Πόσο-προβληματικό-είναι-το-emergency-braking-στα-αυτοκίνητα
AYTOKINHTO

Πόσο προβληματικό είναι το Emergency Braking στα αυτοκίνητα

Emergency Braking - Αυτόματο σύστημα φρεναρίσματος

Η τεχνολογία έχει εξοπλίσει πλέον τα αυτοκίνητα με δεκάδες αυτόματα συστήματα για την ασφάλειά μας. Η ανάπτυξη όλων είναι σταδιακή και η πορεία αυτή συνδυάζεται όλο και περισσότερο με το λογισμικό και τα SDV αυτοκίνητα, ωστόσο είναι μια διαδρομή με διάφορα προβλήματα και στην Αμερική έχουν προκύψει λόγοι για να τα διερευνήσει κανείς λίγο περισσότερο.   

Emergency Braking - Αυτόματο σύστημα φρεναρίσματος

Οδηγώντας πίσω στο Ντένβερ από μία χριστουγεννιάτικη εκδρομή για σκι πέρυσι, ο Λάρι Ντέιβις έστριψε σε μια απότομη στροφή και έπεσε πάνω σε ένα Honda Accord του 2019 που είχε σταματήσει στη μέση του δρόμου. Το όχημα που χτύπησε ο Ντέιβις με το Subaru Outback του 2015 είναι ένα από τα περίπου 3 εκατομμύρια Honda που υπόκεινται σε έρευνα από το Γραφείο Έρευνας Ελαττωμάτων της NHTSA σχετικά με το Emergency Braking.

Η NHTSA ανέφερε ότι έχει λάβει τουλάχιστον 2.876 καταγγελίες, 93 περιστατικά τραυματισμού και 47 αναφορές ατυχημάτων που σχετίζονται με την απροσδόκητη ενεργοποίηση του αυτόματου συστήματος έκτακτης πέδησης στα Honda Accord, Accord Hybrids, CR-Vs και CR-V hybrids των ετών 2017-22.

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες, οι οργανισμοί ασφαλείας και η κυβέρνηση συμφωνούν ότι τα αυτόματα συστήματα έκτακτης πέδησης έχουν σημαντικές δυνατότητες για την ασφάλεια. Σύμφωνα με το Ινστιτούτο Ασφάλειας Αυτοκινητοδρόμων, για ορισμένα οχήματα, μπορεί να μειώσουν τα οπίσθια ατυχήματα κατά 40%. 

Emergency Braking - Αυτόματο σύστημα φρεναρίσματος

Η NHTSA εκτιμά ότι η τεχνολογία θα μπορούσε να σώσει 362 ζωές ετησίως. Ωστόσο, οι ατέλειες στα αυτόματα συστήματα πέδησης μπορούν να προκαλέσουν ψευδείς συναγερμούς που οδηγούν σε ξαφνικό φρενάρισμα χωρίς να υπάρχει κίνδυνος. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν αντιμετωπίσει ανακλήσεις, τεκμηριωμένους τραυματισμούς και αγωγές που σχετίζονται με αυτές τις λανθασμένες ενεργοποιήσεις, οι οποίες μπορεί να οδηγήσουν σε οπίσθια ατυχήματα και φόβο στους οδηγούς.

Ο Γουίλιαμ Γουάλας, αναπληρωτής διευθυντής πολιτικής ασφάλειας για το Consumer Reports, δήλωσε: “Η αυτόματη πέδηση έκτακτης ανάγκης είναι μια μεταμορφωτική τεχνολογία ασφάλειας, και είναι επίσης αλήθεια ότι όταν κάτι δεν πάει καλά με το AEB, πρέπει να αντιμετωπιστεί άμεσα.”

Δεν είναι μόνο πρόβλημα της Honda

Η Honda δήλωσε ότι εργάζεται μαζί με τις αρχές. “Η Honda έχει δείξει τη δέσμευσή της στην ασφάλεια,” δήλωσε ο εκπρόσωπος Κρις Μάρτιν σε μια γραπτή δήλωση. “Η Honda θα συνεχίσει να συνεργάζεται με την NHTSA κατά τη διαδικασία έρευνας και θα συνεχίσουμε τη δική μας εσωτερική ανασκόπηση των διαθέσιμων πληροφοριών.”

Άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες όμως αντιμετωπίζουν παρόμοια ζητήματα. Η General Motors ανακάλεσε περίπου 56.000 μεσαία φορτηγά τον Φεβρουάριο λόγω αδικαιολόγητης αυτόματης πέδησης έκτακτης ανάγκης. Η εταιρεία συνέδεσε το πρόβλημα με τέσσερα ατυχήματα, εκ των οποίων τα τρία περιελάμβαναν μικροτραυματισμούς. Η Mazda ανακάλεσε σχεδόν 10.000 υβριδικά CX-90 το 2024 τον Μάιο λόγω της ξαφνικής ενεργοποίησης του αυτόματου συστήματος πέδησης έκτακτης ανάγκης.

Emergency Braking - Αυτόματο σύστημα φρεναρίσματος

Η Tesla ανακοίνωσε ανάκληση τον Δεκέμβριο για συγκεκριμένα οχήματα Model S, Model 3, Model X και Model Y από διάφορα έτη μοντέλου λόγω ενός “σφάλματος επικοινωνίας” που “μπορεί να προκαλέσει ψευδή προειδοποίηση εμπρόσθιας σύγκρουσης ή απροσδόκητη ενεργοποίηση της αυτόματης πέδησης έκτακτης ανάγκης.”

Τον Σεπτέμβριο του 2023, η NHTSA ανακοίνωσε μια προκαταρκτική αξιολόγηση της “αθέλητης ενεργοποίησης του αυτόματου συστήματος πέδησης έκτακτης ανάγκης” στο Volkswagen Atlas 2018-19, αναφέροντας πέντε αναφορές για μικροτραυματισμούς από το πρόβλημα.

Τι συνέβη στην υπόθεση του Λάρι Ντέιβις

Ενώ τα εμπλεκόμενα μέρη στο ατύχημα του Ντέιβις απέφυγαν σοβαρούς τραυματισμούς, το γεγονός του στοίχισε αρκετά. Ο Ντέιβις έλαβε 18.000 δολάρια από την ασφάλειά του αλλά πλήρωσε επιπλέον 30.000 δολάρια για ένα νέο αυτοκίνητο που δεν είχε προγραμματίσει να αγοράσει. Επίσης, πληρώνει ένα ετήσιο πρόστιμο ασφάλισης περίπου 1.100 δολάρια για τρία χρόνια, καθώς και υψηλότερο ασφάλιστρο για το νέο του όχημα.

Ο Ντέιβις πλήρωσε επίσης έναν δικηγόρο για να αγωνιστεί κατά των κατηγοριών για απρόσεκτη οδήγηση. Ο εισαγγελέας απέρριψε την υπόθεση, σύμφωνα με μια δικαστική κατάθεση που παρείχε ο Ντέιβις. Ο άλλος οδηγός, Τζε Τσουν, δεν ανταποκρίθηκε σε αιτήματα για σχόλια. “Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι η αυτόματη πέδηση έχει σώσει ζωές,” είπε ο Ντέιβις, “αλλά αυτό δεν απαλλάσσει τους κατασκευαστές από την ευθύνη για τις φορές που το σύστημα προκαλεί ατύχημα.”

Βασικό σύστημα ασφαλείας 

Τον Ιανουάριο του 2022, το Υπουργείο Μεταφορών των ΗΠΑ αναγνώρισε την απαίτηση για αυτόματη πέδηση έκτακτης ανάγκης σε νέα επιβατικά οχήματα ως μία από τις “βασικές δράσεις του τμήματος για τη δημιουργία ασφαλέστερων οχημάτων.”

Οκτώ χρόνια νωρίτερα, 20 κατασκευαστές που αποτελούσαν πάνω από το 99% της αμερικανικής αγοράς ελαφρών οχημάτων δεσμεύτηκαν να περιλαμβάνουν την αυτόματη πέδηση χαμηλής ταχύτητας ως βασικό χαρακτηριστικό μέχρι τον Σεπτέμβριο του 2022.

Οι επαγγελματικές οργανώσεις της βιομηχανίας έχουν αναγνωρίσει την αυτόματη πέδηση έκτακτης ανάγκης ως μία από τις πιο λογικές και αποτελεσματικές μεθόδους πρόληψης ατυχημάτων, τραυματισμών και θανάτων. Το Ινστιτούτο Ασφάλειας Αυτοκινητοδρόμων διαπίστωσε το 2022 ότι η αυτόματη πέδηση έκτακτης ανάγκης μείωσε τα ποσοστά ατυχημάτων πεζών κάθε σοβαρότητας κατά 27% και τα ατυχήματα που προκάλεσαν τραυματισμούς κατά 30%. Για τα φορτηγά, ειδικότερα, βρέθηκε ότι η αυτόματη πέδηση έκτακτης ανάγκης μείωσε το ποσοστό των συγκρούσεων κατά 43%.

Η NHTSA εκτίμησε ότι η υποχρέωση για αυτόματη πέδηση έκτακτης ανάγκης σε ελαφρά οχήματα θα μπορούσε να σώσει πάνω από 350 ζωές και να μειώσει κατά 24.321 τους τραυματισμούς κάθε χρόνο.

ADAS sistimata

Προκλήσεις και Προοπτικές

Στον πυρήνα των προβλημάτων λανθασμένης ενεργοποίησης για τους κατασκευαστές βρίσκεται ένα πολύπλοκο δίκτυο αισθητήρων και αλγορίθμων — υποσυστήματα που αντιλαμβάνονται μια απειλή και καθορίζουν πώς να ανταποκριθούν. Φαινομενικά αθώα χαρακτηριστικά του δρόμου, όπως χαμηλές προεξοχές και μεταλλικές επιφάνειες, μπορούν να μπερδέψουν τα συστήματα.

Η GM ανέφερε τον Φεβρουάριο ότι “Το σύστημα μπροστινής κάμερας (FCM) σε αυτά τα οχήματα μπορεί, υπό ορισμένες συνθήκες, να δώσει λανθασμένη εντολή για γεγονός αυτόματης πέδησης έκτακτης ανάγκης (AEB).” Η Mazda ανέφερε τον Μάιο ότι “Το αυτόματο σύστημα πέδησης μπορεί να αντιληφθεί λανθασμένα την αντανάκλαση ενός οχήματος ως επερχόμενο αντικείμενο (όπως έναν διαγώνιο μεταλλικό τοίχο ή παρόμοιο αντικείμενο στο πλάι του δρόμου) λόγω ακατάλληλου προγραμματισμού” της μονάδας ελέγχου του οχήματος.

Οι κατασκευαστές θα πρέπει συνεπώς είτε να μειώσουν τις λανθασμένες ενεργοποιήσεις είτε να δημιουργήσουν τις συνθήκες οι οδηγοί των αυτοκινήτων τους να να γνωρίζουν την ύπαρξή τους και να είναι σε θέση να αντιδράσουν. Η τεχνολογία αυτή γίνεται όλο και πιο κοινή. Οι κατασκευαστές τώρα απαιτείται να εγκαθιστούν αυτόματα συστήματα πέδησης έκτακτης ανάγκης, συμπεριλαμβανομένης της αυτόματης πέδησης για πεζούς, σε όλα τα νέα ελαφρά οχήματα μέχρι τον Σεπτέμβριο του 2029.

Πηγή: Automotive News

Related posts

Ασταμάτητες οι εξαγωγές αυτοκινήτων της Κίνας-πόσο αυξημένες είναι για το 2024

James Rollner

Σαρώνει στις πωλήσεις η BYD-η θέση της στην παγκόσμια κατάταξη

wp-needuser

Τι πρέπει να κάνεις αν πέσεις με το αυτοκίνητο στο νερό

protothema.gr

Ξεκλείδωμα και εκκίνηση κινητήρα με αναγνώριση προσώπου-ποια εταιρεία το εξελίσσει

timesadmin

Κινεζική φίρμα φέρνει στην Ελλάδα premium μικρό SUV

wp-needuser

Επίσημο: Το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις στο WRC μέχρι και το 2027

protothema.gr