Το μεγάλο ηλεκτρικό SUV με τρεις σειρές καθισμάτων της Hyundai θα προσφέρεται στις εκδόσεις Long Range RWD, Long Range AWD και Performance με ισχύ έως 429 ίππους.
Η Hyundai παρουσιάζει το νέο της μεγάλο SUV, το Ioniq 9, με μία απλή αλλά φιλόδοξη αποστολή: να φέρει τον κόσμο πιο κοντά. Και αν κρίνουμε από την εντυπωσιακή πανοραμική του οροφή, το κάνει με στυλ και άνεση.
Η κορεατική εταιρεία δηλώνει πως το Ioniq 9 απευθύνεται στον “σύγχρονο καταναλωτή που, αν και υπερσυνδεδεμένος, νιώθει πιο απομονωμένος από ποτέ“. Έτσι, το νέο αυτό μοντέλο στοχεύει να γίνει το “Εξπρές της Φιλίας”, συνδυάζοντας χώρο, τεχνολογία και άνεση.
Το Ioniq 9 προσφέρει ευρυχωρία άλλου επιπέδου, σύμφωνα με τη Hyundai. Μπορεί να φιλοξενήσει έως και επτά επιβάτες, με καθίσματα που δεν είναι απλώς άνετα, αλλά ιδιαίτερα εξελιγμένα. Οι πρώτες δύο σειρές διαθέτουν καθίσματα “Relaxation” πλήρως ανακλινόμενα με λειτουργία μασάζ.
Στην έκδοση με έξι θέσεις, τα δύο καθίσματα της δεύτερης σειράς μπορούν να περιστραφούν προς την τρίτη σειρά (μόνο όταν το όχημα είναι ακίνητο), ενισχύοντας την “επικοινωνία μεταξύ των επιβατών”.
Ισχύς και αυτονομία
Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του μία μεγάλη μπαταρία χωρητικότητας 110,3kWh, μεγαλύτερη από αυτή του συγγενικού Kia EV9 (99,8kWh). Το Ioniq 9 διατίθεται σε τρεις εκδόσεις:
–Long Range RWD με έναν ηλεκτροκινητήρα 215 ίππων και 350 Nm ροπής και επιτάχυνση 0-100 km/h σε 9,4 δευτερόλεπτα.
–Long Range AWD με πρόσθετο κινητήρα 94 ίππων μπροστά και 0-100 km/h σε 6,7 δευτερόλεπτα.
–Performance AWD, με δύο κινητήρες 215 ίππων που προσφέρουν 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 5,2 δευτερόλεπτα.
Η τελική ταχύτητα όλων των εκδόσεων είναι 200 km/h. Η έκδοση RWD υπόσχεται αυτονομία έως 620 χιλιόμετρα, ενώ οι επιβάτες μπορούν να απολαμβάνουν τη προσεγμένη ηχομόνωση. Ειδικά λάστιχα απορροφούν τον θόρυβο, ενώ η κατασκευή από αλουμίνιο και το σύστημα ακύρωσης θορύβου, συμβάλλουν στη δημιουργία ενός αθόρυβου εσωτερικού.
Οδηγική ευφυΐα
Το Ioniq 9 διαθέτει αυτορυθμιζόμενη ανάρτηση, torque vectoring και traction control, ενώ το σύστημα “Auto Terrain” χρησιμοποιεί τεχνητή νοημοσύνη για να προσαρμόζει τη λειτουργία των αμορτισέρ ανάλογα με τις συνθήκες του δρόμου.
Τεχνολογία και άνεση
Η προηγμένη πλατφόρμα E-GMP του Ioniq 9 προσφέρει τεχνολογίες όπως 400V/800V φόρτιση, δυνατότητα V2L και επίπεδο πάτωμα για μεγαλύτερη ευρυχωρία. Αυτό μεταφράζεται σε χρόνο φόρτισης 10-80% μόλις 24 λεπτών αν συνδεθεί σε φορτιστή 350 kW.
Στο εσωτερικό, οι επιβάτες απολαμβάνουν μια ενιαία κυρτή οθόνη (12 ιντσών για τον πίνακα οργάνων και επίσης 12 ιντσών για το infotainment), συρόμενη “Universal Island 2.0” κονσόλα, ταχυφόρτιση USB-C 100W, σύστημα καθαρισμού αέρα και ηχοσύστημα Bose με 14 ηχεία.
Υπάρχει επίσης η δυνατότητα ψηφιακών αναβαθμίσεων, όπως νέα μοτίβα φωτισμού, υπηρεσίες streaming και εξατομικευμένες επιλογές οθονών.
Σχεδίαση και αεροδυναμική
Η αεροδυναμική σχεδίαση του Ioniq 9, με συντελεστή οπισθέλκουσας μόλις 0,259 Cd, 3D διαμόρφωση του κάτω μέρους και αεροδυναμικούς τροχούς έως 21 ιντσών. Το πίσω μέρος, με τη “σχεδίαση πρύμνης σκάφους”, χαρίζει μια επίσης μοναδική αισθητική.
Διαθεσιμότητα
Το Hyundai Ioniq 9 θα κυκλοφορήσει πρώτα στις αγορές των ΗΠΑ και της Ν. Κορέας στις αρχές του 2025, με την Ευρώπη να ακολουθεί. Αν και η τιμή του δεν έχει ακόμη ανακοινωθεί, η Hyundai υπόσχεται έναν συνδυασμό μεγέθους, τεχνολογίας και πολυτέλειας που θα ικανοποιήσει και τους πιο απαιτητικούς.