τρέχον αλλά και το επόμενο έτος. Οι αναλυτές της Bernstein αναμένουν όμως ότι ο στόλος των πλοίων το ίδιο διάστημα θα αυξηθεί κατά 15%, υπερβαίνοντας τη ζήτηση.
 

Related posts

Στο Ισραήλ ο Αμερικανός ΥΠΕΞ Αντ. Μπλίνκεν, με στόχο την επανέναρξη των συνομιλιών για κατάπαυση του πυρός

timesadmin

Σουηδία: Η αστυνομία ερευνά περιστατικό με πυροβολισμούς κοντά σε σημείο ισραηλινών συμφερόντων

timesadmin

Αναστολή πολιτικού διαλόγου με το Ισραήλ προτείνει ο Μπορέλ

protothema.gr

Θάνατος Ραϊσί: Ο Πούτιν αποτίει φόρο τιμής σε έναν “πραγματικό φίλο” της Μόσχας

timesadmin

Ισραήλ: Ο Ερντογάν καταστρέφει την Τουρκία του Ατατούρκ

timesadmin

Σλοβακία: Σε κατ΄οίκον νοσηλεία ο πρωθυπουργός Φίτσο

timesadmin