28.5 C
London
Saturday, June 21, 2025

Ford Puma Gen-E: Πόσο ST μπορεί να είναι ένα ηλεκτρικό

Date:

Related stories

Το Ford Puma ως ένα από τα πιο εμπορικά μοντέλα της Ford στην Ευρώπη και πρωτοπόρο σε μεγάλες αγορές όπως αυτή της Αγγλίας, έχει αφήσει πίσω του μια σπουδαία κληρονομιά την οποία καλείται τώρα το Ford Puma Gen-E να καλύψει κάνοντας την απαραίτητη στροφή προς την ηλεκτρική πραγματικότητα. 

Ford Puma Gen-E

Είχαμε την ευκαιρία να το οδηγήσουμε στο πλαίσιο της εκδήλωσης Go Electric της Ford μαζί με δύο ακόμη από τους εκπροσώπους της φίρμας στην ηλεκτροκίνηση, το Ford Explorer και το Ford Capri. Η αφορμή ωστόσο και εξού και ο λόγος που τράβηξε πάνω του όλα τα βλέμματα ήταν το ολοκαίνουργιο στην ελληνική αγορά, αμιγώς ηλεκτρικό, Ford Puma Gen-Ε. 

Η πρώτη επαφή μαζί του συνιστά μια μικρού μεγέθους έκπληξη όχι γιατί δεν περιμένεις κάτι εξαιρετικό από το Puma στην θερμική του μορφή όπως την έχουμε συνηθίσει, αλλά γιατί γνωρίζουμε πως οι τολμηρές κινήσεις της προσαρμογής μιας πλατφόρμας για θερμικά αυτοκίνητα, σε βάση για ένα αμιγώς ηλεκτρικό, δεν μας είχε δώσει και τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα στο παρελθόν. 

Ως παρατήρηση αυτή είναι πολύ ενδιαφέρουσα γιατί στην εποχή που τα βασικά μοντέλα των εταιρειών μετατρέπονταν σε ηλεκτρικά για να ανέβουν στο κύμα, υπήρχε μια νεανική αδεξιότητα. Το Ford Puma Gen-E αποδεικνύει πως για αυτό δεν έφταιγε η εποχή ή η τεχνολογία, αλλά η τεχνογνωσία των εταιρειών που δεν ήξεραν πως ακριβώς έπρεπε να ολοκληρώσουν αυτή τη διαδικασία και να προκύψει ένα ενδιαφέρον αποτέλεσμα. 

Ford Puma Gen-E

Η Ford τώρα ξέρει και στο Gen-E έχει καταφέρει να δημιουργήσει έναν άξιο συνεχιστή της φήμης του θερμικού Puma διατηρώντας όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά που κάνουν το μικρό SUV να ξεχωρίζει και προσφέροντάς του παράλληλα τις χάρες που οφείλει να έχει ένα ηλεκτρικό μοντέλο. Το Puma Gen-E προέκυψε κάπως στην πορεία γιατί προφανώς δεν σχεδιάστηκε να είναι αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο. Σε έναν κόσμο όπου τα αυτοκίνητα όλο μεγαλώνουν και οι κοινωνίες τα αποδέχονται η Ford αποφάσισε να στηριχτεί στην θετική αύρα του Puma παρά να φέρει ένα άλλο μικρό αυτοκίνητο στην αγορά. 

Ακριβώς επειδή προέκυψε λοιπόν η Ford αποφάσισε να μην επιλέξει κάτι από την συνεργασία με την Volkswagen όπως έκανε με τα Explorer και Capri, αλλά να ακολουθήσει άλλες λύσεις με βάση το θερμικό αυτοκίνητο. Και η επιλογή αποδεικνύεται σωστή. Το Puma Gen-E είναι ένα κανονικό Puma και μπορεί η πρόταση αυτή, να μην αρέσει και τόσο στον πρόεδρο της Ford Ελλάς, κ. Νίκο Νοταρά, αλλά κάπως πρέπει να συνεννοηθούμε απλά. Αθλητικό σε εμφάνιση και ευέλικτο σε κίνηση, φέρνει με τον αθόρυβο τρόπο του μια σπίθα (που εξ ορισμού λείπει από τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα) στην κατηγορία που δεν έχει να προσφέρει κάτι αντίστοιχο. Όχι σε χώρους ή τεχνολογία αλλά σε επίπεδο συνολικού πακέτου το οποίο να προσφέρει άνεση, ευχαρίστηση, πρακτικότητα και εμπιστοσύνη. 

Ford Puma Gen-E

Στην καρδιά του Ford Puma Gen-E βρίσκεται ένα νέο ηλεκτρικό σύστημα κίνησης, ισχύος 168 ίππων, με εντυπωσιακή ενεργειακή απόδοση (13,1 kWh/100 km), που του επιτρέπει να διανύσει έως και 376 km με μία πλήρη φόρτιση, ενώ σε αστικές διαδρομές η αυτονομία αγγίζει τα 523 km (βάσει WLTP). Η Ford τονίζει ιδιαιτέρως αυτή την αστική αυτονομία, γιατί γνωρίζει πως τα 376 ονομαστικά χιλιόμετρα δεν μπορούν να συνιστούν χαρακτηριστικό υπεροχής για ένα αυτοκίνητο σήμερα. Παρόλα αυτά ακόμη και σε αυτή την περίπτωση η φόρτιση από το 10% στο 80% που διαρκεί περίπου 23 λεπτά με ταχυφορτιστή ισχύος 100 kW, έρχεται να καλύψει το κενό που δημιουργείται για τις μεγαλύτερες αποστάσεις.

Σχεδίαση που ξεχωρίζει

Εξωτερικά, το Puma Gen-E υιοθετεί μια πιο αεροδυναμική σχεδίαση με εμπρός όψη τύπου “ασπίδας”, εμπνευσμένη από τη Mustang Mach-E. Ζάντες 17, 18 και 19 ιντσών και σπορ πίσω αεροτομή που τονίζουν τον ηλεκτρικό του χαρακτήρα. Στην εμπρός μάσκα εκτός από την αφαίρεση της κλασικής γρίλιας των θερμικών, την ταυτότητα προδίδουν τα ενεργά βοηθήματα στις άκρες της μάσκας καθώς και οι οδηγοί του αέρα γύρω από τα ελαστικά, που όλα λειτουργούν προς όφελος της αυτονομίας. Μοιάζει λίγο πιο bubble από το θερμικό Puma αλλά δεν έχει χάσει την χαρακτηριστική του εμφάνιση, πράγμα που καθιστά πιο εύκολη την απήχησή του όταν έρθει η ώρα για την επιλογή του. 

Ford Puma Gen-E

Πρακτικότητα που εντυπωσιάζει

Ωστόσο είναι η πρακτικότητα και η κάλυψη αναγκών ο τομέας στον οποίο βασίζεται το Gen-E για να είναι μια δυνατή επιλογή. Το MegaBox του θερμικού έχει γίνει GigaBox 145 λίτρων για να δημιουργήσει έναν χώρο αποσκευών με συνολική χωρητικότητα 523 λίτρα πριν σε αυτόν προστεθούν άλλα 43 λίτρα του Frunk στο εμπρός τμήμα. Το σύνολο των 566 λίτρων που μπορούν να γεμίσουν με πράγματα το καθιστά κορυφαίο στην κατηγορία. Στο εσωτερικό, κυριαρχούν δύο ψηφιακές οθόνες υψηλής ευκρίνειας και το νέο infotainment SYNC 4, το οποίο προσφέρει πλοήγηση με cloud, ασύρματα Apple CarPlay και Android Auto, φωνητικό έλεγχο μέσω Amazon Alexa, αλλά και ασύρματη φόρτιση κινητού.

Ford Puma Gen-E

Ηλεκτρικό ST; Ε, περίπου 

Στο δρόμο το Ford Puma Gen-E δείχνει την εξαιρετική ισορροπία της κατασκευής του παρά τις ηλεκτρικές προσθήκες που έχουν προσθέσει βάρος σε ένα αυτοκίνητο που δημιουργήθηκε για να είναι ελαφρύτερο. Η Ford τα πήγε περίφημα σε αυτή τη διαχείριση διατηρώντας την αύξηση του βάρους σε χαμηλά επίπεδα για να είναι στα 1.510 κιλά, πράγμα που σημαίνει λιγότερο από 100 κιλά βαρύτερο από το θερμικό.

Το βάρος για να είμαστε ακριβείς φαίνεται μόνο στο πως αντιμετωπίζει το αυτοκίνητο τις σημαντικές ανωμαλίες στο οδόστρωμα. Πέραν τούτου στην κίνηση το Gen-E επενδύει αρμονικά και όμορφα στην επιτάχυνση των 8 δευτερολέπτων για το 0-100km/h και φτάνει στο σημείο να διατηρεί στις μεγάλες καμπές τα χιλιόμετρά του με τον τρόπο και την στιβαρότητα ενός μεγάλου αυτοκινήτου. 

Στα κλειστά κομμάτια δείχνει την ευελιξία του με τον πίσω άξονα να μπορεί να γίνει ακόμη και  παιχνιδιάρικος αν το προσπαθήσεις λίγο παραπάνω. ST δεν είναι, παρά το ότι ακούγεται πολύ πιασάρικο σαν χαρακτηρισμός αλλά αν η Ford το ήθελε, θα μπορούσε ενδεχομένως να μειώσει λίγο την απόσταση από το έδαφος και να το καλλωπίσει για να γίνει.

Απλώς δεν το θέλει, όπως έχουν τονίσει με διάφορους τρόπους και όπως μας επανέλαβαν τα στελέχη της Ford Ελλάς. Κρίμα πάντως γιατί και το τιμόνι του είναι αρκετά ακριβές και πολύ καλό σε απόκριση, ακόμη και πριν προλάβεις να συνηθίσεις το παράταιρο μέγεθος και σχήμα που έχει, το οποίο προέκυψε για να μπορείς να δεις μέσα από αυτό την μεγάλη οθόνη που χρησιμοποιείται ως πίνακας οργάνων. 

Ford Puma Gen-E

Κατασκευή στην Ευρώπη, εγγύηση για 8 χρόνια

Το Ford Puma Gen-E κατασκευάζεται στην Craiova της Ρουμανίας, στο ίδιο εργοστάσιο με τα νέα E-Tourneo Courier και E-Transit Courier, ενώ το ηλεκτρικό σύστημα προέρχεται από το εργοστάσιο της Ford στο Halewood, Ηνωμένο Βασίλειο. Η Ford προσφέρει εγγύηση 8 ετών ή 160.000 km για την μπαταρία υψηλής τάσης, ενώ έχει αναπτύξει ένα πλήρες οικοσύστημα υποστήριξης για όσους κάνουν τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση – από την εγκατάσταση φορτιστών μέχρι τις υπηρεσίες συνδεσιμότητας.

Το Ford Puma Gen-E είναι ήδη διαθέσιμο για παραγγελία, με τιμή που ξεκινά από τις 29.906 ευρώ και με την κρατική επιδότηση μπορεί να φτάσει τις 26.906 ευρώ. Τα πρώτα αυτοκίνητα έχουν ξεκινήσει το ταξίδι τους προς τους πρώτους πελάτες στην Ευρώπη.

Latest stories