Για κάποιον ανυποψίαστο, πρόκειται απλά για μια διαφήμιση του 500e. Όμως μετά τα όσα έχουν προηγηθεί το τελευταίο διάστημα μεταξύ Stellantis και ιταλικής κυβέρνησης, ο κύριος αποδέκτης είναι σίγουρα η τελευταία.
Η Fiat δημιούργησε μια νέα διαφήμιση για το 500e, η οποία μπορεί κάλλιστα να ερμηνευτεί ως έμμεση απάντηση στην πρόσφατη κόντρα της Stellantis με την ιταλική κυβέρνηση.
Το βίντεο των 30 δευτερολέπτων δείχνει το 500e χωρίς κανένα σήμα, υποστηρίζοντας ότι ακόμη κι έτσι, όλοι μπορούν ακόμα να το αναγνωρίσουν.
Η διαφήμιση “Fiat-No Logo” με το 500e χωρίς σήματα, κοινοποιήθηκε στο επίσημο κανάλι της εταιρείας στο YouTube. Όπως μπορείς να διακρίνεις, το λογότυπο 500 έχει αφαιρεθεί τόσο από το καπό όσο και από την πίσω πόρτα, αφήνοντας εκτεθειμένες τις οπές. Επιπλέον, η επιγραφή 500e έχει διαγραφεί και από την μεσαία κολόνα, αν και τα κεντρικά καλύμματα φαίνεται να είναι ακάλυπτα.
Με την κατάλληλη μουσική επένδυση στο φόντο, ακούμε στα ιταλικά πως: “Αν αυτό το αυτοκίνητο δεν είχε λογότυπο, αν δεν είχε όνομα, αν δεν είχε σημαία. Αν δεν είχε τίποτα που να αναφέρει τι είναι ή την προέλευσή του, ακόμη κι έτσι όλοι θα το αναγνώριζαν. Γιατί όταν ένα αυτοκίνητο έχει εμβληματική σχεδίαση και αντιπροσωπεύει τη χαρά της ζωής, δεν μπορεί παρά να είναι ιταλικό και δεν μπορεί παρά να είναι Fiat“.
Με μια πρώτη ματιά, φαίνεται σαν ένας ευρηματικός τρόπος για να τονιστεί ο σχεδιασμός του μοντέλου, ο οποίος είναι σε μεγάλο βαθμό εμπνευσμένος από το κλασικό Fiat 500, και τη σύγχρονη εκδοχή του που παρουσιάστηκε το 2007. Ωστόσο στην πραγματικότητα, το μήνυμα που θέλει να περάσει είναι βαθύτερο.
Η ιταλική κυβέρνηση υπήρξε αρκετά σκληρή με την Stellantis τους τελευταίους μήνες, στην προσπάθειά της να την πιέσει να αυξήσει την παραγωγή εργοστάσιά της εντός ιταλικού εδάφους.
Το πρώτο χτύπημα ήταν η αναγκαστική αλλαγή του ονόματος του συμπαγούς SUV της Alfa Romeo από Milano σε Junior, λίγες μόλις μέρες μετά την παρουσίασή της. Σύμφωνα με την ιταλική νομοθεσία, ήταν παράνομο ένα μοντέλο που θα παραγόταν εκτός Ιταλίας να πάρει το όνομα της ιταλικής πόλης.
Το δεύτερο χτύπημα ήρθε όταν οι ιταλικές αρχές κατέσχεσαν 134 Fiat Topolino στο λιμάνι του Λιβόρνο. Αυτή τη φορά, η αιτία του προβλήματος ήταν ένα μικροσκοπικό αυτοκόλλητο με την ιταλική σημαία.
Σύμφωνα με τον εισαγγελέα, η ύπαρξή της θα μπορούσε να παραπλανήσει τους καταναλωτές σχετικά με την προέλευση του προϊόντος. Η Fiat δήλωσε ότι σκόπευε να επικοινωνήσει το γεγονός ότι το Topolino σχεδιάστηκε στο Τορίνο, αλλά γρήγορα συμμορφώθηκε με τις εντολές.
Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι στο παρελθόν υπήρξαν περιπτώσεις εισαγόμενων μοντέλων της Fiat που φορούσαν ιταλικά χρώματα, χωρίς καμία αντίρρηση από τις αρχές. Αυτό υποδηλώνει ότι η σχέση μεταξύ της Stellantis και της σημερινής ιταλικής κυβέρνησης, είναι πιθανότατα ο λόγος πίσω από τα όσα συμβαίνουν.