6.3 C
London
Sunday, December 22, 2024

Τα ελληνικά ναυπηγεία στη νέα εποχή: Ρυμουλκά made in Greece – Οι σκέψεις του Πολεμικού Ναυτικού

Date:

Related stories

Τα ελληνικά ναυπηγεία αναγεννώνται από τη σκουριά τους και μετατρέπονται στα διαμάντια της βαριάς βιομηχανίας της χώρας, κατασκευάζοντας πλέον κάθε είδους πλοίο για οποιαδήποτε ανάγκη. Μόνο το Πολεμικό Ναυτικό αντιμετωπίζει ακόμη με σκεπτικισμό την αναγέννηση της ελληνικής βιομηχανίας.

Του Χρήστου Μαζανίτη

Κάτι μεγάλο συμβαίνει στα ελληνικά ναυπηγεία. Μία βόλτα από την Ελευσίνα, την Σύρο ή τον Σκαραμαγκά αρκεί για να διαπιστώσει κάποιος ότι οι ντόκοι είναι γεμάτοι από πλοία που συντηρούνται ενώ ήδη έχουν αρχίσει να έρχονται και οι πρώτες παραγγελίες ναυπήγησης νέων πλοίων.

Όπως έχουμε επισημάνει στο enikos.gr, η αναγέννηση της ελληνικής ναυπηγικής βιομηχανίας έχει προκαλέσει μεγάλο πρόβλημα στην Τουρκία, που για πρώτη φορά μετά από 20 χρόνια βλέπει τους διεθνείς πελάτες να γυρίζουν την πλάτη τους στα μικρασιατικά παράλια και να προτιμούν τα ελληνικά ναυπηγεία, των οποίων η ποιότητα των εργασιών αλλά και η αξιοπιστία είναι έτι καλύτερη.

Σε αυτά ήρθε να προστεθεί η ανακοίνωση από την αμερικανική ΟΝΕΧ, που έχει εξαγοράσει τα ναυπηγεία Ελευσίνας, για την παραγγελία και προμήθεια είκοσι σετ κύριων μηχανών πρόωσης που θα εγκατασταθούν στα πρώτα ρυμουλκά πλοία τύπου RAstar 2800.

Η παραγγελία περιλαμβάνει την προμήθεια συνολικά 40 μηχανών πρόωσης, καθώς κάθε σετ αποτελείται από 2 μηχανές MAN 16V175D-MM, ισχύος 2560kW σε 1800rpm και τα απαραίτητα βοηθητικά συστήματα, με προαίρεση επιπλέον 20 σετ κύριων μηχανών πρόωσης (συνολικά 80).

Η ναυπήγηση των ρυμουλκών πλοίων θα πραγματοποιηθεί στα ναυπηγεία της ONEX, στην Ελευσίνα και τη Σύρο, σε συνέχεια της στρατηγικής συμφωνίας του Ομίλου με τη μεγαλύτερη εταιρεία ναυπηγικής σχεδίασης ρυμουλκών στον κόσμο, την καναδική Robert Allan, όπου ο Όμιλος ONEX απέκτησε τα αποκλειστικά δικαιώματα για τη ναυπήγηση έως 40 ρυμουλκών, εντός της επόμενης πενταετίας, προσφέροντας ολοκληρωμένες λύσεις για τον εκσυγχρονισμό του στόλου των πολύτιμων αυτών πλοίων στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Το ύψος της παραγγελίας εκτιμάται σε δεκάδες εκατομμύρια ευρώ, ενώ η συνολική αξία της γραμμής παραγωγής για την πενταετία, υπολογίζεται σε πάνω από 380 εκατομμύρια ευρώ.

Παράλληλα, οι δύο Όμιλοι αναπτύσσουν σχέδιο για περαιτέρω ενδυνάμωση της συνεργασίας τους μέσω της υποστήριξης των μηχανών MAN, στο πλαίσιο της στρατηγικής του Ομίλου ΟΝΕΧ, σκοπεύοντας στη δημιουργία ενός διευρυμένου βιομηχανικού οικοσυστήματος στην περιοχή της Μεσογείου.

Με την υπογραφή της συγκεκριμένης συμφωνίας, οι Όμιλοι ΟΝΕΧ και MAN Energy Solutions SE συμβάλλουν στην ανάπτυξη της ναυτιλιακής βιομηχανίας στη χώρα, φέρνοντας καινοτόμες τεχνολογίες και σύγχρονα ναυπηγικά συστήματα, με στόχο τη μετάβαση προς ένα μέλλον ουδέτερο από εκπομπές άνθρακα.

Ο Πάνος Ξενοκώστας, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου ΟΝΕΧ Shipyards & Technologies και Πρόεδρος της Ένωσης Ελληνικών Ναυπηγείων, δήλωσε για την υπογραφή της συμφωνίας: «Ένα εθνικό σχέδιο χρόνων ολοκληρώνει ακόμη ένα σημαντικό στάδιο υλοποίησης. Η στρατηγική συνεργασία μας με μια κορυφαία κατασκευάστρια μηχανών, όπως η ΜΑΝ, προσθέτει σημαντικότατα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα στη νέα σειρά ρυμουλκών. Στόχος μας, να δώσουμε μοναδικά επιχειρησιακά χαρακτηριστικά που θα καλύπτουν και τις πιο απαιτητικές συνθήκες λειτουργίας, μέσα από βιώσιμες δυνατότητες περιβαλλοντικής εναρμόνισης, εξασφαλίζοντας την ασφάλεια των ανθρώπων και του περιβάλλοντος. Τα ρυμουλκά ΟΝΕΧ είναι λύση αναβάθμισης των λιμένων της χώρας και περαιτέρω ενίσχυσης του συνολικού πακέτου των παρεχόμενων υποδομών στους εγχώριους και διεθνείς πελάτες τους. Η πολιτική επιλογή της Ελλάδας να προχωρήσει μπροστά στον τομέα αυτόν, συναντά την εγχώρια ανάπτυξη δυνατοτήτων με μεγάλο πρωταγωνιστή τον Έλληνα εργαζόμενο και μεγάλους ωφελημένους, την εγχώρια οικονομία και κοινωνία. Προχωράμε στην αναγέννηση και τον μετασχηματισμό ενός κλάδου, μέσα από υποδομές υπεροχής, στους τομείς ναυπήγησης, ενέργειας, άμυνας και εφοδιασμού».

Το παράδοξο σε αυτά είναι η στάση του Πολεμικού Ναυτικού, που δείχνει να μην συζητά με τα ελληνικά ναυπηγεία για την δυνατότητα κατασκευής και συντήρησης των δικών του πλοίων.

Μάλιστα, κατά τη συνάντηση των διαπιστευμένων δημοσιογράφων του υπουργείου Εθνικής Άμυνας με τον υπουργό Νίκο Δένδια, τον Αρχηγό ΓΕΕΘΑ και στους Αρχηγούς των Επιτελείων για την ανταλλαγή ευχών, ο Αρχηγός ΓΕΝ Δημήτριος Ελευθέριος Κατάρας εξέφρασε ανοιχτά, σε δημοσιογράφους που τον ρώτησαν, τις επιφυλάξεις του για την φερεγγυότητα των ελληνικών ναυπηγείων, λέγοντας ότι προτιμά τα ναυπηγεία του εξωτερικού διότι εκτελούν εγκαίρως και με μικρότερο κόστος τα projects του Ναυτικού.

Latest stories

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here