Η Ελλάδα προσφέρει μεγάλη αξία αλλά έχει και μεγάλο ανταγωνισμό, τόνισε ο Michael Jalbert, CEO, Forbes Global Properties, στη συζήτηση με τον δημοσιογράφο Νίκο Ρουσάνογλου με θέμα “Η αγορά των πολυτελών κατοικιών στην Ελλάδα στο επίκεντρο των ξένων επενδυτών” στο πλαίσιο του 3ου Συνεδρίου Real Estate των Capital.gr και Forbes Greece.
Κλειδί οι υποδομές
Ειδικότερα, αναλύοντας τις ευκαιρίες που έχει να προσφέρει η Ελλάδα σε ένα high-net-worth κοινό, ο κ. Jalbert εξήγησε ότι οι υποδομές είναι το “κλειδί” και αυτό περιλαμβάνει τις πτήσεις, “και τα ιδιωτικά αεροδρόμια”. Σημείωσε ότι η χώρα έχει μια “θαυμάσια ιστορία, η οποία μπορεί να ειπωθεί [και να ακουστεί] ακόμη περισσότερο, και εδώ ερχόμαστε εμείς”.
Αναφορικά με τον ανταγωνισμό, είπε ότι αυτός προέρχεται πλέον “από μέρη που δεν ήταν πάντα ανταγωνιστικά” όπως το “Μαυροβούνιο, η Αλβανία, η Κροατία. Έχουν μερικά όμορφα projects. Η ευκαιρία για την Ελλάδα είναι να κάνει ό,τι κάνει ήδη, αλλά να διαφημίσει πραγματικά στην αγορά την αξία της ποιότητας ζωής, την ιστορία της, το πόσο ασφαλής είναι η χώρα. Αυτό ψάχνουν οι αγοραστές – όχι μόνο μια καλή επένδυση, αλλά και τις υποδομές, την κοινότητα που τις υποστηρίζει”.
Για τις αλλαγές που παρατηρούνται στους αγοραστές πολυτελών κατοικιών, ο CEO του Forbes Global Properties ανέφερε ότι υπάρχει “μεγάλη δυναμική όσον αφορά στους αγοραστές και τα hotspots”.
Ειδικότερα, μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, εστίαζαν σε επενδύσεις που περιορίζονταν από τα κριτήρια των “δρόμων και των σιδηροδρομμικών γραμμών”, δηλαδή των βασικών υποδομών. Σήμερα, μπορούμε να μιλήσουμε για μια παγκόσμια κοινωνία με μεγάλητ κινητικότητα, μια ψηφιακή βάση, με επιχεριηματίες που μπορεί “να ζουν στο Λονδίνο, να έχουν ένα ακίνητο στην Κρήτη και ένα σπίτι στο Τόκιο”.
Όσον αφορά στα κριτήρια που κοιτούν, ο κ. Jalbert ανέφερε μεταξύ άλλων τα κίνητρα που έχουν να προσφέρουν οι προορισμοί, όπως η Golden Visa, τα φορολογικά κίνητρα, τον καιρό, τις υποδομές, κλπ.
Για την Ελλάδα, είπε ότι υπάρχουν θαυμάσια έργα στην Κρήτη, την Κέρκυρα, το Ελληνικό στα οποία εργάζεται το Forbes Global Properties.
Όσο για την καταγωγή των αγοραστών, ο κ. Jalbert βλέπει μια αλλαγή, από ένα αμιγώς βρετανικό κοινό σε ένα πιο διαφοροποιημένο, με αγοραστές από την Ελβετία, την Ολλανδία αλλά και ένα άνοιγμα στην αμερικανική αγορά.
Ανάγκες και απαιτήσεις
Σύμφωνα με τον κ. Jalbert η ταχεία ανάτυξη που καταγράφεται στη μετα-covid εποχή μεταφράζεται και σε μια απαίτηση των αγοραστών να κάνουν επενδύσεις σε ακίνητα που θα απολαμβάνουν – θέλουν ένα μεγάλο ακίνητο με μεγάλο υπαίθριο χώρο, με χώρους εργασίας αλλά και χώρους για υποδοχή και φιλοξενία.
“Θέλουν ομορφιά, προσβασιμότητα, εξωτερικό χώρο, εξοπλισμό, ένα ετοιμοπαράδοτο ακίνητο”, πρόσθεσε, ενώ έδωσε το παράδειγμα του Ralph Lauren ο οποίος σχεδιάζει για πρώτη φορά αυτή τη στιγμή βίλες στην Κρήτη.
Παράλληλα, “ενώ δεν τίθεται θέμα τιμής, δεν ψάχνουν να ξοδέψουν παραπάνω, θέλουν αξία”, συμπλήρωσε.
Μπορεί η προσφορά στην Ελλάδα να καλύψει τη ζήτηση;
“Αν δεν έχετε αυτό που θέλουν, θα πάνε αλλού”. Ωστόσο, υπάρχει μια “παγκόσμια έλλειψη κατοικιών για αγορά ακινήτων”. Οπότε, συμπλήρωσε “απέχετε πολύ από το να μην είστε ανταγωνιστικοί, η υπάρχει μεγάλη ευκαιρία να κάνουμε καταπληκτική δουλειά στο μάρκετινγκ, την οποία κάνουμε”.