Ένα από τα πιο εμβληματικά μοντέλα της Citroen και ένα από τα πιο δημοφιλή τετράτροχα της γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας γιορτάζει φέτος 75 χρόνια από την γέννηση του. Το Citroen 2CV ήταν ένα μικρό, αξιόπιστο και προσιτό μοντέλο της μεταπολεμικής εποχής που ταυτίστηκε με τη γαλλική κουλτούρα και στήριξε τη Citroen σε χρόνια δύσκολα.
Αν στην ιστορία της αυτοκίνησης υπήρχε μια συλλογή με τα χαρακτηριστικότερα δείγματα γραφής στους τέσσερις τροχούς, το Citroen 2CV θα ήταν ένας από τους πρωταγωνιστές.
Το 2CV γεννήθηκε ως ανάγκη εξέλιξης του μοντέλου Traction Avant που διέθετε για την εποχή του (1934) ιδιαίτερα προωθημένη αισθητική αλλά δεν ήταν αξιόπιστο. Δύο χρόνια αργότερα ο Pierre Michelin, ο γιός του Edouard και ο Pierre Boulanger – δεξί χέρι του Edouard – σχεδίασαν και κατασκεύασαν ένα μικρό πρωτότυπο μοντέλο από αλουμίνιο με την ονομασία TPV – Toute Petite Voiture (Πολύ Μικρό Αμάξι).
Το νέο δημιούργημα διέθετε επαναστατική σχεδίαση για την εποχή και είχε ιδιαίτερα χαρακτηριστικά κατασκευής. Οι αναρτήσεις ήταν από μαγνήσιο και το αμάξωμα από αλουμίνιο (εκτός των φτερών).
Το πρωτότυπο μοντέλο διέθετε μόνο ένα προβολέα εμπρός, χειροκίνητο υαλοκαθαριστήρα, δικύλινδρο υδρόψυκτο κινητήρα (η ενεργοποίηση του γινόταν μέσω μανιβέλας) και κιβώτιο τριών σχέσεων. Ωστόσο αυτό το μοντέλο δεν βγήκε ποτέ στην παραγωγή αφού η παρουσίαση του στην έκθεση των Παρισίων, το 1939 συνέπεσε με την έναρξη του Δεύτερου Παγκοσμίου Πολέμου.
Πρεμιέρα στο Παρίσι
Στα χρόνια του μεσοπολέμου, η εταιρεία δεν έχασε ποτέ την πίστη της στο σχέδιο TPV. Ο P. Boulanger εργαζόταν πάνω στην εξέλιξη του μοντέλου που τελικά παρουσιάστηκε επίσημα στο Παρισινό Σαλόνι Αυτοκινήτου το 1948 με διαφορετικά όμως στοιχεία σχεδιαστικής και κατασκευαστικής ταυτότητας – βλέπετε ο Πόλεμος είχε αφήσει τα σημάδια του τόσο στο εμπόριο πρώτων υλών όσο και στην καταναλωτική νοοτροπία των αγοραστών.
Έτσι το μοντέλο παραγωγής διέθετε αμάξωμα από χάλυβα και αναρτήσεις από “συμβατικά υλικά”, ο υδρόψυκτος κινητήρας αντικαταστάθηκε από έναν αερόψυκτος κινητήρα δύο κυλίνδρων στα 375 κ.εκ. ενώ το κιβώτιο μετάδοσης απέκτησε μία επιπλέον σχέση. Πρόσθετα οι υαλοκαθαριστήρες και τα μπροστινά φώτα έγιναν ζευγάρια.
Διαβάστε τη συνέχεια στο topgeargreece.gr