audi-rs3:-Ανανεώθηκε-για-να-γίνει-ένα-πανίσχυρο-hatchback
AYTOKINHTO

Audi RS3: Ανανεώθηκε για να γίνει ένα πανίσχυρο hatchback

Για μια ακόμα φορά το μαγικό χέρι της Audi Sport μεταμόρφωσε το hot hatch RS 3 με στόχο να το κάνει ακόμα πιο συναρπαστικό στην οδήγηση. Το κορυφαίο Audi στη μικρομεσαία κατηγορία έγινε ακόμα πιο σπορ τόσο σε εμφάνιση όσο και σε επιδόσεις.

Ο γνώριμος πεντακύλινδρος κινητήρας 2.5 TFSI παραμένει κάτω από το καπό και συνεχίζει να βρυχάται όμως τώρα συνδυάζεται με ένα αναβαθμισμένο πλαίσιο και νέα ελαστικά. Το αποτέλεσμα διεφάνη και στους γύρους στο Nurburgring όπου σημείωσε νέο ρεκόρ γύρου για την κατηγορία του.

Ξεκινώντας από τις αισθητικές παρεμβάσεις θα ισχυριζόμασταν πως η εμφάνιση έγινε ακόμα πιο δυναμική. Κυρίαρχο στοιχείο παραμένει το εξαγωνικό Singleframe με το εντυπωσιακό περίγραμμα. Πιο επίπεδο και σημαντικά πιο φαρδύ συνδυάζεται αρμονικά με την ογκώδη μάσκα που έχει μοτίβο ρόμβου.

Audi RS3

Το ίδιο ισχύει και για τις δύο λειτουργικές πλευρικές εισαγωγές αέρα – που τονίζονται από κάθετα μαύρα πτερύγια – και τα τρία ανοίγματα πάνω από το εμπρός splitter, το οποίο τώρα εκτείνεται σε όλο το πλάτος του οχήματος και επιτρέπει στο RS 3 να κάθεται ακόμα πιο χαμηλά – θυμίζοντας το Audi Sport quattro S1 Pikes Peak του 1987.

Επίσης έχουν επανασχεδιαστεί τα φώτα ημέρας ενώ οι προβολείς LED matrix, προσφέρουν τρία πρόσθετα μοτίβα φωτισμού που μπορούν να επιλεγούν από τον οδηγό ως φωτιστική υπογραφή του μοντέλου.

Audi RS3

Το πίσω μέρος έχει επίσης αναφορές στον μηχανοκίνητο αθλητισμό. Ο μεγάλος λειτουργικός διαχύτης ενσωματώνει έναν κόκκινο ανακλαστήρα στο κέντρο και στα πλάγια, ενώ η απόληξη της εξάτμισης παραμένει με τις δύο οβάλ οπές, οι οποίες φαίνονται ακόμα μεγαλύτερες μέσα στα μαύρα πλαίσια τους.

Τα εξωτερικά χρώματα του RS 3 είναι τα γνώριμα Kyalami Green και Kemora Gray, ενώ έχουν προστεθεί οι νέες μεταλλικές αποχρώσεις Ascari Blue και Progressive Red. Παράλληλα, για πρώτη φορά προσφέρεται και το Daytona Gray σε ματ φινίρισμα.

Audi RS3

Οι βασικές ζάντες είναι μαύρες ματ με 5 ακτίνες στις 19 ίντσες. Υπάρχει και η προαιρετική επιλογή με ζάντες από δέκα σταυρωτές ακτίνες είτε σε ματ σκούρο γκρι είτε σε γυαλιστερό μεταλλικό μαύρο σε διχρωμία.

Για τους πιο μερακλήδες προσφέρονται τα πακέτα από carbon και γυαλιστερό μαύρο, τα οποία κοσμούν τις εμπρός εισαγωγές αέρα, τις πλευρικές ποδιές και τη λεπίδα πάνω από τον διαχύτη. Αυτά συμπληρώνονται από καλύμματα εξωτερικών καθρεπτών σε χρώμα αμαξώματος, μαύρο ή carbon.

Audi RS3

Dark cockpit

Στο εσωτερικό, επίσης, στο οποίο κυριαρχούν οι σκούροι χρωματικοί τόνοι, όλα είναι προσανατολισμένα στις επιδόσεις, με το νέο τιμόνι, τα σπορ ή μπάκετ καθίσματα RS, τα carbon χαρακτηριστικά και τις σπορ οθόνες. Πεπλατυσμένο πάνω και κάτω, το τιμόνι έχει μια σημαντικά πιο σπορ εμφάνιση. Από την άλλη τα προαιρετικά καθίσματα μπάκετ RS προσφέρουν ακόμη καλύτερη στήριξη.

Το Audi virtual cockpit plus 12,3 ιντσών με προβολές Sport, Performance και Runway ήταν ήδη στάνταρ. Στη λειτουργία Runway, η ταχύτητα απεικονίζεται με αντίστροφη σειρά, με τις υψηλότερες στροφές στο προσκήνιο και την ταχύτητα ρελαντί στο φόντο.

Αυτές οι λειτουργίες συνδυάζονται τώρα με το νέο μετρητή στροφών, ο οποίος εμφανίζει σε περίοπτη θέση τις στροφές ανά λεπτό στο κέντρο του πίνακα οργάνων.

Audi RS3

Επιπλέον, υπάρχουν ενδείξεις για την απόδοση ισχύος, τη ροπή, τις δυνάμεις g, την επιτάχυνση και τους χρόνους γύρου. Στη λειτουργία χειροκίνητου κιβωτίου ταχυτήτων, η ειδική για το RS ένδειξη αλλαγής ταχυτήτων που αναβοσβήνει αλλάζει την ένδειξη των στροφών από πράσινο σε κίτρινο και κόκκινο, σε στυλ μηχανοκίνητου αθλητισμού, για να υποδεικνύει την ιδανική στιγμή αλλαγής ταχυτήτων.

Με 400 ίππους και 500 Nm ροπής

Ο βραβευμένος 5κύλινδρος κινητήρας 2.5 TFSI της Audi Sport συνεχίζει να προσφέρει τις υπηρεσίες του στο RS 3. Me 400 ίππους και την μέγιστη ροπή 500 Nm προσδίδει στο κορυφαίο hatchback τελική ταχύτητα 290 χλμ./ώρα και επιτάχυνση 0-100 σε 3,8 δευτερόλεπτα.

Audi RS3

Η εταιρεία αναφέρει πως η μέση κατανάλωση κυμαίνεται από 9,1 έως 9,5 λίτρα ανά 100 χλμ. Πέραν των επιδόσεων, ο συγκεκριμένος κινητήρας παράγει ένα ιδιαίτερο ηχόχρωμα ειδικά μάλιστα αν συνδυαστεί με το προαιρετικό σύστημα εξάτμισης RS Sport.

Με αυτά και τ’ άλλα, ο Frank Stippler μέσα στην καμπίνα του νέου RS 3 σημείωσε νέο ρεκόρ γύρου στο Nurburgring-Nordschleife. Ο οδηγός αγώνων και εξέλιξης της Audi Sport σημείωσε χρόνο 7:33,123 λεπτά, ξεπερνώντας το προηγούμενο ρεκόρ σε αυτή την κατηγορία κατά περισσότερα από πέντε δευτερόλεπτα. Η επιτυχία του σημαίνει ότι το RS 3 είναι και πάλι το ταχύτερο compact μοντέλο στην αγωνιστική πίστα των 20,832 χιλιομέτρων στο Eifel.

Audi RS3

Ολίγον από ιστορία

Η πρώτη γενιά του Audi RS 3 παρουσιάστηκε την άνοιξη του 2011 με πεντακύλινδρο κινητήρα 340 ίππων. Ακολούθησε η 2η γενιά το 2015 όπου η ισχύς ανέβηκε στους 367 ίππους.

Το 2017 παρουσιάστηκε και μια sedan έκδοση του μοντέλου ενώ ο κινητήρας έφθασε σε απόδοση του 400 ίππους. Το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων, σε συνδυασμό με την τετρακίνηση quattro, εξασφάλιζε τη μέγιστη οδηγική απόλαυση.

Audi RS3

Η τρίτη γενιά του RS 3 Sportback και η 2η γενιά του RS 3 sedan, λανσαρίστηκαν το 2021 με αυξημένη ροπή στα 500 Nm. Το μοντέλο ανακηρύχθηκε “Car of the Year 2022” από το Top Gear στην Ιταλία ενώ εξέλαβε και άλλες τιμητικές διακρίσεις από τον ειδικό Τύπο παγκοσμίως. Και στο εμπορικό επίπεδο, η αναγνώριση είχε αποτελέσματα: Από το 2021 μέχρι σήμερα έχουν παραχθεί περίπου 80.000 αντίτυπα του RS 3 από το εργοστάσιο της Audi στο Ingolstadt.

Τα μοντέλα της αναβαθμισμένης σειράς θα βρίσκονται στις ευρωπαικές αντιπροσωπείες σταδιακά από τον Οκτώβριο. Ωστόσο η λίστα παραγγελιών έχει ανοίξει. Στην γερμανική αγορά το RS 3 Sportback έχει ως τιμή αφετηρίας τα 66.000 ευρώ ενώ η έκδοση sedan ξεκινά από τα 68.000 ευρώ.

Related posts

Τώρα το Opel Mokka με έκπτωση άνω των 2.000 ευρώ

timesadmin

Όλες οι πληροφορίες για τις δύο νέες plug-in υβριδικές Porsche Panamera

timesadmin

Οι αναγνώστες αποφάσισαν: Αυτά είναι τα κορυφαία ιαπωνικά σπορ αυτοκίνητα της δεκαετίας 1990

timesadmin

Video: Το Tesla Cybertruck είναι μια πρωτόγνωρη εμπειρία οδήγησης

timesadmin

H Kia ετοιμάζεται να παρουσιάσει το EV5-τι ξέρουμε για το νέο ηλεκτρικό SUV

timesadmin

Γιατί ένας φανατικός των ηλεκτρικών αυτοκινήτων να αγοράσει Toyota GR Corolla

timesadmin