Δικαστήριο ενόρκων στο Μαϊάμι αποφάσισε ότι η Tesla θα πρέπει να θεωρηθεί εν μέρει υπεύθυνη για ένα θανατηφόρο δυστύχημα που έλαβε χώρα ενώ χρησιμοποιούνταν το Autopilot το 2019 και πρέπει να αποζημιώσει την οικογένεια του θύματος και έναν τραυματία επιζώντα με το ποσό των 329 εκατομμυρίων δολαρίων.
Οι δικηγόροι των εναγόντων ζήτησαν από το δικαστήριο να επιδικάσει αποζημιώσεις ύψους περίπου 345 εκατομμυρίων δολαρίων. Η δίκη ξεκίνησε στις 14 Ιουλίου.
Η αγωγή επικεντρώθηκε στο ποιος φέρει ευθύνη για το θανατηφόρο δυστύχημα στη Φλόριντα. Ένας ιδιοκτήτης Tesla, ο George McGee, οδηγούσε το ηλεκτρικό sedan Model S, χρησιμοποιώντας το Enhanced Autopilot της εταιρείας, ένα μερικώς αυτοματοποιημένο σύστημα οδήγησης.
Ενώ οδηγούσε, ο McGee έριξε το κινητό του τηλέφωνο που χρησιμοποιούσε και έσπευσε να το σηκώσει. Όπως είπε κατά τη διάρκεια της δίκης, πίστευε ότι το Enhanced Autopilot θα φρενάρει αν βρεθεί κάποιο εμπόδιο στον δρόμο του. Το Model S επιτάχυνε σε μια διασταύρωση, χτυπώντας ένα σταθμευμένο αυτοκίνητο και τους ιδιοκτήτες του, οι οποίοι στέκονταν στην άλλη πλευρά του οχήματος.
Η Naibel Benavides, 22 ετών, έχασε τη ζωή της επί τόπου, καταλήγοντας από τα τραύματά της κατά τη σύγκρουση. Το σώμα της βρέθηκε περίπου 22 μέτρα μακριά από το σημείο πρόσκρουσης. Ο φίλος της, Dillon Angulo, επέζησε αλλά υπέστη πολλαπλά κατάγματα, τραυματική εγκεφαλική βλάβη και ψυχολογικές επιπτώσεις.
“Η Tesla σχεδίασε το Autopilot μόνο για αυτοκινητόδρομους ελεγχόμενης πρόσβασης, αλλά επέλεξε σκόπιμα να μην περιορίσει τους οδηγούς από το να το χρησιμοποιούν αλλού, μαζί με τον Έλον Μασκ που έλεγε στον κόσμο ότι το Autopilot οδηγεί καλύτερα από τους ανθρώπους” δήλωσε ο Brett Schreiber, δικηγόρος των εναγόντων. “Τα ψέματα της Tesla μετέτρεψαν τους δρόμους μας σε δοκιμαστικές πίστες για την θεμελιωδώς ελαττωματική τεχνολογία τους, θέτοντας σε κίνδυνο τους Αμερικανούς, όπως την Naibel Benavides και τον Dillon Angulo”.
Η Tesla δήλωσε στο NBC ότι σχεδιάζει να ασκήσει έφεση, σημειώνοντας: “Η σημερινή ετυμηγορία είναι λαθεμένη και έχει σκοπό μόνο για να υπονομεύσει την ασφάλεια των αυτοκινήτων και να θέσει σε κίνδυνο τις προσπάθειες της Tesla και ολόκληρης της βιομηχανίας να αναπτύξει και να εφαρμόσει τεχνολογία που σώζει ζωές”.