Στις επιπτώσεις του καύσωνα στις πωλήσεις των εκπτώσεων αναφέρθηκε ο πρόεδρος του Εμπορικού & Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιά Βασίλης Κορκίδης μιλώντας στην ΕΡΤ.
Συγκεκριμένα ανέφερε μεταξύ άλλων:
-Αρνητικές επιπτώσεις
1. Μειωμένη Κίνηση στα Καταστήματα:
• Οι καταναλωτές αποφεύγουν τις μετακινήσεις, ειδικά σε ανοιχτές αγορές ή καταστήματα χωρίς κλιματισμό.
• Ειδικά σε ώρες αιχμής (12:00-18:00), η ζήτηση πέφτει κατακόρυφα.
2. Πτώση Αυθόρμητων Αγορών:
• Λόγω δυσφορίας και κόπωσης, οι πελάτες τείνουν να μην περιηγούνται στους διαδρόμους ή στις βιτρίνες — και άρα ψωνίζουν μόνο τα απολύτως απαραίτητα.
3. Αναστολή Προγραμματισμένων Εξορμήσεων:
• Οι οικογένειες ή τουρίστες αποφεύγουν εμπορικά κέντρα και αγορές, ειδικά σε ηπειρωτικές πόλεις χωρίς τουριστικό χαρακτήρα.
Ουδέτερες ή Θετικές Εξαιρέσεις:
1. Αύξηση Online Αγορών:
• Σε περιόδους καύσωνα, υπάρχει μετατόπιση προς το e-commerce, καθώς οι καταναλωτές προτιμούν να ψωνίζουν από το σπίτι.
2. Ενίσχυση Πωλήσεων Εποχικών Ειδών:
• Αυξάνεται η ζήτηση για “δροσιστικά προϊόντα” όπως ανεμιστήρες, κλιματιστικά, ελαφριά ρούχα, μαγιό, είδη θαλάσσης που περιλαμβάνονται στις εκπτώσεις.
Ενδεικτικά Δεδομένα:
• Σύμφωνα με το ΙΝΕΜΥ της ΕΣΕΕ, οι περίοδοι με παρατεταμένους καύσωνες το 2021 & 2023 συνοδεύτηκαν από πτώση τζίρου έως 15-20% σε φυσικά καταστήματα, ιδιαίτερα εκτός μεγάλων εμπορικών κέντρων.
• Αντίθετα, online πωλήσεις ενισχύθηκαν έως και 10% την ίδια περίοδο.
Στρατηγικές Αντιμετώπισης για Εμπόρους:
• Εξυπηρέτηση σε πιο δροσερές ώρες (απογευματινό-βραδινό άνοιγμα).
• Επικέντρωση στην online προβολή και προσφορές μέσω e-shop.
• Προώθηση εποχικών ειδών με σύνδεση με τις καιρικές συνθήκες.
Συνοψίζοντας τις ενδεικτικές επιπτώσεις του καύσωνα κατά την περίοδο των θερινών εκπτώσεων:
* Πτώση έως -18% στις πωλήσεις φυσικών καταστημάτων, λόγω μειωμένης επισκεψιμότητας.
* Αύξηση 10% στο e-commerce, καθώς οι καταναλωτές επιλέγουν να αγοράζουν από το σπίτι.
* Ελαφρά αύξηση 5% στις πωλήσεις εποχικών ειδών, όπως μαγιό, είδη θαλάσσης, ανεμιστήρες, κλιματιστικά.