27.1 C
London
Thursday, June 19, 2025

Σπίρτζης: Η σημερινή διαδικασία είναι μαύρη σελίδα για το κοινοβούλιο – Καταθέτετε μια πρόταση φοβική, δειλή και ανήθικη εκ του ασφαλούς

Date:

Related stories

Τα μηνύματα Μητσοτάκη στο κλείσιμο ενός κύκλου για τα Τέμπη – «Σφυροκόπημα» στην Κωνσταντοπούλου

Η χθεσινή συνεδρίαση και σύγκρουση κορυφής στη Βουλή με φόντο τη σύσταση Προανακριτικής για την υπόθεση των Τεμπών συνιστά τρόπον τινά το κλείσιμο ενός κύκλου, με δεδομένο ότι η Βουλή είναι μάλλον απίθανο να επανέλθει με νέες κατηγορίες και νέες διώξεις για τα πολιτικά πρόσωπα. Με αυτό το δεδομένο, αλλά και με αφορμή την αισθητή…

Τραγωδία στα Τέμπη: Με 154 ψήφους πέρασε η πρόταση για την προανακριτική Καραμανλή

Με 154 ψήφους, δύο λιγότερες από όσες αναμενόταν, πέρασε η πρόταση της ΝΔ για τη σύσταση προανακριτικής Επιτροπής για τον Κώστα Αχ. Καραμανλή - που θα διερευνήσει την πλημμεληματική κατηγορία της παράβασης καθήκοντος σχετικά με την τραγωδία των Τεμπών. Με δεδομένο ότι δύο ανεξάρτητοι - Κυριαζίδης και Κατσιβαρδάς - είχαν δηλώσει ότι θα υπερψήφιζαν την…

Σε ιδιαίτερα υψηλούς τόνους τοποθετήθηκε στη Βουλή ο πρώην υπουργός Υποδομών και Μεταφορών επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, Χρήστος Σπίρτζης, κατά τη διάρκεια της συζήτησης για τη σύσταση προανακριτικής επιτροπής που θα διερευνήσει ποινικές ευθύνες για την τραγωδία στα Τέμπη.

Ο κ. Σπίρτζης υπερασπίστηκε τη θητεία του στο υπουργείο, τονίζοντας πως η κατάσταση στον σιδηρόδρομο το 2023 ήταν σαφώς υποβαθμισμένη σε σχέση με εκείνη του 2019.

«Αν ο σιδηρόδρομος το ’23 λειτουργούσε όπως το ’19 δεν θα είχαμε θύματα», ανέφερε χαρακτηριστικά, αφήνοντας αιχμές για τις ελλείψεις και τις αστοχίες που – όπως υπονόησε – ακολούθησαν τη δική του θητεία.

Παράλληλα, χαρακτήρισε τη διαδικασία σύστασης της προανακριτικής ως πλήγμα για τη δημοκρατία, λέγοντας: «Η σημερινή διαδικασία είναι μαύρη σελίδα για το κοινοβούλιο».

Ο πρώην υπουργός δεν παρέλειψε να ασκήσει κριτική και στην αντιπολίτευση, κάνοντας λόγο για απουσία συνεργασίας που, κατά την άποψή του, ενισχύει την αυθαιρεσία της κυβέρνησης.

«Όσο δεν συνεργάζεται αφήνει χώρο στην αυθαιρεσία της κυβέρνησης», σημείωσε.

Αναφερόμενος στον τρόπο με τον οποίο η κυβέρνηση χειρίστηκε επικοινωνιακά την υπόθεση, ο κ. Σπίρτζης σχολίασε: «Ο επικοινωνιακός χειρισμός της κυβέρνησης έχει ως αποτέλεσμα ακραίες τοποθετήσεις. Όσο είναι κυβέρνηση η ΝΔ δεν θα έχουμε σιδηρόδρομους, θα έχουμε σιδηρόδρομο του GPS», στηλιτεύοντας τον εκσυγχρονισμό των σιδηροδρομικών υπηρεσιών.

Τονίζοντας την πρόθεσή του να τεθεί ο ίδιος στο μικροσκόπιο της έρευνας, αποκάλυψε ότι έχει ήδη ζητήσει να εξεταστεί προσωπικά, χωρίς ανταπόκριση.

«Ζήτησα δύο φορές ενεργοποίηση του νόμου μόνο για το πρόσωπο μου και ήλπιζα ότι αυτό θα παρακινήσει και άλλους να κάνουν το ίδιο. Αλλά αυτό δε συνέβη», είπε και πρόσθεσε: «Ζητώ για μία ακόμα φορά την συμπερίληψη του ονόματος μου στην επιτροπή για τη διερεύνηση του δυστυχήματος».

Απαντώντας στις επικρίσεις για καθυστερήσεις στην υλοποίηση της σύμβασης 717, δήλωσε: «Φέρτε μου τα στοιχεία που αποδεικνύουν ότι έγινε αυτό», ενώ ξεκαθάρισε πως δεν είχε αρμοδιότητα στο θέμα της πώλησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, σχολιάζοντας: «Δεν ήμουν το ΤΑΙΠΕΔ».

«Ή ζητήστε συγγνώμη για τη σπίλωση στο πρόσωπο μου ή συμπεριλάβετε το όνομά μου στην πρότασή σας», ανέφερε σε άλλο σημείο της ομιλίας του.

Αναφορικά με την πρόταση για Προανακριτική Επιτροπή που κατέθεσε η ΝΔ σημείωσε: «Σήμερα καταθέτετε μια πρόταση φοβική, δειλή και ανήθικη εκ του ασφαλούς».

Η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας, το 2019 που ανέλαβε τη διακυβέρνηση, τίναξε στον αέρα τα σιδηροδρομικά έργα, ακύρωσε όλο τον σχεδιασμό, ακύρωσε συμβάσεις, ακύρωσε διαγωνισμούς, είπε ο πρώην υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σπίρτζης.

«Κυρίως, δεν τελειώσατε κανένα έργο ασφαλείας και δεν θέσατε σε λειτουργία ούτε αυτά που βρήκατε έτοιμα, όπως το GSMR», είπε ο Χρήστος Σπίρτζης απευθυνόμενος στα έδρανα της Νέας Δημοκρατίας, για να δηλώσει ότι «οι πολιτικές του νεοφιλελευθερισμού σκοτώνουν». Η διακηρυγμένη πολιτική της κυβέρνησης, από το 2019, να περάσει μέσω ΣΔΙΤ τη συντήρηση και λειτουργία του ΟΣΕ σε ιδιώτη, και η απραξία σε επίπεδο ανθρώπινου δυναμικού όσο και υποδομών, από το 2019 μέχρι το 2023, προκάλεσε τη λειτουργική ρευστοποίηση του ΟΣΕ, είπε ο πρώην υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.

«Δεν αναθεωρώ ούτε μια λέξη από όσες έχω πει τα τελευταία 2,5 χρόνια ανηλεούς στοχοποίησής μου και ανηλεούς λάσπης. Αποφάσισα από την αρχή να αγωνιστώ για να αποκαλυφθεί κάθε πτυχή του δυστυχήματος, του εγκλήματος και του σιδηριδρόμου, ζήτησα δύο φορές τη σύσταση επιτροπής διερεύνησης και άλλες δύο φορές την ενεργοποίηση του άρθρου 86 παρ. 2 του Συντάγματος, μόνο για το πρόσωπο μου. Τόσο για την 717 όσο και για τις τέσσερις μηνύσεις μέρους των συγγενών που με ανέφεραν. Ήλπιζα ότι αυτή η στάση μου θα παρακινήσει και άλλους που έχουν υπηρετήσει σε υπουργικές θέσεις να κάνουν το ίδιο», είπε ο κ. Σπίρτζης, σημειώνοντας ότι σήμερα η κυβέρνηση ενταφιάζει κάθε ευθύνη.

«Ζητώ και σήμερα, για μια ακόμη φορά, τη συμπερίληψή μου στην απόφαση για τη σύσταση της επιτροπής διερεύνησης», είπε ο πρώην υπουργός. Απευθυνόμενος δε, στα έδρανα της ΝΔ, συμπλήρωσε: «Ή να ζητήσετε συγνώμη για τη λάσπη που ρίξατε στο πρόσωπό μου, δυόμισι χρόνια, ή συμπληρώστε τώρα στην πρότασή σας το όνομά μου. Αναφέρετε ότι έχω ευθύνες, αλλά δεν λέτε ποια είναι τα αδικήματά μου και λέτε ότι έχουν παραγραφεί. Δεν έχετε το θάρρος, να πείτε ότι δεν βρήκατε στη δικογραφία των 53.894 αρχείων, ένα, έστω και ένα στοιχείο, ένα έγγραφο, μια κατάθεση που να έχει έστω ενδείξεις. Ένα. Να σας πω, τι φοβάστε:Φοβάστε ότι αν με συμπεριλάβετε, το μοντέλο fast track, προανακριτικής μοντέλου Τριαντοπούλου πάει περίπατο. Γιατί γνωρίζετε ότι θα μιλήσω με στοιχεία – όπως έκανα και στην εξεταστική – που θα αναδείξουν τις ευθύνες σας».

«Φοβάστε τους μάρτυρες που θα ζητήσω να κληθούν για το δυστύχημα, για το έγκλημα που ακολούθησε, και για την Hellenic train» διατράνωσε ο πρώην υπουργός.

Ο Χρήστος Σπίρτζης απευθύνθηκε και στο ΠΑΣΟΚ που τον έχει συμπεριλάβει στην πρότασή του. «Κυρίες και κύριοι βουλευτές του ΚΙΝΑΛ, γιατί προβαίνετε σε συμψηφισμούς και εσείς, λέγοντας αυταπόδεικτα ψέματα στην πρόταση σας; Γιατί περιλάβατε τους υφυπουργούς του ΣΥΡΙΖΑ;

Είχαν αυτοτελείς αρμοδιότητες; Είχε η κυβέρνηση του Αλέξη Τσίπρα επιτελικό κράτος και έβαζε έναν υφυπουργό χωροφύλακα για να ελέγξει τους υπουργούς του; Και αν το πιστεύετε, έστειλε τη Μαρίνα Χρυσοβελώνη, τον Νίκο Μαυραγάνη, ή τον Θάνο Μωραΐτη για να με ελέγξει; Φοβάστε μην παρεξηγηθεί η Νέα Δημοκρατία και βάζετε στην πρότασή σας υφυπουργούς του ΣΥΡΙΖΑ, επειδή περιλαμβάνετε και υφυπουργούς της ΝΔ; Αν αυτή η στάση απορρέει από την κοινή πολιτική μας καταγωγή για να ικανοποιήσετε εσωκομματικές ισορροπίες στα δεξιά του ΚΙΝΑΛ, στο σκάνδαλο του ΟΠΕΚΕΠΕ μην ξεχάσετε να βάλετε και τον Στέφανο Τζουμάκα. Έχει προβεί σε πολύ χειρότερα αδικήματα από εμένα. Ήταν βουλευτής και υπουργός του ΠΑΣΟΚ, εγώ δεν είχα δεχθεί ούτε θέση σε διοικητικό συμβούλιο Οργανισμού, έφυγε, εντάχθηκε στο ΣΥΡΙΖΑ, έφυγε ξανά και επέστρεψε πάλι στον ΣΥΡΙΖΑ. Δεν τον σώζει τίποτα».

Αναφερόμενος στην πρόταση της Ελληνικής Λύσης, “Νίκης” και της Πλεύσης Ελευθερίας, ο πρώην υπουργός Υποδομών και Μεταφορών είπε: «Αν θυμάμαι καλά, πλην της κατηγορίας της εσχάτης προδοσίας, οι υπόλοιπες κατηγορίες περιλαμβάνονται στη μία από τις μηνύσεις.

Άλλωστε την κατηγορία της εσχάτης προδοσίας την είχαμε δεχτεί ως μέλη της κυβέρνησης και βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, όταν μαζί με την ΝΔ, πολλοί βρίσκονταν σε κοινό μέτωπο ενάντια στην συμφωνία των Πρεσπών. Εγώ όμως μπορώ να ζητάω τη διερεύνηση για τον εαυτό μου, για να σταθώ δίπλα στους συγγενείς των θυμάτων, στους ανθρώπους που βρίσκονταν μέσα στο τρένο και επέζησαν και στην ελληνική κοινωνία που ζητά να λάμψει η αλήθεια για κάθε πτυχή του σιδηροδρόμου, λόγω των άδικων κατηγοριών, λόγω της παραπληροφόρησης που η κυβέρνηση (και όχι μόνο) εξαπέλυσε εναντίον μου και την μόνιμη και διαχρονική στοχοποίηση μου, είτε όταν ήμουν υπουργός, είτε με το σκάνδαλο των παρακολουθήσεων, είτε με τα Τέμπη. Εσείς οφείλατε, τόσο με τις νομικές γνώσεις αλλά και με την εμπειρία σας, να προστατέψετε τους συγγενείς των θυμάτων που κατέθεσαν αυτή την πρόταση και όχι να κρυφτείτε πίσω από την πρόταση τους».

Latest stories

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here