Μπορεί ένα hatchback του 1987 να εμπνεύσει το ηλεκτρικό crossover του αύριο; Η Skoda απαντά θετικά με μια μοντέρνα εκδοχή του Favorit που εντυπωσιάζει με το design της.
Λίγες ημέρες μετά την παρουσίαση μιας σύγχρονης εκδοχής της Laurin & Klement Slavia B του 1899, η Skoda στρέφει το βλέμμα της σε ένα ακόμη ιστορικό μοντέλο της, το Favorit.
Το μικρομεσαίο hatchback που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 1987, υπήρξε το τελευταίο μοντέλο που σχεδιάστηκε ανεξάρτητα από την τσέχικη εταιρεία, πριν την εξαγορά της από τον Όμιλο Volkswagen το 1991.
Παρά τους περιορισμένες πόρους και τις συνθήκες του κομμουνιστικού καθεστώτος υπό τις οποίες δημιουργήθηκε, το Favorit απέφυγε να γίνει ένα ακόμη φτηνό και αδιάφορο όχημα.
Αντιθέτως, κατά την παρουσίασή του το καλοκαίρι του 1987, εντυπωσίασε με τον μοντέρνο σχεδιασμό του, που ήταν έργο του ιταλικού στούντιο Bertone και την πρακτικότητα του αμαξώματός του με πέντε πόρτες.
Εξοπλισμένο με έναν τετρακύλινδρο κινητήρα 1,3 λίτρων που απέδιδε μόλις 63 ίππους, το Favorit κατάφερε να εξαχθεί σε πολλές χώρες και αποτέλεσε απόδειξη των ικανοτήτων των Τσέχων μηχανικών να δημιουργήσουν ελκυστικά αυτοκίνητα με παγκόσμια απήχηση.
Σήμερα, ο σχεδιαστής της Skoda, Ljudmil Slavov, παρουσιάζει μια φουτουριστική εκδοχή του ιστορικού μοντέλου, την οποία ανέπτυξε μέσα σε περίπου 120 ώρες. Η σύγχρονη αυτή πρόταση τιμά το αρχικό σχέδιο του Bertone, ενσωματώνοντας παράλληλα στοιχεία της νέας σχεδιαστικής φιλοσοφίας της εταιρείας με την ονομασία “Modern Solid”.
Από hatchback σε crossover
Η μεγαλύτερη καινοτομία όμως, βρίσκεται στην αλλαγή του χαρακτήρα του μοντέλου. Από hatchback, σε μια ψευδο-ηλεκτρική crossover εκδοχή, εμπνευσμένη από μοντέλα όπως τα Hyundai Ioniq 5 και Kia EV6.
Ενδιαφέρον παρουσιάζει η απόφαση του σχεδιαστή να μην ενσωματώσει τη χαρακτηριστική “Tech-Deck Face” μάσκα της Skoda, επιλογή που δικαιολογείται από τον απλό σχεδιασμό του αρχικού μοντέλου.
Αντ’ αυτού, το εμπρός μέρος φέρει λεπτά φώτα LED με ημιδιαφανή καλύμματα που παραπέμπουν στους μεγάλους προβολείς του κλασικού Favorit.
Άλλα ξεχωριστά χαρακτηριστικά του πρωτοτύπου, περιλαμβάνουν τις “μοιραζόμενες” χειρολαβές ανάμεσα στις μπροστινές και τις πίσω πόρτες, ζάντες με κοίλο σχεδιασμό, “αιωρούμενη” οροφή και φωτιζόμενο λογότυπο “SKODA” στο πίσω μέρος.
Ιδιαίτερη μνεία αξίζει και στην αγωνιστική εκδοχή του μοντέλου, με πιο δυναμικούς προφυλακτήρες, τονισμένα προστατευτικά τόξα, μεγαλύτερη αεροτομή, διαχύτη και καπό με σύστημα ταχείας απελευθέρωσης.
Με αυτή την εντυπωσιακή αναβίωση του Favorit, η Skoda δείχνει πώς μπορεί να τιμά την κληρονομιά της, ενώ ταυτόχρονα κοιτάζει με αυτοπεποίθηση προς το μέλλον της ηλεκτροκίνησης και του σύγχρονου design. Και ναι, είναι βέβαιο πως θα θέλαμε να δούμε στην παραγωγή μια σύγχρονη εκδοχή του κλασικού Favorit.