AYTOKINHTO

H βαλίτσα ενός “γλύπτη” της Porsche είναι ακόμα χρήσιμη και στην ψηφιακή εποχή

Μεταλλικές λεπίδες και ξύστρες, λεπτοί συρμάτινοι βρόχοι, ξύλινα εργαλεία γλυπτικής και πινέλα –αυτή η βαλίτσα περιέχει περισσότερα από εκατό εργαλεία. Και παρότι θα νομίζατε ότι η ψηφιακή εποχή δεν αφήνει χώρο για μοντέλα αυτοκινήτων από πηλό, εντούτοις στην Porsche η παράδοση και η υψηλή τεχνολογία συνυπάρχουν. 

Σε αυτήν την βαλίτσα βλέπετε τα εργαλεία ενός “γλύπτη”, στο εξωτερικό στούντιο της Style Porsche, ο οποίος είναι υπεύθυνος για την παραγωγή πήλινων μοντέλων μελλοντικών αυτοκινήτων -ένα από τα πρώτα βήματα στην πορεία προς την υλοποίηση ενός project.

Κάθε βαλίτσα με εργαλεία είναι μοναδική

Αυτή η βαλίτσα είναι μοναδική, καθώς κάθε ένας από τους περίπου 50 μοντελιστές της Porsche φτιάχνει τη δική του επιλογή. Οι ειδικοί της φόρμας μερικές φορές παράγουν ακόμη και δικά τους εργαλεία για να καλύψουν τις προσωπικές τους ανάγκες.

Μόλις ο Michael Mauer, επικεφαλής του Style Porsche, και ο Peter Varga, διευθυντής εξωτερικού σχεδιασμού, κάνουν μια επιλογή από τα σκίτσα των σχεδιαστών τους, δημιουργούνται έως και δέκα μοντέλα σε κλίμακα 1:3 για τον εσωτερικό διαγωνισμό. Οι ομάδες σχεδιαστών και μοντελιστών μετατρέπουν τα αρχικά τους σχέδια σε τρισδιάστατες μορφές.

Αν και η Porsche χρησιμοποιεί επίσης φωτορεαλιστικές προσομοιώσεις που βασίζονται σε δεδομένα CAD και λογισμικό εικονικής πραγματικότητας, τα μοντέλα από πηλό παίζουν ουσιαστικό ρόλο στην ανάπτυξη σπορ αυτοκινήτων, καθώς όχι μόνο παρέχουν μια ιδιαίτερα αισθητηριακή εντύπωση της τυπικής αλληλεπίδρασης των κοίλων και κυρτών σχημάτων, αλλά και επιτρέπουν στους μοντελιστές να εφαρμόζουν ταχύτερα τις πολλές αλλαγές που είναι συνυφασμένες με τη διαδικασία σχεδιασμού. Τα χέρια τους είναι το τέλειο συμπλήρωμα στα μάτια των σχεδιαστών.

Αιχμή της τέχνης του πηλού με χρήση φωτογραμμετρίας

Αυτό που συνήθως αναφέρεται ως μοντέλο από πηλό, και μάλιστα μοιάζει με αυτό, στην πραγματικότητα είναι κατασκευασμένο από βιομηχανική πλαστελίνη. Μεγάλες ράβδοι της μάζας μοντελοποίησης αποθηκεύονται ακριβώς στους 60 βαθμούς Κελσίου στο φούρνο του στούντιο, ο οποίος διατηρεί μια συνοχή παρόμοια με αυτή του μαλακού βουτύρου.

Η πλαστελίνη σκληραίνει σε θερμοκρασία δωματίου και μπορεί να επεξεργαστεί. Συνολικά 100 κιλά πηλού εφαρμόζονται με το χέρι σε ένα πλαίσιο από ξύλο και άκαμπτο αφρό για τη δημιουργία ενός μοντέλου 1:3.

Για μοντέλα 1:1, χρειάζονται έως και 1.200 κιλά. Ο μοντελιστής χρησιμοποιεί εργαλεία διαμόρφωσης για να αφαιρέσει υλικό, να διαμορφώσει ακμές και να εξομαλύνει επιφάνειες, καθώς και ταινίες και φιλμ για να τονίσει σημαντικές γραμμές και να παράγει προβολείς και παράθυρα.

Η εσωτερική διαδικασία επιλογής καταλήγει σε δύο σχέδια πλήρους μεγέθους, τα οποία στη συνέχεια μοντελοποιούνται, καλύπτονται με ειδικές μεμβράνες και βάφονται. Ένα ενιαίο μοντέλο μπορεί να έχει δύο διαφορετικές πλευρές για να παρουσιάσει διαφορετικές παραλλαγές σχεδιασμού ή εξοπλισμού.

Στην πορεία οι ειδικοί καταγράφουν τις διαστάσεις με τη χρήση φωτογραμμετρίας. Τα τρισδιάστατα δεδομένα χρησιμεύουν ως βάση για την υπόλοιπη διαδικασία ψηφιακής ανάπτυξης.

Μπορεί να χρειαστούν έξι μήνες για τη διαμόρφωση του μοντέλου 1:1, το οποίο είναι εξαιρετικά ρεαλιστικό. Στην πραγματικότητα, είναι σχεδόν αδύνατο να διακρίνει κανείς τη διαφορά μεταξύ ενός πραγματικού οχήματος και ενός μοντέλου κατά τη διάρκεια παρουσιάσεων. Αυτό είναι το αποκορύφωμα της τέχνης του πηλού.

Πηγή: topgeargreece.gr

Διαβάστε ακόμα: 
 – “Ο δρόμος για το Le Mans. H ταινία”: Δείτε εδώ πώς το παιδικό όνειρο του Michael Fassbender έγινε πραγματικότητα
 – Τι σημαίνει αν δεις Mercedes με αυτά τα τιρκουάζ φώτα-γιατί πήρε ειδική άδεια
 – Επίσημο: Η Tesla εξελίσσει την ασύρματη φόρτιση ηλεκτρικών αυτοκινήτων

Related posts

Νέα μεμβράνη της Hyundai θα κρατά δροσερό το αυτοκίνητο

wp-needuser

Δοκιμή Tesla Model Y LR AWD: Το αυτοκίνητο που κέρδισε την Toyota

timesadmin

Υβριδικό supermini με 194 ίππους κάτω από 20.000 ευρώ στην Ελλάδα

timesadmin

F1: Προς μεταγραφή “βόμβα” Hamilton στην Ferrari

timesadmin

Tο νέο Mini Countryman έχει αυτονομία πάνω από 400 χιλιόμετρα

timesadmin

Δοκιμή Mercedes-Benz EQE 350+: Όταν η οδήγηση δεν είναι προτεραιότητα

timesadmin