28.5 C
London
Saturday, June 21, 2025

Το νέο υποψήφιο ελικόπτερο για Λιμενικό, Αστυνομία και Ένοπλες Δυνάμεις – Δείτε εικόνες – Αποκλειστικό

Date:

Related stories

Επικοινωνία Μητσοτάκη – Μερτς: Συζήτησαν για τις εξελίξεις στη Μέση Ανατολή

Επικοινωνία Μητσοτάκη - Μερτς: Συζήτησαν για τις εξελίξεις στη Μέση Ανατολή Ο Γερμανός καγκελάριος είχε σήμερα επικοινωνία και με τον Τούρκο πρόεδρο Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης είχε τηλεφωνική επικοινωνία με τον καγκελάριο της Γερμανίας Φρίντριχ Μερτς. Κατά τη διάρκεια της επικοινωνίας που πραγματοποιήθηκε ενόψει της Συνόδου Κορυφής του ΝΑΤΟ στη Χάγη (24-25 Ιουνίου) και της…

Μάιλι Σάιρους: Η εμφάνιση-έκπληξη σε σόου της Μπιγιονσέ – «Είναι πέρα από ό,τι μπορούσα να φανταστώ»

Απρόσμενα βρέθηκε η Μάιλι Σάιρους στη σκηνή που τραγουδούσε η Μπιγιονσέ,...

Η πολυτυπία στον στόλο των ελικοπτέρων αποτελεί το μεγαλύτερο πρόβλημα σε Σώματα Ασφαλείας και Ένοπλες Δυνάμεις, με αποτέλεσμα να υποφέρουν από διαθεσιμότητες αλλά και υψηλά κόστη συντήρησης. Οι Γάλλοι έρχονται με πρόταση αντικατάστασης όλων των διαφορετικών τύπων ελικοπτέρων που διαθέτουν τα Σώματα Ασφαλείας αλλά και τα παλαιά των Ενόπλων Δυνάμεων με έναν νέο – κοινό τύπο.

Του Χρήστου Μαζανίτη

Το enikos.gr ήταν το μόνο ελληνικό Μέσο που βρέθηκε στην Γαλλία, στην κορυφαία έκθεση αεροπορικού και αμυντικού υλικού της Ευρώπης, Paris Air Show.

Εκεί όπου χτυπά η αεροπορική καρδιά της Ευρώπης, που προσπαθεί μετά την αλλαγή στάσης της εξωτερικής πολιτικής των ΗΠΑ αλλά και τις εξελίξεις σε Ουκρανία και Μέση Ανατολή να αποκτήσει την αμυντική της αυτάρκεια.

Η τεχνογνωσία υπάρχει, όπως και λύσεις, οι οποίες παρουσιάστηκαν και ομολογουμένως δημιουργούν προσδοκίες για το μέλλον της ευρωπαϊκής ασφάλειας. Ειδικά τώρα, που βρίσκονται σε εξέλιξη δύο προγράμματα της ΕΕ, το ένα ο μηχανισμός SAFE με την χορήγηση δανείων ύψους 150 δις και το δεύτερο το ReARM ύψους 650 δις για την ενίσχυση της ευρωπαϊκής άμυνας.

Ένα από τα προβλήματα που ταλανίζουν τόσο τις Ένοπλες Δυνάμεις όσο και τα Σώματα Ασφαλείας είναι η πολυτυπία ελικοπτέρων. Ο Στρατός Ξηράς έχει 6 διαφορετικούς τύπους, η Πολεμική Αεροπορία δυο και το Πολεμικό Ναυτικό ένα. Δύο διαφορετικούς τύπους έχουν Λιμενικό και Αστυνομία και έναν η Πυροσβεστική.

Εσχάτως, με την παραγγελία της Πυροσβεστικής των 8 ελικοπτέρων Super Puma, στην εξελιγμένη τους έκδοση, που διαθέτει και η Πολεμική Αεροπορία σε 12 μονάδες, δημιουργείται ένας κοινός τύπος, με όσα πλεονεκτήματα έχει για τις παραγγελίες κοινών ανταλλακτικών και συντήρησης. Κάτι ανάλογο έχει επιχειρηθεί με τον κοινό τύπο ελικοπτέρων σε Ναυτικό και Στρατό Ξηράς, της οικογένειας Blackhawk.

Με δεδομένη την απόφαση της Ελληνικής Κυβέρνησης για στροφή προς ευρωπαϊκά συστήματα, οι Γάλλοι έρχονται με μία εισήγηση αντικατάστασης των παλαιών γαλλικών ελικοπτέρων Dauphin του Λιμενικού Σώματος και BO-105 της Ελληνικής Αστυνομίας, με τα ευρωπαϊκής κατασκευής Η-160.

Η οικονομική ανταγωνιστικότητα του H160 βασίζεται σε τρεις πυλώνες: χαμηλή κατανάλωση καυσίμου, βελτιστοποιημένο κόστος συντήρησης και μεγαλύτερες ταχύτητες πτήσης σε σύγκριση με άλλα ελικόπτερα της κατηγορίας του.

Η κατανάλωση καυσίμου των δύο κινητήρων Arrano 1A με υπερσυμπιεστή 1.100 ίππων έχει μειωθεί κατά 18% σε σύγκριση με την προηγούμενη κατηγορία κινητήρων στις ίδιες λειτουργίες. Αυτοί οι κινητήρες υπερσυμπιεστή τελευταίας γενιάς συνδυάζουν έναν εξαιρετικά αποδοτικό φυγοκεντρικό συμπιεστή δύο σταδίων -που αναπτύχθηκε στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος Clean Sky- με νέας σχεδίασης μεταβλητά οδηγά πτερύγια εισόδου (IGV).

Η ολοκληρωμένη υποστήριξη και συντήρηση για το H160 έχουν βελτιστοποιηθεί ώστε να διασφαλίζεται η οικονομική αποδοτικότητα για όλες τις λειτουργίες και σε όλες τις αποστολές. Το κόστος μειώνεται κατά σχεδόν 15% στις επιλογές «ατράκτου ανά ώρα» και «εξυπηρέτηση ανά ώρα».

Από τις υπεράκτιες μεταφορές και τις υπηρεσίες επείγουσας ιατρικής περίθαλψης έως τις δημόσιες υπηρεσίες και την ιδιωτική/επαγγελματική αεροπορία, η συνιστώμενη ταχύτητα πλεύσης του H160 άνω των 135 κόμβων και η γρήγορη ταχύτητα πλεύσης στους 150 κόμβους επιτρέπουν στο ελικόπτερο να ολοκληρώνει τις αποστολές του τόσο γρήγορα όσο και αποτελεσματικά.

Τα χαρακτηριστικά του είναι εντυπωσιακά, αφού σύμφωνα με την κατασκευάστρια εταιρεία AIRBUS, μπορεί να πετάει εκατοντάδες ώρες χωρίς συντήρηση, έχει εύκολη πρόσβαση για τους μηχανικούς σε όλα τα τμήματα, πράγμα που το καθιστά cost effusion.

«Φέρει 68 πατέντες και είναι 50% πιο ήσυχο λόγω των εξελιγμένης σχεδίασης πτερυγίων που φέρει» εξηγεί αποκλειστικά στο enikos.gr o επικεφαλής του προγράμματος των Η160, Vincent Chenot εξηγώντας ότι έχουν σχεδιάσει ένα ελικόπτερο που θα μπορεί να πετάει απροβλημάτιστα για πολλά χρόνια.

Δεν κατατάσσεται στα βαριά ελικόπτερα, αφού είναι μόλις 6 τόνους, το μισό βάρος από τα βαριά στρατιωτικά. Όμως, μπορεί να εκτελέσει πολλές αποστολές, λόγω των νέων τεχνολογιών που υιοθετεί, είτε αφορά τακτικές επιχειρήσεις, είτε εποπτείας, είτε έρευνας και διάσωσης. Στην βαριά του έκδοση μπορεί να φέρει ακόμη και ρουκέτες.

Ο κος Chenot μας αποκαλύπτει ότι οι γαλλικές ένοπλες δυνάμεις έχουν παραγγείλει 169 μονάδες, 80 για τον Στρατό, 49 για το Ναυτικό και 40 για την Αεροπορία.

«Μία από τις καινοτομίες που φέρει είναι ότι συνεργάζεται με οργανικό drone, το οποίο ελέγχεται μέσω tablet από το πλήρωμα του ελικοπτέρου» μας αποκαλύπτει ο V. Chenot.

Στα υπόλοιπα χαρακτηριστικά, χρησιμοποιεί Link 22 για τις τηλεπικοινωνίες, έχει ραντάρ με σταθερά πάνελ με 360ο κάλυψη και διαθέτει σύστημα αυτοπροστασίας με chaff – flares.

Latest stories

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here