Η Volkswagen κάνει δυναμική είσοδο στην κατηγορία των μικρών και προσιτών ηλεκτρικων αυτοκινήτων με το ID. Every1 με στόχο να καλύψει το χαμένο εδαφος και να ξεκινήσει την ανάκαμψη στις καρδιές του κοινού της.
Η φίρμα ετοιμάζεται να επιστρέψει δυναμικά στην κατηγορία των μικρών αυτοκινήτων με ένα προσιτό και ουσιαστικό ηλεκτρικό μοντέλο Πρόκειται για ένα πρωτότυπο που μας προϊδεάζει για το ID.1, το οποίο αναμένεται στην παραγωγή το 2027, ακολουθώντας τα βήματα του ιστορικού Up!, αλλά αυτή τη φορά με ηλεκτρική καρδιά.
Μέχρι τότε, το 2026, θα προηγηθεί το ID.2all, ένα μοντέλο που πιθανότατα θα λανσαριστεί ως ID.Polo, καθώς θα αντικαταστήσει το δημοφιλές supermini της VW στην ηλεκτρική εποχή.
Το ίδιο αυτοκίνητο θα αποκτήσει και μια έκδοση GTI, φέρνοντας σπορ επιδόσεις στην προσιτή ηλεκτροκίνηση.
Το μικρό Volkswagen επιστρέφει με μεγάλο στόχο
Η Volkswagen θέλει να επαναφέρει την ιδέα του προσιτού, πρακτικού και “αυθεντικού” VW, όπως ήταν το Up! στην εποχή των θερμικών κινητήρων. Το ID.Every1 ακολουθεί την ίδια λογική, διατηρώντας έναν απλό αλλά ποιοτικό σχεδιασμό, με σύγχρονες τεχνολογίες και προσιτή τιμή.
Ο επικεφαλής σχεδιασμού της VW, Andy Mindt, επιμένει πως το πρωτότυπο απεικονίζει σχεδόν πλήρως το τελικό αυτοκίνητο. Τα βασικά σχεδιαστικά στοιχεία θα παραμείνουν, παρά τις αναμενόμενες μικρές διαφοροποιήσεις που θα προκύψουν για λόγους πρακτικότητας και κόστους παραγωγής.
Το ID. Every1 θα κατασκευάζεται στην Ευρώπη, θα αποδίδει 95 ίππους, και η αυτονομία του θα αγγίζει τα 250 χιλιόμετρα (σύμφωνα με τον κύκλο δοκιμών WLTP), χάρη στη νέα μπαταρία LFP (λιθίου-φωσφορικού σιδήρου) χωρητικότητας 38 kWh.
Απλό, λειτουργικό και φιλικό
Η σχεδίαση του ID.Every1 ακολουθεί μια καθαρή και μινιμαλιστική προσέγγιση. Η VW απέφυγε περιττά διακοσμητικά στοιχεία, όπως πλαστικά προστατευτικά στις πόρτες ή φωτιζόμενες μπάρες LED, για να διατηρήσει το κόστος χαμηλά. Αντί αυτών, επένδυσε σε μεγαλύτερους τροχούς και προσεγμένες αναλογίες που δίνουν στο αυτοκίνητο μια στιβαρή αλλά προσιτή εμφάνιση.
Ο Mindt αναφέρεται συχνά στο Up! ως πηγή έμπνευσης και χαρακτηρίζει το ID.Every1 “ένα απολύτως φιλικό αυτοκίνητο”. Ιδιαίτερη προσοχή έχει δοθεί στα φωτιστικά σώματα, τα οποία περιβάλλονται από ένα διακριτικό περίγραμμα που δίνει την αίσθηση πως το φως προέρχεται πάντα από το κέντρο του προβολέα μια σχεδιαστική λεπτομέρεια που θυμίζει τη Μόνα Λίζα, όπως σχολιάζει ο ίδιος.
Το μπροστινό μέρος δεν διαθέτει παραδοσιακή μάσκα, αλλά μια λιτή επιφάνεια που αποπνέει χαρακτήρα χωρίς να δείχνει ψυχρή ή υπερβολικά φουτουριστική.
Στο πίσω μέρος, η VW βρήκε έναν έξυπνο τρόπο να μειώσει το κόστος παραγωγής. Η πινακίδα κυκλοφορίας τοποθετήθηκε στον προφυλακτήρα και όχι στην πόρτα του πορτμπαγκάζ, ενώ τα κουμπιά ανοίγματος και ο φωτισμός της πινακίδας είναι κρυμμένα στο κάτω μέρος.
Λιτό μέσα και με φυσικά χειριστήρια
Το εσωτερικό του ID.Every1 ακολουθεί την ίδια φιλοσοφία. Η βασική έκδοση θα είναι αρκετά λιτή, αλλά οι αγοραστές θα έχουν τη δυνατότητα να προσθέσουν πολυτελέστερα στοιχεία μέσω πακέτων εξοπλισμού.
Ένα σημαντικό στοιχείο είναι η επιστροφή στα φυσικά κουμπιά. Η Volkswagen φαίνεται πως έλαβε σοβαρά τις αρνητικές κριτικές για το “ψηφιακό χάος” των προηγούμενων ID μοντέλων και επαναφέρει φυσικό περιστροφικό διακόπτη για την ένταση του ήχου και κουμπιά για τον κλιματισμό.
Το λογισμικό του συστήματος πολυμέσων επίσης έχει βελτιωθεί, υιοθετώντας απλούστερα μενού και μόνιμα εμφανιζόμενα βασικά εικονίδια για ευκολία χρήσης, ιδιαίτερα σε ενοικιαζόμενα ή εταιρικά αυτοκίνητα.
Το εσωτερικό έχει σχεδιαστεί για να καλύψει τρεις διαφορετικές κατηγορίες αγοραστών:
- Νέους οδηγούς που αποκτούν το πρώτο τους αυτοκίνητο,
- Μεγαλύτερους σε ηλικία οδηγούς που μπορεί να το επιλέξουν ως τελευταίο τους όχημα,
- Επαγγελματίες που το χρησιμοποιούν για μετακινήσεις και εργασίες, όπως οι διανομείς και οι νοσηλευτές κατ’ οίκον.
Ηλεκτρική πλατφόρμα με γνώμονα το κόστος
Το ID.Every1 θα βασίζεται σε μια νέα πλατφόρμα με κίνηση στους εμπρός τροχούς, γεγονός που επιτρέπει μεγαλύτερο χώρο για επιβάτες και αποσκευές. Το πορτμπαγκάζ είναι βαθύ, ενώ κάτω από το πίσω κάθισμα υπάρχει ένας ασφαλιζόμενος χώρος αποθήκευσης για καλώδια φόρτισης ή προσωπικά αντικείμενα.
Παρότι μοιράζεται κάποια μηχανικά και ηλεκτρονικά εξαρτήματα με τα μεγαλύτερα ID μοντέλα, διαθέτει εντελώς νέο ηλεκτροκινητήρα και προηγμένη LFP μπαταρία, που προσφέρει καλή απόδοση χωρίς το υψηλό κόστος των συνηθισμένων μπαταριών ιόντων λιθίου.
Η ανάρτηση πίσω είναι απλή, επιλογή που μειώνει το κόστος σε σχέση με τις ακριβότερες ανεξάρτητες διατάξεις πολλαπλών συνδέσμων.
600 μηχανικοί σε αποστολή μείωσης κόστους
Η Volkswagen βρέθηκε αντιμέτωπη με οικονομικές προκλήσεις και προβληματίστηκε για το αν μπορεί να κατασκευάσει ένα προσιτό ηλεκτρικό αυτοκίνητο που να ανταγωνιστεί τις κινεζικές προτάσεις.
Για να το πετύχει, συγκέντρωσε 600 μηχανικούς με μοναδικό στόχο να μειώσουν το κόστος παραγωγής. Ο προσανατολισμός στους εμπρός τροχούς βοήθησε, καθώς όλα τα ηλεκτρονικά και η καλωδίωση συγκεντρώνονται στο εμπρός τμήμα.
Παράλληλα, η VW έχει μάθει από τα λάθη του παρελθόντος στο λογισμικό των ID μοντέλων, επιλέγοντας πλέον να αναπτύσσει περισσότερες εφαρμογές εσωτερικά για να περιορίσει τις ασυμβατότητες μεταξύ προμηθευτών.
Πραγματικά προσιτό;
Η Volkswagen στοχεύει να προσφέρει το ID.Every1 κάτω από 20.000 ευρώ σε όλες τις αγορές που θα κυκλοφορήσει.
Το μικρό ηλεκτρικό VW αναμένεται να είναι ανταγωνιστικό σε κόστος χρήσης συγκριτικά με τα μικρά βενζινοκίνητα, καθώς θα διατίθεται με χρηματοδοτικά προγράμματα που θα εξισορροπούν την αρχική τιμή με χαμηλότερα λειτουργικά έξοδα.