Λοιπόν ας ξεμπερδεύουμε με τα διαδικαστικά γιατί έχουμε να μιλήσουμε για έναν εν ενεργεία θρύλο της Formula 1. Αγέραστο, ακούραστο που διάγει την δεύτερη νεότητά του. Τον Fernando Alonso. Τα διαδικαστικά αφορούν τον Max Verstappen που σημείωσε την 17η νίκη του φέτος και επέκτεινε το μοναδικό ρεκόρ που έχει από τον προηγούμενο αγώνα.
Ήταν μια καλή εμφάνιση από τον Ολλανδό, όπως εξάλλου αναμενόταν, ο οποίος όπως παραδέχτηκε και μετά το χθεσινό Sprint ασχολήθηκε πολύ με την διαχείριση των ελαστικών, πράγμα που έπρεπε να κάνει καθώς φάνηκε πως ήταν το σημαντικότερο στοιχείο για τον αγώνα.
Ο Lando Norris και η McLaren μπορούν να υπερηφανεύονται μετά την Βραζιλία πως είναι ο συνδυασμός που πλησίασε πιο κοντά από οποιονδήποτε άλλον στο, επί ίσοις όροις, προσπέρασμα πάνω στον Ολλανδό. Αυτό συνέβη στον όγδοο γύρο. Πολύ νωρίς, μετά την επανεκκίνηση που ήρθε αμέσως με την πρώτη εκκίνηση και το ατύχημα του Alex Albon με τον Kevin Magnussen πριν την πρώτη στροφή.
Παρόλα αυτά θα ήταν ουσιαστικά το highlight ενός αγώνα που στην κορυφή του δεν έδειχνε να έχει κανένα ενδιαφέρον, κάνοντας τους 71 γύρους να μοιάζουν απελπιστικά πολλοί. Θα ήταν αν δεν αποφάσιζε ο Fernando Alonso ότι θα επαναφέρει την Aston Martin στο βάθρο, για να σταματήσει την μιζέρια στην οποία έχει περιέλθει η ομάδα τους τελευταίους δύο μήνες.
Και έκανε ακριβώς αυτό με τον πιο εντυπωσιακό τρόπο. Κράτησε τον Sergio Perez με την Red Bull πίσω του για σχεδόν 20 γύρους. Πράγμα που δεν μπορεί να πει πως έχει πετύχει κανείς μέχρι τώρα στην φετινή πορεία κυριαρχίας της ομάδας. Δεν ήταν όμως αυτό που έφερε τον ενθουσιασμό στις κερκίδες του Interlagos και στους τηλεθεατές της Formula 1 σε ολόκληρο τον κόσμο.
Ήταν το γεγονός πως ο Perez έπαιξε το παιχνίδι “της γάτας με το ποντίκι” με τον Alonso και το έκανε σχεδόν επιτυχημένα, γιατί επιτέθηκε στον προτελευταίο γύρο, έπειτα από 20 γύρους υπομονής και μεθοδικότητας και εκεί που έμοιαζε πως αυτή η διαδικασία είχε ολοκληρωθεί, ο Alonso απάντησε.
Απάντησε με το μοναδικό ταπεραμέντο του, την εμπειρία και τις ικανότητές του για να επιστρέψει στην τρίτη θέση εντυπωσιακά και να την διατηρήσει για 53 χιλιοστά του δευτερολέπτου.
Ο Alonso, συγκινημένος στην σύντομη συνέντευξη μετά το τέλος του αγώνα, αφιέρωσε την επιστροφή στο βάθρο στην ομάδα και όταν ανέβηκε σε αυτό πανηγύρισε σαν να είχε κερδίσει την νίκη και ξέρεις κάτι, τόσο το χάρηκαν και πολλοί από τους θεατές γιατί είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν μια πραγματική μάχη, με εντυπωσιακή έκβαση.
Η αλήθεια είναι πως αυτό το φινάλε, “έκλεψε” τη δόξα του Lando Norris ο οποίος ήταν πραγματικά πολύ αποτελεσματικός και ουσιαστικός, με σημαντικότερο στοιχείο του το γεγονός πως διόρθωσε τα λάθη που έκανε στο Sprint του Σαββάτου, όπως τα περάσματά του από το πρώτο σικέιν της πίστας. Έτσι μπόρεσε να σημειώσει τον ταχύτερο γύρο του αγώνα, να κερδίσει τον τίτλο του οδηγού του αγώνα και να είναι ο καλύτερος μετά τον Verstappen με μεγάλη διαφορά από τους υπόλοιπους.
Για τον Perez που έμεινε τέταρτος, ήταν μια εκνευριστική εξέλιξη. Κέρδισε συνολικά τρεις θέσεις από εκεί που ξεκίνησε προσπερνώντας τον Hamilton δύο φορές, όσες χρειάστηκε δηλαδή και οδεύοντας προς το βάθρο με μαθηματική ακρίβεια.
Πίσω του ολοκλήρωσε ο Lance Stroll με την δεύτερη Aston Martin, κάτι που αποδεικνύει το γεγονός πως το Grand Prix της Βραζιλίας είναι πολύ ιδιαίτερο όσον αφορά τις απαιτήσεις του από τις ομάδες. Η εικόνα δηλαδή του αγώνα ήταν σαν να είμαστε στο ξεκίνημα της χρονιάς που η Aston Martin κατάφερνε με το μονοθέσιο που είχε σε εκείνο το σημείο να είναι αποτελεσματική.
Ο Carlos Sainz ολοκλήρωσε έκτος, ανήμπορος να προσπεράσει τις Aston ή έστω να τις πλησιάσει. Το δράμα της Ferrari ωστόσο δεν ήταν αυτό. Ήταν η εγκατάλειψη του Leclerc κατά τη διάρκεια του γύρου σχηματισμού, όταν έχασε τα υδραυλικά του μονοθεσίου του και κατέληξε στα προστατευτικά.
Ο Pierre Gasly με την Alpine τερμάτισε έβδομος, εμπρός από τον Lewis Hamilton σε μια εφιαλτική ημέρα για την Mercedes. Τα δύο γερμανικά μονοθέσια δεν κατάφεραν να βρεθούν σε έναν καλό ρυθμό παρά μόνο όποτε είχαν φρέσκα ελαστικά. Αυτό διαρκούσε ελάχιστα είτε χρησιμοποιούσαν τα μαλακά, είτε τα μεσαία και το αποτέλεσμα ήταν ό,τι κέρδιζαν σε αυτά τα σημεία να το χάνουν στην συνέχεια.
Επιπλέον φάνηκε να υπάρχει και μια δυσκολία διαχείρισης του αγώνα σε επίπεδο ομαδικής αποτελεσματικότητας γιατί αν και ο George Russell φαινόταν δια γυμνού οφθαλμού πως μπορούσε αν ανταποκριθεί καλύτερα στις απαιτήσεις που υπήρχαν απέναντι στον ισχυρό ανταγωνισμό, η ομάδα του Toto Wolff προτίμησε να κρατά εμπρός του τον Hamilton.
Την βαθμολογούμενη δεκάδα συμπλήρωσαν ο Yuki Tsunoda σε έναν από τους καλύτερους αγώνες της καριέρας του αναμφίβολα και ο Esteban Ocon για να ολοκληρώσει τον διπλό τερματισμό της Alpine.
Επόμενος αγώνας είναι το πολυαναμενόμενο Grand Prix του Las Vegas σε δύο εβδομάδες. Στις βαθμολογίες του πρωταθλήματος η κατάσταση έχει διαμορφωθεί έτσι στους οδηγούς και έτσι στους κατασκευαστές.