Η Κίνα αναδεικνύεται σε παγκόσμια δύναμη στην κατηγορία των ηλεκτρικών οχημάτων, και το κοινό σπεύδει να δει από κοντά τα υπερσύγχρονα εργοστάσια των μεγάλων εταιρειών.
Ένας από τους βασικότερους παράγοντες πίσω από την εκρηκτική άνοδο της Κίνας στον τομέα των ηλεκτρικών οχημάτων είναι η προηγμένη, σε μεγάλο βαθμό αυτοματοποιημένη παραγωγή της.
Το θέμα αυτό όχι μόνο εντυπωσιάζει, αλλά έχει γίνει και πηγή εθνικής υπερηφάνειας, με αποτέλεσμα η ζήτηση για ξεναγήσεις στα εργοστάσια να ξεπερνά κατά πολύ την προσφορά.
Όπως αναφέρει το Wired σε ένα ιδιαίτερα ενδιαφέρον ρεπορτάζ, η Xiaomi, γνωστή πλέον και ως κατασκευάστρια του ηλεκτρικού sedan SU7 και του crossover YU7, ξεκίνησε να προσφέρει ξεναγήσεις στο εργοστάσιό της από τον Ιανουάριο του 2025.
Επίσκεψη μέσω κλήρωσης
Η ανταπόκριση του κοινού ήταν τέτοια, που η εταιρεία αναγκάστηκε σύντομα να εφαρμόσει σύστημα κλήρωσης για τα εισιτήρια. Ένας επισκέπτης του εργοστασίου τον Φεβρουάριο, μάλιστα, μοιράστηκε στιγμιότυπο οθόνης με το Wired, δείχνοντας πως ήταν ένας από τους μόλις 60 επιλεγμένους, από περισσότερους από 7.000 ενδιαφερόμενους τον συγκεκριμένο μήνα.
Για τον Ιούλιο, η Xiaomi σχεδιάζει να πραγματοποιεί μία ξενάγηση κάθε εργάσιμη ημέρα και έξι κάθε Σαββατοκύριακο, ανεβάζοντας τη συνολική χωρητικότητα σε πάνω από 1.100 άτομα. Παρ’ όλα αυτά, πάνω από 27.000 αιτήσεις υποβλήθηκαν μέσα στην πρώτη ημέρα διαθεσιμότητας των εισιτηρίων.
Και η Nio στο παιχνίδι
Η Nio, μια άλλη γνωστή κινεζική εταιρεία ηλεκτρικών οχημάτων, προσφέρει επίσης ξεναγήσεις στα εργοστάσιά της. Σε αυτή την περίπτωση, οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να αγοράσουν εισιτήρια εξαργυρώνοντας 1.000 πόντους Nio μέσα από την εφαρμογή της εταιρείας, που αντιστοιχούν σε περίπου 13 ευρώ.
Οι πόντοι μπορούν επίσης να αποκτηθούν δωρεάν μέσω συχνής χρήσης της εφαρμογής, επομένως, θεωρητικά, η συμμετοχή μπορεί να είναι χωρίς κόστος. Σύμφωνα με το Wired, η Nio υποδέχθηκε περίπου 130.000 επισκέπτες στα εργοστάσιά της μόνο το 2024.
Περσσότερα ρομπότ από ανθρώπους
Κατά τις ξεναγήσεις στη Xiaomi και τη Nio, το κοινό έχει την ευκαιρία να δει εργοστάσια με εξαιρετικά υψηλό επίπεδο αυτοματοποίησης. Οι άνθρωποι είναι λιγότεροι από τα ρομπότ, ενώ σε ορισμένες περιπτώσεις η παραγωγή γίνεται εξ ολοκλήρου από μηχανές.
Η Xiaomi δηλώνει ότι το 91% της παραγωγικής διαδικασίας της είναι αυτοματοποιημένο, ενώ ένας επισκέπτης ανέφερε χαρακτηριστικά πως το όχημα που μεταφέρει τους επισκέπτες στο εργοστάσιο υποχρεούται να παραχωρεί προτεραιότητα στα ρομπότ της γραμμής παραγωγής.
Πέρα από μια μοναδική εμπειρία για το κοινό, οι ξεναγήσεις λειτουργούν και ως εργαλείο προβολής και ενίσχυσης της εικόνας των εταιρειών στην κοινωνία ευρύτερα. Το Wired σημειώνει ότι αυτές οι ξεναγήσεις έχουν εξελιχθεί πλέον στο “πιο περιζήτητο εισιτήριο στο Πεκίνο“.