AYTOKINHTO

Caterham Project V: ο ηλεκτρικός ανταγωνιστής του Alpine A110

To Caterham Project V είναι το πρώτο αυτοκίνητο που βγάζει η εταιρεία με κανονική οροφή γιατί είναι ένα ηλεκτρικό coupe που θα σταθεί απέναντι στο Alpine A110

Top Gear TEAM

Caterham Project V Coupe

Η Caterham αν και έχει τις ρίζες της στην Lotus και σύνδεση με λίγα coupe μοντέλα που έχουν υπάρξει στο παρελθόν ή και όχι, όπως το Caterham C120, μέχρι τώρα δεν είχε βγάλει σε παραγωγή αυτοκίνητο με κανονική οροφή. Φημίζεται ασφαλώς για τα Super Seven που διακρίνονται στις πίστες και στην fun οδήγηση και τώρα θα δούμε πως θέλει να προσεγγίσει την εποχή της ηλεκτροκίνησης, με το νέο Caterham Project V.

Caterham Project V Coupe

Τα κύρια χαρακτηριστικά του Caterhma Project V, εκτός της οροφής του, είναι το χαμηλό βάρος στο οποίο θέλουν τα στελέχη της εταιρείας, να διατηρηθεί το όχημα, το compact μέγεθός του και η απλότητα κατασκευής και χρήσης. Βασικές αρχές που έχουν όλα αριθμημένα μοντέλα της Caterham μέχρι τώρα και τις οποίες πρεσβεύει και ο προσφάτως προσληφθείς επικεφαλής σχεδιαστής της, Anthony Jannarelly. 

Caterham Project V Coupe

Μικρό και ευέλικτο

Με μήκος λίγο πάνω από 4,2 μέτρα, ύψος 1,2 μέτρα και πλάτος λίγο λιγότερο από 1,9 μέτρα, είναι προφανώς αρκετά μεγαλύτερο από το Seven, αλλά στα υπόλοιπα υπάρχει μια εμφανής διάθεση να διατηρηθούν όλα σε γήινα επίπεδα. Έτσι οι 270 ίπποι του αυτοκινήτου προέρχονται από έναν και μοναδικό ηλεκτροκινητήρα που είναι τοποθετημένος στον πίσω άξονα και είναι αξιέπαινη η αποφυγή της εταιρείας στον αγχωτικά εντυπωσιαστικό “πόλεμο” ίππων στον οποίο επιδίδονται άλλες εταιρείες που λανσάρουν σπορ αυτοκίνητα. 

Caterham Project V Coupe

Η ενέργεια θα αποθηκεύεται σε μια μπαταρία 55 kWh που θα φορτίζει γρήγορα σε ταχυφορτιστή 150 kW. Το γρήγορα οριοθετείται σε 15 λεπτά για να γεμίσει από 20% σε 80% και να είναι διαθέσιμα έτσι σχεδόν 280 χιλιόμετρα αυτονομίας. 

Caterham Project V Coupe

Και με το βάρος; 

Χάρη σε ανθρακονήματα και σύνθετο πλαίσιο αλουμινίου, καθώς και σύνθετα πάνελ αμαξώματος, η Caterham στοχεύει στα 1.190 κιλά, που αν το καλοσκεφτείς είναι αρκούντως ανεκτό για ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο και αυτό το αποδεικνύει τρόπον τινά πως αντίστοιχο βάρος έχει ο περίπου άμεσος ανταγωνιστής της που ονομάζεται Alpine A110 αλλά κυκλοφορεί εκεί έξω με κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Caterham Project V Coupe

Σχετικά με το Caterham Project V η εταιρεία αναφέρει πως το 0-100 km/h θα ολοκληρώνεται σε λιγότερο από 4,5 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα θα είναι στα 230 km/h. 

Όνειρο ή θα γίνει και πραγματικότητα 

Όλα αυτά βεβαίως μοιάζουν εξαιρετικά και το μόνο που δεν ακούγεται καλά μέχρι τώρα είναι πως το Caterham Project V είναι ακόμη πολύ project. Είναι περισσότερο μια ιδέα για το πως θα έπρεπε να κινηθεί η εταιρεία στην εποχή της ηλεκτροκίνησης.

Caterham Project V Coupe

Στον σχεδιασμό έχει συμμετοχή και η Italdesign και σε θεωρητικό επίπεδο πάντα, αν η Caterham έβγαζε στην παραγωγή το Project V, τότε αυτό θα ήταν έτοιμο το 2025 και θα κόστιζε σχεδόν 90.000 ευρώ. Θα στεκόταν δίπλα στο Carterham Seven εμπορικά και θα ήταν αναμφίβολα το πιο καθημερινό Caterham που θα μπορούσε να έχει κανείς στη διάθεσή του. 

Περίεργη διάταξη εσωτερικού

Για τον Jannarelly και τους υπόλοιπους δε, για τέτοια χρήση θα αρκούσε μια διαμόρφωση καθισμάτων 2+1. Η Caterham αναφέρεται στη διάταξη ως 2+1, με έναν επιβάτη στο πίσω κάθισμα να κάθεται στη μέση της κλειστοφοβικής καμπίνας. Για όσους θα προτιμούσαν κάτι πιο συμβατικό, το 2+2 θα είναι προαιρετική επιλογή.

Caterham Project V Coupe

Αλλά σε τέτοιες κατασκευές το βάρος είναι σημαντικό, οπότε ακόμη και αν δεν έχετε κάποιον φίλο σας 70-80 κιλά ακόμη και τα 5 ή 10 με τα οποία θα επιβάρυνε το επιπλέον κάθισμα και όσα το συνοδεύουν, είναι σπουδαίας σημασίας. 

Caterham Project V Coupe

To Caterham Project V έκανε το ντεμπούτο του ενόψει του Goodwood Festivan of Speed, εκεί όπου θα γίνουν και περισσότερες λεπτομέρειες γνωστές. 

Related posts

H Polestar φτιάχνει ειδικό smartphone για το Polestar 4

timesadmin

Η Stellantis βρήκε το στέλεχος που θα εξελίξει τα EV της

protothema.gr

O Sebastien Loeb πουλάει μια σπάνια McLaren 675 LT

timesadmin

Αυτό το ελληνικό κλασικό Mini πωλείται και είναι σε πολύ καλή κατάσταση (εικόνες)

timesadmin

Έρευνα: Γιατί οι επαγγελματίες δεν αγοράζουν τα ηλεκτρικά van

protothema.gr

Οι μεγάλοι προμηθευτές προσδοκούν κέρδη από το λογισμικό

timesadmin