Η Bugatti γιορτάζει φέτος τα 100 χρόνια από την εμφάνιση της Type 32 που έμεινε στην ιστορία με το ψευδώνυμο “τανκ” λόγω της εμφάνισής της
Το 2023 αποτελεί την 100η επέτειο για την Bugatti Type 32 με το παρατσούκλι “τανκ”. Η Bugatti έχει μια μακριά παράδοση τόσο στους αγώνες, όσο και στα ιδιαίτερα αυτοκίνητα και το “τανκ” της είναι ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο της δεκαετίας του 1920, το οποίο ούτε έμεινε πολύ στο προσκήνιο, ούτε και εντυπωσίασε με το παρουσιαστικό του, πλην όμως ακριβώς για αυτό έμεινε στην ιστορία.
Το “τανκ” έκανε το αγωνιστικό του ντεμπούτο στις 2 Ιουλίου του 1923, στο γαλλικό Grand Prix, το οποίο εκείνη τη χρονιά διεξήχθη στην πόλη Tours. Η Bugatti συμμετείχε με τέσσερα αυτοκίνητα παραγωγής στον αγώνα, ο οποίος περιελάμβανε 35 γύρους σε μια πίστα 22,6 χιλιομέτρων σε δημόσιους δρόμους. Η καλύτερη θέση για τα “τανκ” ήρθε από τον Γάλλο Ernest Friderich, ο οποίος ολοκλήρωσε τρίτος. Τερμάτισε τον αγώνα σε 7 ώρες και 22,4 δευτερόλεπτα, με μέση ταχύτητα σχεδόν 112 km/h.
Μία και μοναδική εμφάνιση
Το γαλλικό Grand Prix του 1923 ήταν ο μοναδικός αγώνας της Type 32, καθώς η Bugatti επικεντρώθηκε στην Type 30 για τον δρόμο και παράλληλα έστρεψε την προσοχή της στην ανάπτυξη της αγωνιστικής Type 35.
Το παρατσούκλι “τανκ” επέστρεψε στην Bugatti Type 57G, η οποία κέρδισε τις 24 ώρες του Le Mans το 1937, καθώς και το γαλλικό Grand Prix του 1936. Στην περίπτωση της Type 32 το “τανκ” κόλλησε με το αυτοκίνητο λόγω της εμφάνισής του. Ήταν το σχήμα του κυρίως, αλλά και το γεγονός πως είχε εμφανή τα πριτσίνια στο αμάξωμα και τις βίδες που είχαν χρησιμοποιηθεί.
Παρόλα αυτά η αρχική έμπνευση των σχεδιαστών δεν ήταν σε καμία περίπτωση τα άρματα μάχης εκείνης της εποχής, αλλά τα φτερά των αεροπλάνων με στόχο το σχήμα του αυτοκινήτου να είναι πιο αεροδυναμικό.
Στην περίπτωση της Bugatti Type 57G το πρωσονύμιο “τανκ” απλώς αναβίωσε, δεδομένου πως το αυτοκίνητο είχε ένα πολύ χαρακτηριστικό, αλλά σαφώς πιο αεροδυναμικό, τουλάχιστον με τα δεδομένα της εποχής, σχήμα.
Η μοναδική Bugatti Type 32 “τανκ” που υπάρχει σήμερα βρίσκεται στο μουσείο αυτοκινήτου της Γαλλίας και φεύγει απο εκεί επιλεκτικά και μόνο για ελάχιστους αγώνες.