To Caterham Project V είναι το πρώτο αυτοκίνητο που βγάζει η εταιρεία με κανονική οροφή γιατί είναι ένα ηλεκτρικό coupe που θα σταθεί απέναντι στο Alpine A110
Η Caterham αν και έχει τις ρίζες της στην Lotus και σύνδεση με λίγα coupe μοντέλα που έχουν υπάρξει στο παρελθόν ή και όχι, όπως το Caterham C120, μέχρι τώρα δεν είχε βγάλει σε παραγωγή αυτοκίνητο με κανονική οροφή. Φημίζεται ασφαλώς για τα Super Seven που διακρίνονται στις πίστες και στην fun οδήγηση και τώρα θα δούμε πως θέλει να προσεγγίσει την εποχή της ηλεκτροκίνησης, με το νέο Caterham Project V.
Τα κύρια χαρακτηριστικά του Caterhma Project V, εκτός της οροφής του, είναι το χαμηλό βάρος στο οποίο θέλουν τα στελέχη της εταιρείας, να διατηρηθεί το όχημα, το compact μέγεθός του και η απλότητα κατασκευής και χρήσης. Βασικές αρχές που έχουν όλα αριθμημένα μοντέλα της Caterham μέχρι τώρα και τις οποίες πρεσβεύει και ο προσφάτως προσληφθείς επικεφαλής σχεδιαστής της, Anthony Jannarelly.
Μικρό και ευέλικτο
Με μήκος λίγο πάνω από 4,2 μέτρα, ύψος 1,2 μέτρα και πλάτος λίγο λιγότερο από 1,9 μέτρα, είναι προφανώς αρκετά μεγαλύτερο από το Seven, αλλά στα υπόλοιπα υπάρχει μια εμφανής διάθεση να διατηρηθούν όλα σε γήινα επίπεδα. Έτσι οι 270 ίπποι του αυτοκινήτου προέρχονται από έναν και μοναδικό ηλεκτροκινητήρα που είναι τοποθετημένος στον πίσω άξονα και είναι αξιέπαινη η αποφυγή της εταιρείας στον αγχωτικά εντυπωσιαστικό “πόλεμο” ίππων στον οποίο επιδίδονται άλλες εταιρείες που λανσάρουν σπορ αυτοκίνητα.
Η ενέργεια θα αποθηκεύεται σε μια μπαταρία 55 kWh που θα φορτίζει γρήγορα σε ταχυφορτιστή 150 kW. Το γρήγορα οριοθετείται σε 15 λεπτά για να γεμίσει από 20% σε 80% και να είναι διαθέσιμα έτσι σχεδόν 280 χιλιόμετρα αυτονομίας.
Και με το βάρος;
Χάρη σε ανθρακονήματα και σύνθετο πλαίσιο αλουμινίου, καθώς και σύνθετα πάνελ αμαξώματος, η Caterham στοχεύει στα 1.190 κιλά, που αν το καλοσκεφτείς είναι αρκούντως ανεκτό για ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο και αυτό το αποδεικνύει τρόπον τινά πως αντίστοιχο βάρος έχει ο περίπου άμεσος ανταγωνιστής της που ονομάζεται Alpine A110 αλλά κυκλοφορεί εκεί έξω με κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Σχετικά με το Caterham Project V η εταιρεία αναφέρει πως το 0-100 km/h θα ολοκληρώνεται σε λιγότερο από 4,5 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα θα είναι στα 230 km/h.
Όνειρο ή θα γίνει και πραγματικότητα
Όλα αυτά βεβαίως μοιάζουν εξαιρετικά και το μόνο που δεν ακούγεται καλά μέχρι τώρα είναι πως το Caterham Project V είναι ακόμη πολύ project. Είναι περισσότερο μια ιδέα για το πως θα έπρεπε να κινηθεί η εταιρεία στην εποχή της ηλεκτροκίνησης.
Στον σχεδιασμό έχει συμμετοχή και η Italdesign και σε θεωρητικό επίπεδο πάντα, αν η Caterham έβγαζε στην παραγωγή το Project V, τότε αυτό θα ήταν έτοιμο το 2025 και θα κόστιζε σχεδόν 90.000 ευρώ. Θα στεκόταν δίπλα στο Carterham Seven εμπορικά και θα ήταν αναμφίβολα το πιο καθημερινό Caterham που θα μπορούσε να έχει κανείς στη διάθεσή του.
Περίεργη διάταξη εσωτερικού
Για τον Jannarelly και τους υπόλοιπους δε, για τέτοια χρήση θα αρκούσε μια διαμόρφωση καθισμάτων 2+1. Η Caterham αναφέρεται στη διάταξη ως 2+1, με έναν επιβάτη στο πίσω κάθισμα να κάθεται στη μέση της κλειστοφοβικής καμπίνας. Για όσους θα προτιμούσαν κάτι πιο συμβατικό, το 2+2 θα είναι προαιρετική επιλογή.
Αλλά σε τέτοιες κατασκευές το βάρος είναι σημαντικό, οπότε ακόμη και αν δεν έχετε κάποιον φίλο σας 70-80 κιλά ακόμη και τα 5 ή 10 με τα οποία θα επιβάρυνε το επιπλέον κάθισμα και όσα το συνοδεύουν, είναι σπουδαίας σημασίας.
To Caterham Project V έκανε το ντεμπούτο του ενόψει του Goodwood Festivan of Speed, εκεί όπου θα γίνουν και περισσότερες λεπτομέρειες γνωστές.