Sunday, July 27, 2025
spot_imgspot_img

Related Posts

Top 5 This Week

«Γυναίκες στα Πρόθυρα Νευρικής Κρίσης» / Ο Πέδρο Αλμοδόβαρ παρουσιάζει μία διαχρονική κωμωδία που άλλαξε το ισπανικό σινεμά

Το 1988, ο Πέδρο Αλμοδόβαρ σκηνοθετεί μερικούς από τους πιο αγαπημένους του ηθοποιούς, σε ένα καθηλωτικό φιλμ με ανεξάντλητο χιούμορ, σε μια κινηματογραφική γιορτή συναισθηματικού ντελιρίου. Ένα φιλμ που οδήγησε τον δημιουργό μέχρι τα Βραβεία Όσκαρ και διαθέτει όλα εκείνα τα συστατικά ενός μοναδικού κλασικού έργου, που το ανέδειξαν στην εμπορικότερη ισπανική ταινία όλων των εποχών. Οι «Γυναίκες στα Πρόθυρα Νευρικής Κρίσης», που κυκλοφορούν σε επανέκδοση, είναι μία αλμοδοβαρική ταινία – εμπειρία, ιδανική για θερινό Σινεμά.

Όταν ο εραστής της την αφήνει με ένα μήνυμα στον τηλεφωνητή, ο κόσμος της Πέπα καταρρέει. Ζητώντας απεγνωσμένα εξηγήσεις, τον αναζητά παντού, αντ’ αυτού όμως συναντά ένα πλήθος εκκεντρικών ατόμων.

Οι «Γυναίκες στα Πρόθυρα Νευρικής Κρίσης» χάρισαν το Βραβείο Σεναρίου στον Πέδρο Αλμοδόβαρ και το Βραβείο Γυναικείας Ερμηνείας στην Κάρμεν Μάουρα στο Διεθνές Κινηματογραφικό Φεστιβάλ της Βενετίας, ενώ η ταινία ήταν Υποψήφια για Χρυσή Σφαίρα και Όσκαρ Καλύτερης Ξενόγλωσσης Ταινίας.

Μετά από πολλά χρόνια σχέσης με τη σύντροφό του και συνάδελφό του στις μεταγλωττίσεις ταινιών, ο Ιβάν χωρίζει την Πέπα αφήνοντάς της μήνυμα στον τηλεφωνητή. Η Πέπα, σε άσχημη κατάσταση, φεύγει από το σπίτι και τον αναζητά απεγνωσμένα ψάχνοντας εξηγήσεις, αλλά ο Ιβάν παραμένει άφαντος.

Στο μεταξύ, η Πέπα συναντά τη γυναίκα του Ιβάν που έχει βγει πρόσφατα από το ψυχιατρείο, ενώ την ίδια στιγμή, η Καντέλα, φίλη της Πέπα, έρχεται να μείνει στο σπίτι της, γιατί φοβάται τον εραστή της. Μέσα σε όλο αυτό το σκηνικό προστίθεται και ο Κάρλος, ο γιος του Ιβάν, που καταφθάνει μαζί με την αρραβωνιαστικιά του.

Καθώς η ώρα περνάει, όλοι ανακαλύπτουν πως συνδέονται με τρόπους που δεν είχαν ποτέ φανταστεί. Απρόοπτες συναντήσεις, εκκεντρικές προσωπικότητες, παρεξηγήσεις και γυναίκες στα πρόθυρα νευρικής κρίσης, σε μία εξωφρενική, παθιασμένη αλλά και τρυφερή κωμωδία – φόρο τιμής στις γυναίκες, που καθόρισε το απαράμιλλο ύφος του Πέδρο Αλμοδόβαρ καθιερώνοντάς τον και στις δύο πλευρές του Ατλαντικού.

Μία ταινία για την εγκατάλειψη και την έλλειψη κατανόησης ανάμεσα στις γυναίκες και τους άντρες: «Ήθελα να βρω έναν τρόπο να αστειευτώ με τα δικά μου προβλήματα. Να πάρω μια επώδυνη κατάσταση και να την μετατρέψω σε κάτι κωμικό και αστείο», εξηγεί χαρακτηριστικά ο Ισπανός σκηνοθέτης και συμπληρώνει:

«Όταν άρχισα να γράφω το σενάριο ήθελα να κάνω μια ελεύθερη απόδοση του μονόλογου του Κοκτώ». Όμως, στο έργο του Κοκτώ, ο απών εραστής δεν έχει φωνή. Ακόμα και όταν παίρνει τηλέφωνο και αυτή του απαντάει, δεν ακούγεται ποτέ η φωνή του. «Αντίθετα, εγώ όχι μόνο έδωσα φωνή στον απόντα εραστή, αλλά τον μετέτρεψα σε επαγγελματία της φωνής. Όταν τέλειωσα το σενάριο, το μόνο που απέμεινε από τον Κοκτώ (εκτός από το θέμα: μια γυναίκα μόνη, το τηλέφωνο και μια βαλίτσα) είναι ό,τι δεν έγραψε: τα λόγια του απόντα εραστή. Και τα ψέματά του».

Σύμφωνα με το τρομερό παιδί του ισπανικού σινεμά «η μεγαλύτερη και πιο κοινή φιλοδοξία είναι να είμαστε ευτυχισμένοι ή δυστυχισμένοι με το άτομο που αγαπάμε. Μια τέτοια φιλοδοξία, μιλώντας πάντα από δραματική σκοπιά, μπορεί να φανεί τόσο καταπληκτική και περίπλοκη σαν να σώζουμε τον κόσμο από έναν τρίτο παγκόσμιο πόλεμο».

Μια κλασική πια ταινία για όσα μπορούν να συμβούν όταν όλα γύρω σου αρχίζουν να καταρρέουν: ξεκαρδιστική αλλά και τραγική ταυτόχρονα, πολύχρωμη, φανερώνει ένα βιρτουόζο δημιουργό με απόλυτο έλεγχο της τέχνης του.

Διαβάστε Επίσης:

  • «Πόνος και Δόξα» / Ο Πέδρο Αλμοδόβαρ καταθέτει μία ταινία για την τέχνη, τη ζωή αλλά και για τα πάθη που δίνουν ελπίδα
  • «Παράλληλες Μητέρες»: Πέδρο Αλμοδόβαρ και Πενέλοπε Κρουζ αποτίουν φόρο τιμής στα θύματα του Φράνκο
  • «Πόνος και Δόξα»: Ο συγκινητικός Πέδρο Αλμοδόβαρ κάνει την αυτοκριτική του

Γυναίκες στα Πρόθυρα Νευρικής Κρίσης / Mujeres al Borde de un Ataque de Nervios / Women on the Verge of a Nervous Breakdown
Σκηνοθεσία: Πέδρο Αλμοδόβαρ
Σενάριο: Πέδρο Αλμοδόβαρ
Πρωταγωνιστούν: Κάρμεν Μάουρα, Αντόνιο Μπαντέρας, Μαρία Μπαράνκο, Χουλιέτα Σεράνο, Ρόσι ντε Πάλμα, Φερνάντο Γκιγιέν, Τσους Λαμπρεάβε
Φωτογραφία: Χοσέ Λουίς Αλκέιν
Μοντάζ: Χοσέ Σαλσέντο
Μουσική: Μπερνάρντο Μπονέτσι
Έτος Παραγωγής: 1988
Χώρα Παραγωγής: Ισπανία
Διάρκεια: 90 λεπτά
Κυκλοφορεί σε επανέκδοση στις εγχώριες Κινηματογραφικές Αίθουσες, από την Πέμπτη 24 Ιουλίου, σε διανομή της εταιρείας Weird Wave

Popular Articles