AYTOKINHTO

Aπίστευτα φρένα της Brembo για την συναρπαστική Bugatti Bolide (εικόνες)

Η Bugatti Bolide είναι ένα ασυμβίβαστο καθαρόαιμο που συνδυάζει τον εμβληματικό κινητήρα W16 και αξιοσημείωτες τεχνικές απώλειας βάρους για μια εμπειρία οδήγησης στην πίστα που δεν μοιάζει με καμία άλλη.

Ωστόσο, θεμελιώδης για τις επιδόσεις της Bolide είναι η τεχνολογία που κρύβεται πίσω από την ικανότητά της να δαμάζει την ταχύτητά της όταν χρειάζεται –το μεγαλύτερο σύστημα φρένων από ανθρακονήματα που παρήγαγε ποτέ η Brembo.

Bugatti Bolide

Σχεδιασμένη για να προσφέρει μια ασύγκριτη οδήγηση, η Bugatti Bolide ήταν πάντα μια ακραία εφαρμογή που απαιτούσε ένα σύστημα φρένων από ένα όνομα συνώνυμο της κορυφαίας απόδοσης. Από νωρίς στη διαδικασία σχεδιασμού, η Bugatti ανέθεσε στον ιταλικό κατασκευαστή Brembo να δημιουργήσει ένα σύστημα που να αποτελεί απόδειξη της ασυμβίβαστης φύσης του αυτοκινήτου.

Bugatti Bolide φρένα Brembo

Οι μηχανικοί της Brembo εργάστηκαν σε στενή συνεργασία με την Bugatti και το αποτέλεσμα, μετά από δύο χρόνια απαιτητικών δοκιμών και ανάπτυξης, είναι ένα σύστημα από ανθρακονήματα που είναι εφάμιλλο της τεχνολογίας που χρησιμοποιείται στα hypercars LMh/LMDh και την Formula 1.

Τα μεγαλύτερα φρένα Brembo από ανθρακονήματα

Η ισχύς ακινητοποίησης που παράγει το Bolide είναι μια κατηγορία από μόνη της. Τα ειδικά σχεδιασμένα μπροστινά φρένα του είναι τα μεγαλύτερα φρένα από ανθρακονήματα που έχουν κατασκευαστεί ποτέ, ενσωματώνοντας δύο οκταπίστονες δαγκάνες monobloc αμφότερες εξοπλισμένες με τέσσερα τακάκια υψηλής απόδοσης 25 mm, και αξιοσημείωτους δίσκους 390×37,5 mm από ανθρακονήματα. Οι ίδιες οι δαγκάνες είναι κατασκευασμένες από κράμα αλουμινίου και έχουν επικάλυψη νικελίου.

Bugatti Bolide φρένα Brembo δαγκάνα και δίσκος

Στο πίσω μέρος, δύο εξαπίστονες monobloc δαγκάνες με τέσσερα τακάκια υψηλής απόδοσης, αν και ελαφρώς λεπτότερες στα 24,5 mm. Τις πίσω δαγκάνες συμπληρώνουν ευμεγέθεις δίσκοι άνθρακα 390×34 mm. Αν και δεν είναι τόσο μεγάλοι όσο οι αντίστοιχοι μπροστινοί, οι προδιαγραφές του πίσω συστήματος φρένων ταιριάζουν με αυτές της αγωνιστικής κατηγορίας LMDh, αποτελώντας παράδειγμα της αποφασιστικής φιλοδοξίας της Bugatti να προσφέρει ασυναγώνιστες επιδόσεις στην πίστα.

“Η ανάπτυξη του συστήματος φρένων για την Bugatti Bolide ήταν μια μοναδική και πολύ συναρπαστική πρόκληση για το τμήμα Performance της Brembo – και είμαστε υπερήφανοι για αυτό που πετύχαμε” δήλωσε ο Mario Almondo, Chief Operating Officer της Brembo Performance.

Bugatti Bolide φρένα Brembo δαγκάνα

“Έπρεπε να επανασχεδιάσουμε ολόκληρο το σύστημα για να ανταπεξέλθει στα απίστευτα αλλά και απαιτητικά χαρακτηριστικά και την ισχύ του αυτοκινήτου. Η μπροστινή δαγκάνα, για παράδειγμα, είναι ένα πραγματικό αριστούργημα μηχανικής κατά την άποψή μου, καθώς είναι η μεγαλύτερη που έχουμε τοποθετήσει ποτέ σε αγωνιστικό αυτοκίνητο. Η χρήση ενώσεων άνθρακα που είναι παρόμοιες με αυτές της Formula 1 σήμαινε ότι, παρά το μέγεθος και την ισχύ του Bolide, μπορέσαμε να παράγουμε τον ελαφρύτερο δυνατό σχεδιασμό”.

Αυτή η επιλογή επέτρεψε πρωτίστως στην ομάδα μηχανικών να μειώσει δραματικά το συνολικό βάρος του συστήματος – κάθε δίσκος στο Bolide ζυγίζει αξιοσημείωτα μόνο 3,175 kg. Αλλά εξασφάλισε επίσης ότι το σύστημα φρένων θα προσφέρει εξαιρετική θερμική αγωγιμότητα για ανώτερη απαγωγή θερμότητας κατά τη διάρκεια έντονων σεναρίων πέδησης, αποτρέποντας το ξεθώριασμα των φρένων και προσφέροντας τελικά στους ιδιοκτήτες του Bolide σταθερή απόδοση ακόμη και σε ακραίες συνθήκες.

Bugatti Bolide φρένα Brembo δαγκάνα

Ωστόσο, το σύστημα φρένων του Bolide δεν αφορά μόνο τις δαγκάνες, τα τακάκια και τους δίσκους- πρόκειται για ένα αρμονικό μείγμα μηχανικής ακρίβειας. Μια ολιστική προσέγγιση εξασφάλισε ότι κάθε εξάρτημα λειτουργεί ως ένα. Αυτό περιελάμβανε προσαρμοσμένa πιστόνια και ειδικά σχεδιασμένα υγρά που βελτιώνουν περαιτέρω τη δυναμική του Bolide.

Κατά τη δημιουργία ενός hypercar που αντλεί έμπνευση από την κορυφή του μηχανοκίνητου αθλητισμού, η ικανότητα να παρέχει σταθερά εξαιρετικές επιδόσεις σε όλες τις καταστάσεις της πίστας είναι πολύ σημαντική. Σύμφωνα με αυτή τη φιλοδοξία, οι μηχανικοί της Brembo έπαιξαν αναπόσπαστο ρόλο στη διαμόρφωση του αεραγωγού φρένων του Bolide, συνεργαζόμενοι με την Bugatti για να συντονίσουν με ακρίβεια τη ροή του αέρα στις ανάγκες του πρωτοποριακού συστήματος φρένων.

Bugatti Bolide

Η συνεργασία της Bugatti με την Brembo ενίσχυσε σημαντικά την ψύξη του συστήματος φρένων. Αυτή η στρατηγική εξέλιξη ήταν ζωτικής σημασίας, λαμβάνοντας υπόψη την ενέργεια και τη ροπή που εξαπολύει η Bugatti W16, ειδικά προς τους μπροστινούς τροχούς, κατά τη διάρκεια αυστηρών συνεδριών πίστας. Για την αντιμετώπιση αυτού του προβλήματος, το 85-90% της ροής του αέρα κατευθύνεται στους δίσκους και τα τακάκια, ενώ ένα μικρότερο μέρος φτάνει στις δαγκάνες.

Από τις πρώτες συνεδρίες υπολογιστικής ρευστοδυναμικής (CFD) του Bolide το 2022, η ομάδα ξεκίνησε ένα ταξίδι ανάπτυξης και δοκιμών του συστήματος φρένων, διασφαλίζοντας ότι μπορεί να αντέξει τις συναρπαστικές ταχύτητες του Bolide στην πίστα.

Bugatti Bolide

Σε διάστημα δύο ετών, τα δεδομένα που συλλέχθηκαν από τις προσομοιώσεις, τις συνεδρίες δυναμομέτρων και τις ενδελεχείς αναλύσεις που πραγματοποιήθηκαν σε πίστες αγώνων διοχετεύτηκαν συστηματικά στους μηχανικούς της Brembo.

Πέρα από τα συνηθισμένα, η αξιολόγηση εξέτασε πιθανά σενάρια κακής χρήσης όπου ο έλεγχος πρόσφυσης επεμβαίνει συχνότερα. Περιελάμβανε μια βαθιά εξέταση της λειτουργίας “Wet” του Bolide, η οποία έχει σχεδιαστεί για να προετοιμάζει το μόνο για πίστα υπερ-σπορ αυτοκίνητο για τη χρήση βρεγμένων ελαστικών σε δύσκολες συνθήκες οδήγησης.

Αυτό το προφίλ οδήγησης πραγματοποιεί λεπτές ρυθμίσεις στο σύστημα ελέγχου, ενισχύοντας την προσαρμοστικότητα σε ολισθηρές επιφάνειες προκαλώντας υποστροφή, και ενεργοποιεί ένα χαρακτηριστικό φως βροχής που θυμίζει τα δυναμικά κόκκινα φώτα που βλέπουμε στη Formula 1.

Αυτός ο βρόχος ανατροφοδότησης όχι μόνο επέτρεψε στην ομάδα έργου να συντονίσει εκλεπτυσμένα την απόδοση του συστήματος πέδησης, αλλά και να εγγυηθεί ότι το Bolide στέκεται ασυναγώνιστο σε κάθε πτυχή -ευδοκιμώντας σε ποικίλες καιρικές συνθήκες χωρίς να θέτει σε κίνδυνο την ασφάλεια ή την προστασία.

Related posts

To Mercedes “Baby” G-Class θα είναι μόνο ηλεκτρικό – Τι αποκάλυψε ο επικεφαλής τεχνικός

timesadmin

Mercedes-AMG E 53: Νέο υβριδικό sedan και station 603 ίππων

timesadmin

Νέο Audi RS Q8 performance: ‘Εχει τον πιο ισχυρό κινητήρα που έφτιαξε ποτέ η φίρμα

James Rollner

Το θρυλικό Ford RS200 του Group B ξανά στην παραγωγή

James Rollner

Maserati MC20 Icona και Leggenda: Φόρος τιμής στην εμβληματική MC12 (εικόνες, video)

James Rollner

To Tesla Cybertruck τώρα και σε κινητό τηλέφωνο

wp-needuser