Έρευνα: Σε ποια χώρα δεν θέλουν ούτε να ακούν για ηλεκτρικά αυτοκίνητα

0
23

Έρευνα: Σε ποια χώρα δεν θέλουν ούτε να ακούνε για ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Έρευνα της Deloitte σε παγκόσμιο επίπεδο αποκαλύπτει πολλά και ενδιαφέροντα στοιχεία για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και την απήχηση αυτών σε ευρύ κοινό.

Top Gear TEAM

ηλεκτρικό αυτοκίνητο

Παρά την εντυπωσιακή άνοδο των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων παγκοσμίως, μια πρόσφατη έρευνα της Deloitte φέρνει στο φως ενδιαφέροντα στοιχεία που συνδυάζονται με τις στρατηγικές των μεγάλων εταιρειών. Παράλληλα σκιαγραφούν την συνολική εντύπωση που έχουν οι άνθρωποι για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και αποκαλύπτουν επιμέρους στοιχεία που παρουσιάζουν ξεχωριστό ενδιαφέρον. 

Tesla Model 3 Performance

Ένα από τα πιο ενδιαφέροντα στοιχεία για παράδειγμα είναι πως μόνο το 5% των Αμερικανών καταναλωτών σκοπεύει να αγοράσει ηλεκτρικό αυτοκίνητο ως το επόμενο όχημά του. Το εύρημα αυτό προκαλεί έκπληξη, δεδομένων των σημαντικών επενδύσεων και των επιδοτήσεων που έχουν γίνει στις ΗΠΑ για την ενίσχυση της ηλεκτροκίνησης το 2024.

Έχει ωστόσο να κάνει με τις πρόσφατες πολιτικές εξελίξεις και το γεγονός πως στην κυβέρνηση της χώρας πλέον είναι ο Donald Trump, ενώ παίζει σημαντικό ρόλο και το μικρό δείγμα ερωτηθέντων.

Είναι χαρακτηριστικό πως στις Ηνωμένες Πολιτείες, η έρευνα βασίστηκε σε μόλις 937 ερωτηθέντες, ενώ στην Κίνα συμμετείχαν 939 άτομα. Αυτό καθιστά δύσκολη την εξαγωγή γενικευμένων συμπερασμάτων για τις προτιμήσεις των καταναλωτών.

Παρά τους περιορισμούς της έρευνας καθώς και τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει η αυτοκινητοβιομηχανία, είναι γεγονός πως οι πωλήσεις ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων κατέγραψαν ρεκόρ πέρυσι.

BMW XM SUV

Συγκεκριμένα, πωλήθηκαν περισσότερα από 17 εκατομμύρια μονάδες παγκοσμίως, σημειώνοντας αύξηση 25,6% σε σχέση με το 2023. Αυτοί οι αριθμοί δείχνουν ότι η στροφή προς την ηλεκτροκίνηση προχωράει, τουλάχιστον σε παγκόσμιο επίπεδο.

Οι Αμερικανοί προτιμούν θερμικά αυτοκίνητα

Η έρευνα της Deloitte αποκαλύπτει ότι για τη μεγάλη πλειοψηφία των καταναλωτών, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν αποτελούν προτεραιότητα. Στις Ηνωμένες Πολιτείες, μόνο το 5% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι σκοπεύει να αγοράσει ηλεκτρικό αυτοκίνητο, ενώ το 6% εξέταζε την πιθανότητα αγοράς plug-in hybrid.

Deloitte έρευνα ηλεκτρικά

Αντίθετα, το 62% δήλωσε ότι προτιμά τα οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης, ενώ το 20% έδειξε προτίμηση σε υβριδικά οχήματα.

Παρόμοια είναι η εικόνα και σε άλλες περιοχές. Στη Νοτιοανατολική Ασία, το 53% των καταναλωτών προτιμά κινητήρες εσωτερικής καύσης, το 17% επιλέγει υβριδικά και μόνο το 11% ενδιαφέρεται για ηλεκτρικά. Στη Γερμανία, το ποσοστό ενδιαφέροντος για ηλεκτρικά ανέρχεται στο 14%. Εξαίρεση αποτελεί η Κίνα, όπου το 27% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι προτιμά ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Ο παράγοντας της φόρτισης 

Από την έρευνα προκύπτει πως ένας σημαντικός παράγοντας στην διαμόρφωση της γνώμης είναι ο χρόνος φόρτισης ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Σε όλες ανεξαιρέτως, τις χώρες από τις οποίες χρησιμοποιήθηκε δείγμα, ακόμη και στην Κίνα που δείχνει μια τάση προς τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, η εκτίμηση για τον χρόνο αναμονής για φόρτιση είναι έως και 40 λεπτά.

Deloitte έρευνα ηλεκτρικά

Αυτό το στοιχείο παρουσιάζεται από την Deloitte ως δυνητικά θετικό, γιατί ουσιαστικά μπορεί να χαλαρώσει τις προσπάθειες των αυτοκινητοβιομηχανιών να φέρους τους χρόνους φόρτισης στα ίδια επίπεδα των χρόνων ανεφοδιασμού καυσίμων.

Πτώση στην πίστη προς τις μάρκες

Η μελέτη εντόπισε επίσης μια ενδιαφέρουσα τάση: την πτώση της πίστης προς τις μάρκες. Στις ΗΠΑ, το 54% των καταναλωτών είναι διατεθειμένο να στραφεί σε άλλη μάρκα για την επόμενη αγορά του, ενώ στην Κίνα το ποσοστό αυτό εκτοξεύεται στο 76%.

Deloitte έρευνα ηλεκτρικά

Σκεπτικισμός για την αυτόνομη οδήγηση

Ενδιαφέρον παρουσιάζουν και οι απόψεις για τα αυτόνομα οχήματα. Στις Ηνωμένες Πολιτείες, το 52% των ερωτηθέντων δήλωσε ανησυχία για τις υπηρεσίες ρομποταξί στις γειτονιές τους, ενώ το 64% αισθάνεται άβολα με την ιδέα αυτόνομων οχημάτων στους αυτοκινητόδρομους.

Deloitte έρευνα ηλεκτρικά

Η έρευνα της Deloitte αναδεικνύει ότι, παρά την τεχνολογική πρόοδο και τις επενδύσεις στην ηλεκτροκίνηση, οι καταναλωτικές προτιμήσεις εξακολουθούν να παρουσιάζουν σημαντική ποικιλομορφία, επηρεαζόμενες από τις τοπικές αγορές και τις καθημερινές ανάγκες των οδηγών.