Ναι, σύμφωνα με το Bloomberg η Toyota θέλει να φτιάξει εργοστάσιο στην Σαγκάη για να παράγει ηλεκτρικά Lexus αλλά προσπαθεί να πετύχει “περιποίηση” αλά Tesla από το κινεζικό κράτος. Τι είναι αυτό; Διαβάστε και θα καταλάβετε.
Πρόσφατη έκθεση έδειξε ότι η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία Toyota επιδιώκει να εξασφαλίσει μεταχείριση όπως η Tesla για το πιθανό εργοστάσιο Lexus στη Σαγκάη της Κίνας. Η προτεινόμενη εγκατάσταση, εφόσον όντως κατασκευαστεί, φέρεται να παράγει ηλεκτρικά αυτοκίνητα για την premium μάρκα της Toyota, Lexus.
Η Tesla ήταν τυχερή με το Gigafactory στη Σαγκάη. Πριν γίνει το μεγαλύτερο εργοστάσιο της Tesla σήμερα με βάση την παραγωγή και το κύριο κέντρο εξαγωγής οχημάτων, το Gigafactory Shanghai εξασφάλισε ένα αξιοσημείωτο ποσό υποστήριξης από την κινεζική κυβέρνηση με τη μορφή φορολογικών ελαφρύνσεων, πολιτικής υποστήριξης και επιχορηγήσεων γης, για να αναφέρουμε μερικά.
Το πιο σημαντικό είναι ότι η Tesla είχε επίσης τη δυνατότητα να κατέχει και να ελέγχει απευθείας τη Giga Shanghai χωρίς εγχώριο εταίρο κοινοπραξίας.
Η Giga Shanghai αποδείχθηκε πολύ επικερδής για την Tesla και η Κίνα είναι έκτοτε υπερήφανη για το γεγονός ότι μπόρεσε να βοηθήσει την Tesla στην κατασκευή και τη λειτουργία του πιο παραγωγικού εργοστασίου της στον κόσμο μέχρι σήμερα.
Επικαλούμενο άτομα που φέρονται να γνωρίζουν το θέμα, το Bloomberg News σημείωσε σε πρόσφατη έκθεσή του ότι η Toyota συζητά επί του παρόντος με τις αρχές της Σαγκάης ένα πιθανό εργοστάσιο Lexus EV και η αυτοκινητοβιομηχανία διαπραγματεύεται για μεταχείριση παρόμοια με αυτή που έλαβε η Tesla για το Giga Shanghai.
Οι πηγές του δημοσιεύματος σημείωσαν ότι οι αρχές της Σαγκάης είναι πράγματι ανοιχτές στην προσέλκυση περισσότερων μεγάλων ξένων επενδύσεων. Ωστόσο, ορισμένες λεπτομέρειες αυτών των επενδύσεων ενδέχεται να απαιτούν την έγκριση της κεντρικής κινεζικής κυβέρνησης. Έχοντας αυτό κατά νου, οι πηγές του Bloomberg σημείωσαν ότι οι συνομιλίες μεταξύ των αρχών της Σαγκάης και της Toyota είναι πιθανότατα ακόμη πολύ μακριά από την ολοκλήρωση.
Η Toyota, από την πλευρά της, δεν έχει εκδώσει κάποιο σχόλιο σχετικά με το πρόσφατο δημοσίευμα του Bloomberg News.
Η Toyota έχει παίξει με τους παραδοσιακούς κανόνες της Κίνας για τα αυτοκίνητα στο παρελθόν. Η αυτοκινητοβιομηχανία έχει επί του παρόντος κοινοπραξίες με τοπικές αυτοκινητοβιομηχανίες όπως ο όμιλος GAC και ο όμιλος FAW.
Οι πωλήσεις της Toyota στην Κίνα, ωστόσο, έχουν δει κάποιους κόντρα ανέμους φέτος μέχρι στιγμής, όπως σημειώνεται σε έκθεση του CNEV Post. Μόνο την περίοδο Ιανουαρίου – Μαΐου 2024, οι εγχώριες πωλήσεις της GAC Toyota στην Κίνα μειώθηκαν κατά 14,8% σε ετήσια βάση σε 292.377 οχήματα, σύμφωνα με τα στοιχεία της κινεζικής ένωσης επιβατικών αυτοκινήτων (CPCA).
Οι 292.377 πωλήσεις της GAC-Toyota από τον Ιανουάριο έως τον Μάιο του 2024 καθιστούν ουσιαστικά την κοινοπραξία έβδομη μεταξύ των κορυφαίων αυτοκινητοβιομηχανιών της Κίνας. Οι πωλήσεις της FAW Toyota κατά την περίοδο αυτή δεν ήταν αρκετές για να μπουν στην κατάταξη.
Πηγή: Teslarati