«Πόλεμος»-ΥΠΠΟ-και…-ελληνικού-σινεμά-–-Τι-συμβαίνει-με-την-ταινία-που-θα-μας-εκπροσωπήσει-στα-Όσκαρ;
ΣΙΝΕΜΑ

«Πόλεμος» ΥΠΠΟ και… ελληνικού σινεμά – Τι συμβαίνει με την ταινία που θα μας εκπροσωπήσει στα Όσκαρ;

«Πόλεμος» ΥΠΠΟ και... ελληνικού σινεμά - Τι συμβαίνει με την ταινία που θα μας εκπροσωπήσει στα Όσκαρ;

Φιάσκο με τη διαδικασία επιλογής της ταινίας που θα εκπροσωπήσει την Ελλάδα στα Όσκαρ 2025 – Γιατί άλλαξε η επταμελής επιτροπή τελευταία στιγμή – Οι ανακοινώσεις ΥΠΠΟ, Ακαδημίας Κινηματογράφου και Σωματείων

Σε ένα τεράστιο φιάσκο χωρίς λύση φαίνεται να μετατρέπεται η επιλογή της ταινίας που θα μας εκπρόσωπησει στα φετινά Όσκαρ. Το Υπουργείου Πολιτισμού κάθε χρόνο επιλέγει μία επταμελή επιτροπή για να κάνουν την επιλογή της ελληνικής ταινίας που θα τεθεί υποψήφια για να βρεθεί στην κορυφαία πεντάδα της Καλύτερης Διεθνούς Ταινίας στα βραβεία της Αμερικανικής Ακαδημίας Κινηματογράφου. Φέτος, όμως, τα πράγματα πήραν μία περίεργη τροπή με αλλαγές μελών την τελευταία στιγμή και έναν «πόλεμο» ανακοινώσεων εκατέρωθεν.

Το Υπουργείο Πολιτισμού επέλεξε αυτή την επταμελή επιτροπή χρήζοντας ακόμα και τον πρόεδρό της και μετά από λίγες ώρες, άλλαξα τα άτομα που την αποτελούν. Από την πλευρά της, η Ελληνική Ακαδημία Κινηματογράφου εξέδωσε ανακοίνωση που ζητά εξηγήσεις για αυτή την περίεργη και απότομη αλλαγή με τον Βασίλη Κεκάτο -σκηνοθέτη με Χρυσό Φοίνικα για ταινία μικρού μήκους και το άτομο που είχε οριστεί ως Πρόεδρος της πρώτης επιτροπής- να βγάζει τη δική του ανακοίνωση και μετά να ξεκινά ένας καταιγισμός ανακοινώσεων και αποχωρήσεων που θέτουν σε κίνδυνο την όλη διαδικασία.

Αλλά ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή!

Τι γίνεται κάθε χρόνο και τι άλλαξε φέτος;

Πηγή: Wikimedia Commons

Κάθε χρόνο το Υπουργείο Πολιτισμού προχωρά στη σύσταση μιας επιτροπής που εξετάζει τους φακέλους των ταινιών που έχουν κατατεθεί για να ληφθούν υπόψη για την εκπροσώπηση της χώρας στα βραβεία Όσκαρ.

Να σημειώσουμε πως πάγιο αίτημα της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου είναι η επιλογή της ταινίας αυτή να περνάει απευθείας στο ίδιο το σώμα, που εκπροσωπεί έτσι και αλλιώς όλο το φάσμα του οπτικοακουστικού κλάδου και να γίενται από τα μέλη του. Κάτι που μέχρι σήμερα δεν έχει γίνει (ίσως να αλλάξει μετά το φετινό φιάσκο;).

Στην παρούσα φάση, η Ακαδημία Κινηματογράφου προτείνει, μέσα από αδιάβλητη ψηφοφορία των μελών της, την ταινία που θεωρούν τα μέλη της πως πρέπει να εκπροσωπήσει την Ελλάδα κάθε χρόνο στα Όσκαρ. Το Υπουργείο παίρνει τη δική του απόφαση ανεξάρτητα μέσα από αυτή την επταμελή επιτροπή.

Η πρόταση της Ακαδημίας και η απόφαση της επιτροπής του Υπουργείου συνήθως συμφωνούν. Τα τελευταία χρόνια, ταινίες όπως το «Πίσω από τις Θημωνιές», το «Digger» και τα «Μαγνητικά Πεδία» έχουν αποτελέσει τόσο την πρόταση της ίδιας της Ακαδημίας όσο και της απόφασης της επιτροπής που συστήνει κάθε χρόνο το Υπουργείο για την εκπροσώπηση της χώρας μας στα Όσκαρ.

Λίγες εβδομάδες μετά τα φετινά βραβεία Ίρις (τα βραβεία που ίσως να δείχνουν και την προτίμηση της Ακαδημίας για το ποια ταινία προτείνει να μας εκπροσωπήσει στα Όσκαρ), το Υπουργείο Πολιτισμού προχώρησε στη σύσταση της επιτροπής που θα γνωμοδοτούσε για την φετινή πρόταση της Ελλάδας για τα βραβεία της Αμερικανικής Ακαδημίας Κινηματογράφου. Λίγες ώρες αργότερα, όμως, πέρασε στην αναίρεση της αρχικής απόφασης και στην αλλαγή των μελών της επιτροπής.

Πιο συγκεκιρμένα, από το Υπουργείο απευθύνθηκε πρόσκληση συμμετοχής στην επιτροπή, στα μέλη της Ακαδημίας σκηνοθέτη Βασίλη Κεκάτο, κριτικό κινηματογράφου Λήδα Γαλανού και ηθοποιό Κόρα Καρβούνη, καθώς και στη σεναριογράφο Κάλλια Παπαδάκη, την οποία και οι τέσσερις αποδέχθηκαν. Τα τέσσερα αυτά πρώην μέλη της επιτροπής είχαν λάβει επιβεβαίωση για συμμετοχή τους σε αυτή. Τελικά, όμως, το ΥΠΠΟ αποφάσισε να αλλάξει τα συγκεκριμένα τέσσερα άτομα της επιτροπής.

Η Ελληνική Ακαδημία Κινηματογράφου περιέγραψε μέσα από ανακοίνωσή της τα όσα έγιναν. Σε αυτή αναφέρει τα εξής:

«Στις 11 Αυγούστου, η ως άνω Διεύθυνση του ΥΠΠΟ απέστειλε email στους εν λόγω συναδέλφους με το οποίο επιβεβαίωσε τη συμμετοχή τους στην επιτροπή, ορίζοντας μάλιστα ως πρόεδρο τον Βασίλη Κεκάτο. Στο ίδιο email τους κοινοποιήθηκαν οι σύνδεσμοι των ταινιών (links) προκειμένου να δουν και να αξιολογήσουν τα υποψήφια έργα εν όψει διαδικτυακής σύσκεψης όπου θα διαβουλεύονταν για την τελική απόφαση.

Δύο μέρες μετά, στις 13 Αυγούστου, οι τέσσερις συνάδελφοι έλαβαν email από την προϊσταμένη του Τμήματος Κινηματογραφίας και Οπτικοακουστικών Μέσων που τους ενημέρωνε ότι “εκ παραδρομής σάς ανακοινώθηκε η συμμετοχή σας στην Επιτροπή που θα γνωμοδοτήσει όσον αφορά στην ελληνική υποψηφιότητα για την 97η διοργάνωση των βραβείων OSCAR, συμμετοχή η οποία, δυστυχώς, δεν οριστικοποιήθηκε.

Το παραπάνω περιστατικό θίγει το πρόσωπο και το κύρος των εν λόγω συναδέλφων. Πολύ περισσότερο όμως πλήττει την αξιοπιστία και την αξιοκρατία της νεοσύστατης επταμελούς επιτροπής που ανακοινώθηκε στην Διαύγεια στις 13 Αυγούστου, λίγες μόνο ώρες μετά τις “διορθωτικές επιστολές”. Ζητάμε από το Υπουργείο να δώσει άμεσα και δημόσια εξηγήσεις για όλα τα παραπάνω προκειμένου να απαντηθούν οι εύλογες απορίες του συνόλου της κινηματογραφικής κοινότητας για τα κίνητρα και τα αίτια αυτής της αντικατάστασης.»

Τα ονόματα των μελών της νέας επιτροπής μπορείτε να δείτε εδώ. (Σημειώνουμε πως η σκηνοθέτης Ασημίνα Προέδρου παραιτήθηκε από την νέα επιτροπή, η δήλωσή της στο τέλος του άρθρου.)

Σύμφωνα με την Ακαδημία, πρέπει τώρα από το Υπουργείο να απαντηθούν δύο βασικά ερωτήματα:

  1. Ποιός και γιατί αποφάσισε την αντικατάσταση των συναδέλφων με συνοπτικές διαδικασίες;
  2. Υπήρξε πίεση προς το Υπουργείο Πολιτισμού για αλλαγή μελών της επιτροπής από οποιοδήποτε πρόσωπο σχετιζόμενο με τις υποψήφιες ταινίες;

Ζητάμε εκ νέου από την Ελληνική Πολιτεία να αναθέσει στην ΕΑΚ την ευθύνη επιλογής της ελληνικής υποψηφιότητας για το βραβείο Όσκαρ Διεθνούς Ταινίας κατ’ αντιστοιχία με άλλες Ακαδημίες, όπως της Μ. Βρετανίας και της Ισπανίας.

Η πρόταση [της ΕΑΚ] προκύπτει από ηλεκτρονική ψηφοφορία των μελών σε ειδικά σχεδιασμένη πλατφόρμα εποπτευόμενη από συμβολαιογράφο, αδιάβλητη από συγκυριακές πιέσεις και τυχόν καθοδηγούμενες επιλογές προσώπων. Επιπλέον, τα μέλη της ΕΑΚ ως επαγγελματίες από όλο το φάσμα του οπτικοακουστικού κλάδου αποτελούν την μέγιστη εγγύηση για την ευθυκρισία στην ανάδειξη της υποψήφιας ταινίας»

Πρόεδρος της νέας επιτροπής ορίστηκε ο σεναριογράφος Έβαν Σπηλιωτόπουλος και αντιπρόεδρος ο κριτικός κινηματογράφου Δημήτρης Δανίκας, ο οποίος έχει διαγραφεί από την Ελληνική Ακαδημία Κινηματογράφου. Τα υπόλοιπα μέλη της επιτροπής είναι η σεναριογράφος Χριστίνα Λαζαρίδη, ο σκηνοθέτης-animator Παναγιώτης Ράππας, ο σκηνοθέτης Σπύρος Ταραβήρας, ο ηθοποιός Βασίλης Χαραλαμπόπουλος και η σκηνοθέτης Ασημίνα Προέδρου.

Η καταληκτική ημερομηνία της πρότασης της νέας επιτροπής για την ταινία που θα μας εκπροσωπήσει στα Όσκαρ 2025, είναι η 13η Σεπτεμβρίου.

Κινηματογραφικά Σωματεία καταγγέλουν επίσης το ΥΠΠΟ

Πηγή: Wikimedia Commons

Μετά την ανακοίνωση της Ακαδημίας και τα όσα έφερε αυτή στο φως, τέσσερα σωματεία του χώρου με κοινή τους ανακοίνωση αναφέρουν πως:

«Παρακολουθούμε έκπληκτοι το ίδιο το Υπουργείο Πολιτισμού να υποσκάπτει τις διαδικασίες που το ίδιο επέλεξε και να δημιουργεί υπόνοιες για μεθοδεύσεις που δεν το τιμούν, όπως δεν τιμούν και τους επαγγελματίες του χώρου — και της αρχικής, όπως και της παρούσας επιτροπής – αλλά ούτε και την ταινία που τελικά θα επιλεγεί»

Η ανακοίνωση υπογράφεται από την Ένωση Σκηνοθετών-Παραγωγών Ελληνικού Κινηματογράφου (ΕΣΠΕΚ), τον Σύνδεσμος Ανεξάρτητων Παραγωγών Οπτικοακουστικών Έργων (ΣΑΠΟΕ), την Ένωση Ελληνικού Ντοκιμαντέρ (ΕΕΝ) και την Ένωση Παραγωγών Έργων Επικοινωνίας (PACT) και ζητά από το Υπουργείο να ξεκαθαρίσει:

«Το χρονικό αυτής της “εκ παραδρομής” απόφασης και το σκεπτικό με το οποίο έγινε αυτή η ριζική μεταστροφή εν μέσω θέρους»

Αναλυτικά η ανακοίνωση από τα τέσσερα σωματεία:

«Ένωση Σκηνοθετών-Παραγωγών Ελληνικού Κινηματογράφου (ΕΣΠΕΚ)
Σύνδεσμος Ανεξάρτητων Παραγωγών Οπτικοακουστικών Έργων (ΣΑΠΟΕ)
Ένωση Ελληνικού Ντοκιμαντέρ (ΕΕΝ)
Ένωση Παραγωγών Έργων Επικοινωνίας (PACT)

Έχουμε ενημερωθεί επώνυμα από επαγγελματίες του χώρου και συναδέλφους —και συγκεκριμένα από τη Λήδα Γαλανού (κριτικό κινηματογράφου), Κάλλια Παπαδάκη (συγγραφέα, σεναριογράφο), Κόρα Καρβούνη (ηθοποιό) και Βασίλη Κεκάτο (σκηνοθέτη, σεναριογράφο) — ότι τους έγινε πρόταση από το Υπουργείο Πολιτισμού να είναι μέλη της γνωμοδοτικής επιτροπής επιλογής της ελληνικής πρότασης για το Βραβείο ΟΣΚΑΡ Διεθνούς Ταινίας Μεγάλου Μήκους. Δέχτηκαν την πρόταση, έλαβαν τα λινκ των ταινιών, για να ενημερωθούν την τελευταία στιγμή ότι δεν είναι μέλη της επιτροπής και πως η πρόταση έγινε «εκ παραδρομής».

Την ίδια στιγμή, στη Διαύγεια, δημοσιευόταν η σύσταση μιας εντελώς διαφορετικής επιτροπής που αποτελείται από τους —Έβαν Σπηλιωτόπουλο (σεναριογράφο), Δημήτρη Δανίκα (κριτικό κινηματογράφου), Χριστίνα Λαζαρίδη (σεναριογράφο), Ασημίνα Προέδρου (σκηνοθέτη), Παναγιώτη Ράππα (σκηνοθέτη-animator), Σπύρο Ταραβήρα (σκηνοθέτη) και Βασίλη Χαραλαμπόπουλο (ηθοποιό).

Παρακολουθούμε έκπληκτοι το ίδιο το Υπουργείο Πολιτισμού να υποσκάπτει τις διαδικασίες που το ίδιο επέλεξε και να δημιουργεί υπόνοιες για μεθοδεύσεις που δεν το τιμούν, όπως δεν τιμούν και τους επαγγελματίες του χώρου — και της αρχικής, όπως και της παρούσας επιτροπής – αλλά ούτε και την ταινία που τελικά θα επιλεγεί.

Ζητάμε από το Υπουργείο Πολιτισμού να ξεκαθαρίσει επίσημα:
Α) το χρονικό αυτής της «εκ παραδρομής» απόφασης και το σκεπτικό με το οποίο έγινε αυτή η ριζική μεταστροφή εν μέσω θέρους.

Β) αν πιστεύει πως η διασπορά και η αποστολή έργων πνευματικής ιδιοκτησίας από επίσημους φορείς σε ανθρώπους που δεν είναι εντέλει μέλη ενός κρατικού γνωμοδοτικού οργάνου, αποτελεί ένδειξη σοβαρότητας και διαφάνειας.

Επισημαίνουμε ότι από τη σύσταση της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου, παραμένει το ερώτημα σχετικά με τη διαδικασία επιλογής της επίσημης ελληνικής πρότασης για συμμετοχή στο Βραβείο Διεθνούς Ταινίας της Αμερικανικής Ακαδημίας Κινηματογράφου:

  • η ταινία πρέπει να προτείνεται μέσω ψηφοφορίας των μέλων της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου (ΕΑΚ);
  • ή από μια επιτροπή ειδικών που συγκροτεί το Υπουργείο Πολιτισμού;

Διαχρονικά το Υπ. Πο. επιμένει στη δεύτερη λύση. Εμείς με βάση τα παραπάνω, θεωρούμε ότι η διαδικασία ψηφοφορίας μέσω της ΕΑΚ είναι η μόνη που μπορεί να εξυπηρετήσει αυτή την επιλογή με διαφάνεια, σοβαρότητα και αξιοπιστία, και χωρίς να θίγει το σινεμά, τους ανθρώπους του και το έργο τους»

Ο Βασίλης Κεκάτος ζητάει εξηγήσεις από το ΥΠΠΟ

Μετά την ανακοίνωση της Ακαδημίας Κινηματογράφου, ο σκηνόθετης Βασίλης Κεκάτος ήρθε να δώσει τη δική του πλευρά στα όσα έγιναν και να επιβεβαιώσει τα όσα κατήγγειλε η Ακαδημία.

Ο βραβευμένος με Χρυσό Φοίνικα για ταινία μικρού μήκους σκηνοθέτης, μέσα από ανάρτησή του στο Facebook, αναφέρει τα όσα έγιναν. Όπως γράφει ο σκηνοθέτης του πολυσυζητημένου «Milky Way»:

«Ύστερα από μια ενθουσιώδη τηλεφωνική κλήση που δεχθήκαμε από το υπουργείο πολιτισμού, η δημοσιογράφος Λήδα Γαλανού, η ηθοποιός Κόρα Καρβούνη, η σεναριογράφος Κάλλια Παπαδακη κι εγώ αποδεχθήκαμε να συμμετάσχουμε στην επταμελή επιτροπή που θα παρακολουθήσει τις υποψήφιες ταινίες και θα αποφασίσει ποια θα είναι η ελληνική πρόταση στην Αμερικανική Ακαδημία για το σχετικό όσκαρ. Λίγες μέρες αφότου δεχτήκαμε την πρόσκληση, λάβαμε ένα mail με τα links όλων των ταινιών που πρέπει να παρακολουθήσουμε, καθώς και σχετικές οδηγίες. Μέσα στις επόμενες μέρες προσωπικά έλαβα ένα ακόμη επίσημο mail από το υπουργείο στο οποίο μου γνωστοποιούνταν πως ορίσθηκα και ως πρόεδρος της εν λόγω επιτροπής.

Την επόμενη μέρα εγώ και οι τρεις κύριες λάβαμε ένα ακόμη mail στο οποίο απαλλασσόμασταν από τα καθήκοντα μας καθώς όπως ανεκδιήγητα ανέφερε η επιστολή: το κάλεσμά μας συνέβη “εκ παραδρομής”. Σαν να μην είχαν προηγηθεί όλα αυτά τα τηλέφωνα κι όλη αυτή η ηλεκτρονική επικοινωνία που διήρκησαν σχεδόν δύο εβδομάδες. Σαν κάποιος υπάλληλος αυθαίρετα και μυστικά να αποφάσισε να μας καλέσει και να μας προσφέρει πρόσβαση στο υλικό καλλιτεχνικών έργων, τα οποία θα έπρεπε να προστατεύονται με κάθε πιθανό τρόπο από ανθρώπους που δεν αποτελούν κομμάτι γνωμοδοτικού οργάνου κρατικής προέλευσης»

Η απάντηση του Υπουργείου και αποχωρήσεις μελών της επιτροπής

Η απάντηση του Υπουργείου Πολιτισμού για την αλλαγή αυτών των τεσσάρων μελών και των καταγγελιών της Ακαδημίας Κινηματογράφου ήρθε σε δύο δόσεις. Η πρώτη ήταν η έκδοση μίας ανακοίνωση προς την Ακαδημία και η δεύτερη μία συνέντευξη Τύπου του υφυπουργού Ιάσων Φωτήλα.

Η ανακοίνωση του ΥΠΠΟ αναφέρει τα εξής:

«Προς Δ.Σ.
Ελληνική Ακαδημία Κινηματογράφου (ΕΑΚ)
Ένωση Σκηνοθετών-Παραγωγών Ελληνικού Κινηματογράφου (ΕΣΠΕΚ)
Σύνδεσμος Ανεξάρτητων Παραγωγών Οπτικοακουστικών Έργων (ΣΑΠΟΕ)
Ένωση Ελληνικού Ντοκιμαντέρ (ΕΕΝ)
Ένωση Παραγωγών Έργων Επικοινωνίας (PACT)

Το Υπουργείο Πολιτισμού, παγίως, αντιμετωπίζει με διαφάνεια και σοβαρότητα τον ύψιστο θεσμό στον χώρο του κινηματογράφου, των βραβείων OSCAR Διεθνούς Ταινίας Μεγάλου Μήκους.

Αναφορικά με την επιστολή σας και τα ερωτήματά σας ,που είδαν το φως της δημοσιότητας τις τελευταίες μέρες, σχετικά με την σύσταση της επιτροπής για την επιλογή της ελληνικής υποψηφιότητας, σας ενημερώνουμε:

Το ΥΠΠΟ έχει στην αρμοδιότητά του την επιλογή και συγκρότηση της επιτροπής, όπως άλλωστε συμβαίνει και στις περισσότερες χώρες που συμμετέχουν στις ανάλογες διαγωνιστικές διαδικασίες και μάλιστα, με υψηλού επιπέδου, εκπροσωπήσεις. Το ΥΠΠΟ παραμένει θεματοφύλακας της διαδικασίας προκειμένου να διασφαλίζεται όχι μόνον η αντικειμενικότητα αλλά και το κύρος της επιτροπής.

Πριν από την 13η Αυγούστου δεν είχε πραγματοποιηθεί ο ορισμός επιτροπής, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα από το Νόμο. Αυτό επιβεβαιώνεται και από τη ΔΙΑΥΓΕΙΑ , με μία απλή σας αναζήτηση. Επιπλέον, διευκρινίζεται ότι η επιλογή των μελών της επιτροπής για την αξιολόγηση των υποψηφιοτήτων για τα βραβεία OSCAR Διεθνούς Ταινίας Μεγάλου Μήκους συγκροτήθηκε από πρόσωπα υψηλού κύρους σχετιζόμενα με τον θεσμό και έχοντας επιδείξει σημαντικά δείγματα γραφής στον ίδιο το θεσμό. Έτσι διασφαλίζεται η ακεραιότητα της διαδικασίας και της επιλογής της πλέον κατάλληλης ταινίας να εκπροσωπήσει την χώρα μας.

Σημειώνεται ότι για το θέμα της «εκ παραδρομής» της δήθεν απόφασης, έχουν
ήδη κινηθεί οι διαδικασίες από τα αρμόδια πειθαρχικά όργανα του ΥΠΠΟ.

Με εκτίμηση
Ιάσων Φωτήλας
Υφυπουργός Πολιτισμού»

Oscars
Πηγή: Wikimedia Commons

Λίγα 24ώρα αργότερα, ο ίδιος ο υφυπουργός πέρασε σε μία συνέντευξη Τύπου μέσα από την οποία προσπάθησε να διαλευκάνει τα γεγονότα γύρω από την κατάσταση. Ο κ. Φωτήλας απάντησε αναλυτικά στις ερωτήσεις των δημοσιογράφων, όμως, ακόμα μένουν πολλά αναπάντητα ερωτήματα και σκιερά σημεία στις επιλογές του υπουργείου. Ο ίδιος απάντησε για την αλλαγή της επιτροπής:

«Κάθε χρόνο η Διεύθυνση Παραστατικών Τεχνών και Κινηματογράφου, μέσα από μια λίστα επιλέγει 7 καλλιτέχνες για να κάνει εισήγηση στον αρμόδιο υφυπουργό, κι αυτός αποφασίζει. Φέτος πριν φτάσει η εισήγηση ήρθε σε γνώση μου τυχαία ένα μέιλ που στάλθηκε από τη διεύθυνση παραστατικών τεχνών και κινηματογράφου, Κυριακή 11 Αυγούστου, που ενημέρωνε τους καλλιτέχνες, τους οποίους η διεύθυνση ΘΑ εισηγούνταν. Ήταν ένα μέιλ που όριζε Πρόεδρο και Αντιπρόεδρο, και στο τέλος έλεγε πως απομένει μόνο η τυπική υπογραφή του αρμόδιου υφυπουργού»

Παράλληλα, κατηγόρησε έναν υπάλληλο του Υπουργείου που «ενήργησε από υπερβάλλοντα ζήλο» προτού παρθούν οι τελικές αποφάσεις. Όπως δήλωσε ο κ. Φωτήλας:

«Για κάποιο λόγο ο συγκεκριμένος υπάλληλος αποφάσισε να παρακάμψει όλη την ιεραρχική διαδικασία, όπως ο νόμος την ορίζει», λέει ο υφυπουργός. Στην ερώτηση του υφυπουργού προς τον υπάλληλο, γιατί συνέβη αυτή η παρατυπία, η απάντηση ήταν πως «πίστευε πως δεν θα έχω αντίρρηση»

Την ίδια στιγμή, δύο μέλη της νεοσύστατης επιτροπής αποφάσισαν να αποχωρήσιουν από αυτή. Ο λόγος για τη σκηνοθέτη, Ασημίνα Προέδρου, και τον ηθοποιό, Βασίλη Χαραλαμπόπουλο.

Η σκηνοθέτις, με το που έγινε γνωστή η διαδικασία που είχε ακολουθήσει το Υπουργείο, επέβαλε άμεσα την παραίτησή της και ξεκαθάρισε τους λόγους που πέρασε σε αυτή την κίνηση μέσα από ανάρτησή της στο Facebook. Η σκηνοθέτις της ταινίας «Πίσω από τις Θημωνιές» έγραψε σε αυτή:

«Παρά τους όποιους ενδοιασμούς μου για τη φύση μιας τέτοιας Επιτροπής, αποδέχθηκα καταρχήν την πρόταση για τη συμμετοχή μου σε αυτήν. Ωστόσο, μετά την ενημέρωσή μου από την Ελληνική Ακαδημία Κινηματογράφου για με τις παλινωδίες και ανεπίτρεπτες διαδικασίες συγκρότησής της από πλευράς του Υπουργείου –διαδικασίες τις οποίες αρνούμαι να νομιμοποιήσω– δεν επιθυμώ να παραμείνω μέλος της»

Αποχωρήσεις ταινιών από τη διαδικασία

Μετά από την πρώτη ανακοίνωση από το Υπουργείο, μέσα από ανοιχτή επιστολή, σκηνοθέτες και παραγωγοί αποφάσισαν να αποσύρουν τις ταινίες τους από τη διαδικασία επιλογής για την εκπροσώπηση της Ελλάδας στα φετινά Όσκαρ.

Οι ταινίες που βρίσκονταν στη λίστα επιλογής για τη φετινή εκπροσώπηση στα Όσκαρ ήταν συνολικά 23. Η ανοιχτή επιστολή αποσύρει από τη διαδικασία τις εξής 20:

“Εξέλιξη” (Περικλής Χούρσογλου), “Κουραμπιέδες από χιόνι” (Γιάννης Τσιμιτσέλης), “Animal” (Σοφία Εξάρχου), “Ladies in waiting” (Ιωάννα Τσουκαλά), “Η Μητέρα του Σταθμού” (Κωστούλα Τωμαδάκη), “Άκουσέ με” (Μαρία Ντούζα), “Tranzit” (Κάρολος Ζωναράς), “Επιχείρηση Άστρο” (Βασίλης Τσικάρας), “Αδέσποτα κορμιά” (Ελίνα Ψύκου), “Dolls of Dresden” (Γιώργος Καλομενόπουλος), “Embryo Larva Butterfly” (Κύρος Παπαβασιλείου), “Επαγγελματίας Υπνοβάτης” Βασίλης Ραΐσης, “Πολύδροσο” (Αλέξανδρος Βούλγαρης), “Στον ουρανό του τίποτα με ελάχιστα” (Χρήστος Ανδριανόπουλος), “Μέντιουμ” (Χριστίνα Ιωακειμίδη), “Avant Drag!” (Φιλ Ιερόπουλος), “Γιάννης Σπανός Πίσω απ’ τη μαρκίζα” (Άρης Δόριζας), “Το καλοκαίρι της Κάρμεν” (Ζαχαρίας Μαυροειδής), “Νυχτερινός εκφωνητής” (Ρένος Χαραλαμπίδης), “Ο τελευταίος ταξιτζής” (Στέργιος Πάσχος).

Αναλυτικά η ανοιχτή επιστολή των δημιουργών:

«Προς τους:
Υπουργό Πολιτισμού, κα. Λίνα Μενδώνη
Υφυπουργό Πολιτισμού, κο. Ιάσονα Φωτήλα

Κοινοποίηση:
Γενική Γραμματέα Σύγχρονου Πολιτισμού, κα. Ελένη Δουνδουλάκη
Προϊσταμένη Τμήματος Κινηματογραφίας και Ο/Α Μέσων, κα. Ελένη Τουμπανάκη

Τετάρτη, 21 Αυγούστου 2024

Αξιότιμη κυρία Υπουργέ,
Αξιότιμε κύριε Υφυπουργέ,

Οι παρακάτω υπογράφουσες και υπογράφοντες, σκηνοθέτες και παραγωγοί κινηματογραφικών ταινιών που έχουμε υποβάλει τη συμμετοχή της ταινίας μας στη διαδικασία επιλογής της ταινίας που θα εκπροσωπήσει την Ελλάδα στα βραβεία ΟΣΚΑΡ στην κατηγορία Διεθνούς Ταινίας Μεγάλου Μήκους – διαδικασία που καθορίζεται από το Υπουργείο Πολιτισμού σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις – με λύπη μας διαπιστώνουμε μια σειρά από παρεμβάσεις κατά τη συγκρότηση της επιτροπής που θα γνωμοδοτήσει ποια ταινία θα επιλεχθεί. Παρεμβάσεις που δημιουργούν σοβαρές αμφιβολίες για την αξιοπιστία και την εγκυρότητα της διαδικασίας.

Ως εκ τούτου αρνούμαστε να συμπράξουμε σε αδιαφανείς ενέργειες, που απαξιώνουν τον ελληνικό κινηματογράφο και τους επαγγελματίες του, και αναγκαζόμαστε να αποσύρουμε τις ταινίες μας από την ως άνω διαδικασία.

Συγκεκριμένα, στις 11 Αυγούστου 2024 εστάλησαν από το ΥΠ.ΠΟ μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου οι σύνδεσμοι των ταινιών μας (vimeo link κ.λ.π.) σε τουλάχιστον τέσσερις επαγγελματίες του κινηματογράφου, με τις οποίες και τους οποίους είχε προηγηθεί επικοινωνία εκ μέρους του ΥΠ.ΠΟ, για να τους προταθεί η θέση του προέδρου και των μελών της επιτροπής που θα γνωμοδοτούσε για την ταινία που θα εκπροσωπήσει την Ελλάδα στα βραβεία ΟΣΚΑΡ, θέση που οι εν λόγω επαγγελματίες αποδέχτηκαν.

Δύο μέρες μετά, στις 13 Αυγούστου 2024, τα συγκεκριμένα μέλη της επιτροπής έλαβαν νέο γραπτό μήνυμα με το οποίο το ΥΠ.ΠΟ τα ενημέρωνε πως τελικά δε θα είναι μέλη της επιτροπής, χωρίς να τους εξηγούνται οι λόγοι του μη ορισμού τους εν τέλει. Την ίδια ημέρα, λίγες ώρες μετά, στη Διαύγεια του ΥΠ.ΠΟ αναρτήθηκε η απόφαση συγκρότησης της επιτροπής, χωρίς φυσικά τη συμμετοχή καμίας και κανενός από τις/τους συγκεκριμένες/νους τέσσερις επαγγελματίες.

Οι παραπάνω ανεύθυνοι και πρόχειροι χειρισμοί εκ μέρους του ΥΠ.ΠΟ εγείρουν ερωτήματα και εύλογες υπόνοιες για τη στόχευση τέτοιων ενεργειών. Θυμίζουν δε τις πρακτικές και τις μεθοδεύσεις των Κρατικών Βραβείων Ποιότητας, που έχουν καταργηθεί από το 2009. Πρακτικές από τις οποίες οι επαγγελματίες του ελληνικού σινεμά δώσαμε αγώνες για να απεμπλακούμε, πρακτικές που δεν ταιριάζουν σε ένα σύγχρονο κράτος που θέλει να ονομάζεται ευρωπαϊκό, και που εκθέτουν και θα εκθέσουν και στη συγκεκριμένη περίπτωση τη χώρα μας διεθνώς.

Επιπλέον, στέλνοντας το ΥΠ.ΠΟ τους συνδέσμους των ταινιών μας σε άτομα που – για άγνωστους λόγους – δεν συμπεριέλαβε τελικά στην επιτροπή, αντί να προστατεύσει – ως όφειλε – την πνευματική μας ιδιοκτησία, την οποία όλες και όλοι εμείς του εμπιστευτήκαμε, την μεταχειρίστηκε με τρόπο παράνομο, ανεύθυνο και προσβλητικό για τους δημιουργούς υπό όποια ιδιότητα (σκηνοθέτες και παραγωγοί).

Οι απορίες είναι εύλογες: Τι μεσολάβησε ανάμεσα στην πρόταση που έγινε στις/στους συγκεκριμένες/νους επαγγελματίες να αναλάβουν τις θέσεις του προέδρου και των μελών της επιτροπής (πρόταση που επισφραγίστηκε γραπτά με την αποστολή των συνδέσμων των ταινιών μας) και στον εν τέλει μη ορισμό τους; Τι είναι αυτό που οδήγησε στις συγκεκριμένες ανορθόδοξες και πρωτοφανείς ενέργειες; Υπάρχουν συγκεκριμένες διαδικασίες που ακολουθούνται για την συγκρότηση της επιτροπής και αν ναι, αυτές οι διαδικασίες ακολουθήθηκαν ή όχι;

Επισημαίνουμε τέλος, πως η μεταχείριση μιας έμπειρης στη συγκεκριμένη διαδικασία υπαλλήλου ως εξιλαστήριου θύματος – όπως φαίνεται πως είναι η θέση της πολιτικής ηγεσίας του ΥΠ.ΠΟ για το ζήτημα – ούτε μας ικανοποιεί ούτε αποκαθιστά το κύρος και την εγκυρότητα της διαδικασίας.

Αξίζει σε όλες και σε όλους μας – αλλά και στο ίδιο το ΥΠ.ΠΟ – κάτι καλύτερο απ’ όλα αυτά.

Αλφαβητικά οι υπογράφουσες και υπογράφοντες, δημιουργοί των 20 ταινιών που αποσύρονται από την έως άνω διαδικασία (από τις συνολικά 23 που είχαν κατατεθεί στο ΥΠΠΟ, όπως η λίστα είχε δημοσιευθεί στον ημερήσιο τύπο):

Αδριανόπουλος Χρήστος (σκηνοθέτης ταινίας Στον ουρανό του τίποτα με ελάχιστα)
Αλαβάνος Νικόλας (παραγωγός ταινιών Ο τελευταίος ταξιτζής & Πολύδροσο)
Ασλανίδης Λουίζος (παραγωγός ταινίας Μέντιουμ)
Βενέτης Άγγελος (παραγωγός ταινίας Νυχτερινός εκφωνητής)
Βουγιούκαλου Ρένα (παραγωγός ταινίας Embryo Lavra Butterfly)
Βούλγαρης Αλέξανδρος (σκηνοθέτης ταινίας Πολύδροσο)
Δόριζας Άρης (σκηνοθέτης ταινίας Γιάννης Σπανός, πίσω απ᾽ τη μαρκίζα)
Δρανδάκη Μαρία (παραγωγός ταινίας Animal)
Εξάρχου Σοφία (σκηνοθέτρια ταινίας Animal)
Ζωναράς Κάρολος (σκηνοθέτης ταινίας Tranzit)
Ιερόπουλος Φιλ (σκηνοθέτης ταινίας Avant-Drag!)
Ιωακειμίδη Χριστίνα (σκηνοθέτρια ταινίας Μέντιουμ)
Καλομενόπουλος Γιώργος (παραγωγός ταινίας Dolls of Dresden)
Κοντογιάννη Μαρία (παραγωγός ταινίας Animal)
*Κουτσολιώτας Κώστας (σκηνοθέτης ταινίας Μινόρε) [προσθέθηκε στις 22/8]
Μαυροειδής Ζαχαρίας (σκηνοθέτης ταινίας Το καλοκαίρι της Κάρμεν)
Μπολομύτη Ιωάννα (παραγωγός ταινίας Το καλοκαίρι της Κάρμεν)
*Μπόταση Λιλέτ (παραγωγός ταινίας Μινόρε) [προσθέθηκε στις 22/8]
Νούσιας Γιώργος (παραγωγός ταινίας Μέντιουμ)
Ντούζα Μαρία (σκηνοθέτρια ταινίας Άκουσε με)
Πάσχος Στέργιος (σκηνοθέτης ταινίας Ο τελευταίος ταξιτζής)
Πατρούμπα Βάσω (παραγωγός ταινίας Στον ουρανό του τίποτα με ελάχιστα)
Πετροπούλου Τζίνα (παραγωγός ταινίας Η μητέρα του σταθμού)
Ραΐσης Βασίλης (σκηνοθέτης ταινίας Ο τελευταίος υπνοβάτης)
Σαραντινός Μιχάλης (παραγωγός ταινίας Άκουσε με)
Σουλτάνη Ιωάννα (παραγωγός ταινίας Εξέλιξη)
Τσαγγάρη Αθηνά (παραγωγός ταινίας Ladies in waiting)
Τσάφας Αλέξης (σκηνοθέτης ταινίας Dolls of Dresden)
Τσικάρας Βασίλης (σκηνοθέτης ταινίας Επιχείρηση άστρο)
Τσιμιτσέλης Γιάννης (σκηνοθέτης ταινίας Κουραμπιέδες με χιόνι)
Τσουκαλά Ιωάννα (σκηνοθέτρια ταινίας Ladies in waiting)
Τωμαδάκη Κωστούλα (σκηνοθέτρια ταινίας Η μητέρα του σταθμού)
Χαραλαμπίδης Ρένος (σκηνοθέτης ταινίας Νυχτερινός εκφωνητής)
Χούρσογλου Περικλής (σκηνοθέτης ταινίας Εξέλιξη)
Ψύκου Ελίνα (σκηνοθέτρια ταινίας Αδέσποτα Κορμιά)»

Μετά την αποχώρηση των 20 αυτών των ταινιών από τη διαδικασία επιλογής για την εκπροσώπηση της Ελλάδας στα Όσκαρ 2025, ήρθε να προστεθεί σε αυτές και μία ακόμα ταινία. Ο λόγος για το «Μινόρε» του Κωνσταντίνου Κουτσολιώτα.

Πλέον, στη διαδικασία παραμένουν οι ταινίες «Φόνισσα» (Εύα Νάθενα) και «Ο Καπετάν Μιχάλης» (Κώστας Χαραλάμπους).

Η απάντηση των εργαζόμενων του ΥΠΠΟ

Πηγή: Wikimedia Commons

Ο Ενιαίος Σύλλογος Υπαλλήλων ΥΠΠΟ, μετά την συνέντευξη Τύπου και τους ισχυρισμούς του Υφυπουργού Σύγχρονου Πολιτισμού, Ιάσονα Φωτήλα, πως μια υπάλληλος ευθύνεται για όλο το σκάνδαλο το οποίο πυροδότησε η ξαφνική αλλαγή των μελών της επιτροπής γνωμοδότησης της ταινίας που θα υποβληθεί στα Όσκαρ 2025, πέρασε σε δική του ανακοίνωση – απάντηση στα όσα υποστήριξε ο υφυπουργός.

Αναλυτικά η ανακοίνωση του Συλλόγου Υπαλλήλων του ΥΠΠΟ:

«Στην χτεσινή συνέντευξη τύπου του Υφυπουργού Σύγχρονου Πολιτισμού κ. Φωτήλα και της ΓΓ κ. Δουνδουλάκη υπήρξε προσπάθεια όλο το «φιάσκο» με την επταμελή επιτροπή επιλογής της ταινίας που θα αποσταλεί στα βραβεία Όσκαρ να φορτωθεί σε μια συνάδελφό μας.

Ξεκαθαρίζουμε ότι:

  1. Σύμφωνα με την υπηρεσιακή πρακτική και τις κείμενες διατάξεις, η εν λόγω Επιτροπή προτείνεται από την αρμόδια Διεύθυνση και σε καμία περίπτωση «από μία υπάλληλο», όπως αναφέρθηκε. Κατά γενική ομολογία, η Επιτροπή που προτάθηκε από τα υπηρεσιακά στελέχη ήταν μια άψογη επιτροπή, καθολικής αποδοχής από τον κόσμο του ελληνικού κινηματογράφου, με μέλη εγνωσμένου κύρους από την Ελληνική Ακαδημία Κινηματογράφου.
  2. Η συγκρότηση της Επιτροπής σε καμία φάση της διαδικασίας δεν ήταν «παράτυπη», όπως είπε στη συνέντευξη τύπου ο Υφυπουργός κ. Φωτήλας. Δεν «αναγκάστηκε» να αλλάξει τη σύνθεση της Επιτροπής, επειδή ήταν «παράτυπη». Το επιχείρημα αυτό δεν ισχύει και δεν απαντά γιατί κράτησε ίδια δύο μέλη της προτεινόμενης Επιτροπής (το τρίτο μέλος ήταν ex officio και ήταν υποχρεωμένος να το κρατήσει). Ο Υφυπουργός επέλεξε να αλλάξει αιφνιδιαστικά τη σύνθεση της Επιτροπής και με την επιλογή του οδήγησε σε απόσυρση ταινιών από την διαδικασία και σε παραίτηση μελών της Επιτροπής. Η εξέλιξη με την απόσυρση 23 υποψήφιων ταινιών, που ναρκοθετεί κάθε έννοια αξιοκρατίας στην διαδικασία επιλογής της ελληνικής υποψηφιότητας για τα Όσκαρ, αποτελεί αποκλειστικά ευθύνη της πολιτικής ηγεσίας.
  3. Οι διεργασίες για την επιτροπή από τους αρμόδιους υπαλλήλους είχαν ξεκινήσει εγκαίρως, πολύ πριν την καταληκτική ημερομηνία της 15/8/2024. Πριν συνταχθεί το σχέδιο της Υπουργικής Απόφασης, που στάλθηκε για υπογραφή, δεν είχε υπάρξει καμία αντίρρηση από την πλευρά της πολιτικής ηγεσίας, που ήταν ενήμερη. Αντί να ψάχνουν να βρουν «εξιλαστήρια θύματα» ανάμεσα στους υπαλλήλους της αρμόδιας Διεύθυνσης, καλό είναι ο Υφυπουργός κ. Φωτήλας και η ΓΓ κ. Δουνδουλάκη, να αναλάβουν την ευθύνη που τους αναλογεί χωρίς να την μετακυλίουν σε εργαζόμενους, οι οποίοι εκτέλεσαν με υπηρεσιακή επάρκεια τα καθήκοντά τους, με ευσυνειδησία και ευαισθησία για την αξιοκρατία και την διαφάνεια.

Δεν θα ανεχθούμε καμία «προκάτ» πειθαρχική διαδικασία, για να αποσείσει τις ευθύνες της η πολιτική ηγεσία. Στεκόμαστε δίπλα στους συναδέλφους-ισσες της αρμόδιας Διεύθυνσης και την υπάλληλο που στοχοποιείται άδικα, ώστε να μην αποδοθούν οι ευθύνες εκεί που πραγματικά ανήκουν»

Τι θα γίνει με τη φετινή υποβολή της Ελλάδας στα Όσκαρ;

Όσκαρ 2024

Η όλη υπόθεση γύρω από την αλλαγή των μελών της επταμελούς επιτροπής για την επιλογή της ταινίας που θα μας εκπροσωπήσει στα Όσκαρ 2025, έχει πάρει διεθνείς διαστάσεις με το Deadline -ένα από τα μεγαλύτερα έντυπα για τη βιομηχανία του Κινηματογράφου στην Αμερική- να αναφέρει εκτενέστατα το θέμα, η Ελληνική Ακαδημία Κινηματογράφου προχώρησε σε μία πρωτοφανή -φαινομενικά αναπόφευκτη- πρόταση.

Ολόκληρη η επιστολή της Ακαδημίας Κινηματογράφου προς το Υπουργείο Πολιτισμού και τον υφυπουργό Ιάσονα Φωτήλα

«Αίτημα ακύρωσης της Ελληνικής συμμετοχής στα Βραβεία Οσκαρ 2025

Αξιότιμε κ. Φωτήλα,

Η πρόσφατη δημόσια απάντησή σας στα κρίσιμα ερωτήματα που έθεσε η Ελληνική Ακαδημία Κινηματογράφου και οι φορείς του χώρου (ΕΣΠΕΚ, ΣΑΠΟΕ, ΕΕΝ, ΠΑΚΤ) σχετικά με τους χειρισμούς του ΥΠΠΟ κατά τη σύσταση της επιτροπής γνωμοδότησης για τη φετινή πρόταση της Ελλάδας για το Όσκαρ Διεθνούς Ταινίας, κάθε άλλο παρά καθησυχάζει την κινηματογραφική κοινότητα.
Η επιστολή σας αποτελεί επί της ουσίας μη απάντηση καθώς στερείται ουσιαστικού περιεχομένου ενώ αφήνει αναπάντητα τα δύο κρίσιμα ερωτήματα τα οποία παραθέτουμε εκ νέου προς υπενθύμιση της ουσίας αυτής της αλληλογραφίας:

Ποιός και γιατί αποφάσισε την αντικατάσταση των συναδέλφων με συνοπτικές διαδικασίες;
Υπήρξε πίεση προς το ΥΠΠΟ για αλλαγή μελών της επιτροπής από οποιοδήποτε πρόσωπο σχετιζόμενο με τις υποψήφιες ταινίες;
Οι απαντήσεις που δώσατε στην έκτακτη συνέντευξη τύπου που παραχωρήσατε την Πέμπτη 22 Αυγούστου δημιούργησαν νέα ερωτήματα και εύλογες ανησυχίες για τις διαδικασίες που ακολουθήθηκαν από το ΥΠΠΟ. Η μετάθεση ευθυνών σε έμπειρους, χαμηλόβαθμους υπαλλήλους δεν αποτελεί λύση στην κρίση που έχει προκύψει και η οποία έχει βλάψει ανεπανόρθωτα το κύρος της ελληνικής ταινίας που θα κληθεί να εκπροσωπήσει τη χώρα μας στα Όσκαρ.

Μετά την απόσυρση 23 εκ των 25 ταινιών που συμμετείχαν στην διαδικασία, με πρωτοβουλία των δημιουργών τους, αλλά και την παραίτηση της σκηνοθέτριας Ασημίνας Προέδρου και του ηθοποιού Βασίλη Χαραλαμπόπουλου από την επταμελή επιτροπή, θεωρούμε ότι η διαδικασία έχει οδηγηθεί σε πλήρες αδιέξοδο με αποκλειστική υπαιτιότητα της ηγεσίας του ΥΠΠΟ. Να σημειώσουμε δε ότι, βάσει των κανονισμών που θέτει η Αμερικανική Ακαδημία Κινηματογράφου, τα πρόσωπα τα οποία θα γνωμοδοτήσουν για την πρόταση της χώρας δεν μπορούν να αντικατασταθούν πέραν της 15ης Αυγούστου 2024.

Ως εκ τούτου, και με συνείδηση ότι εκπροσωπούμε το σύνολο των επαγγελματιών του κινηματογραφικού χώρου, η ΕΑΚ κρίνει ότι η μόνη λύση που μπορεί να προκριθεί αυτή τη στιγμή είναι η πλήρης ακύρωση της διαδικασίας και η μη κατάθεση πρότασης από την χώρα μας για το φετινό Βραβείο Όσκαρ Διεθνούς Ταινίας. Με αυτό το σκεπτικό, αποφασίσαμε την ακύρωση της ανεξάρτητης διαδικασίας ψηφοφορίας των μελών της ΕΑΚ για την φετινή συμμετοχή στα βραβεία Όσκαρ, η οποία ήταν προγραμματισμένη για την τρέχουσα εβδομάδα.

Η λύση που προκρίνουμε είναι μια λύση με τεράστιο κόστος για την Ελληνική Κινηματογραφία. Το κόστος αυτό είναι ιδιαιτέρως βαρύ για τους δημιουργούς που έχουν ήδη αποσύρει τις ταινίες τους από την διαδικασία. Δημιουργοί που έθεσαν το έργο τους προς αξιολόγηση στο ΥΠΠΟ για να βρεθούν αντιμέτωποι με μηχανορραφίες που θυμίζουν τις θλιβερές εποχές των Κρατικών Βραβείων Ποιότητας. Αυτό το κόστος η κινηματογραφική κοινότητα είναι διατεθειμένη να το πληρώσει προκειμένου να διαφυλάξει το κύρος και την αξιοπρέπειά της απέναντι σε ένα κράτος που, όταν και όποτε αποφασίζει να ασχοληθεί μαζί της, την αντιμετωπίζει με αλαζονεία.

Με αφορμή την τρέχουσα κρίση, ζητάμε εκ νέου από το Υπουργείο Πολιτισμού να αντιμετωπίσει με σοβαρότητα τα αιτήματα του κινηματογραφικού κλάδου. Το αδιάλειπτο έλλειμμα της πολιτείας απέναντι στον οπτικοακουστικό χώρο συνεχίζει να βλάπτει την εύρυθμη λειτουργία του, τόσο με την σκανδαλώδη υποχρηματοδότηση του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου όσο και με τις παροιμιώδεις δυσλειτουργίες του ΕΚΟΜΕ σε όλα τα επίπεδα. Η δε εκκρεμούσα από τον Απρίλιο συγχώνευση ΕΚΚ με ΕΚΟΜΕ εξελίσσεται σταδιακά σε υπαρξιακή απειλή για τον κλάδο.

Η εθνική κινηματογραφία συνεχίζει να τιμά την χώρα μας διεθνώς και να αποτελεί ακλόνητο πυλώνα φερεγγυότητας για τις ξένες παραγωγές που τα τελευταία χρόνια υλοποιούνται στην Ελλάδα. Καλούμε την πολιτεία να ανταποκριθεί στις υποχρεώσεις της απέναντί μας και να στηρίξει, όπως οφείλει, τον Ελληνικό Κινηματογράφο ως μια από τις πιο δυναμικές και εξωστρεφείς εκφάνσεις του σύγχρονου ελληνικού πολιτισμού.

Το ΔΣ της ΕΑΚ
Λευτέρης Χαρίτος, πρόεδρος
Ελένη Κοσσυφίδου, αντιπρόεδρος
Μαρίσσα Τριανταφυλλίδου, αντιπρόεδρος
Ζαχαρίας Μαυροειδής, γραμματέας
Βίκυ Μίχα, ταμίας
Γιούρι Αβέρωφ, μέλος
Μιχάλης Κωνσταντάτος, μέλος»

Μένετε να δούμε ποιες θα είναι οι επόμενες κινήσεις της ίδιας της Ακαδημίας Κινηματογράφου, του Υπουργείου, αλλά και των ίδιων των ανθρώπων του χώρου του σινεμά μέσα στην επόμενη εβδομάδα.

Διάβασε ακόμα:

  • Όσκαρ 2025: Ανακοινώθηκε η ημερομηνία της τελετής απονομής των κινηματογραφικών βραβείων
  • Οι καλύτερες ταινίες του 2024 μέχρι και σήμερα

Ακολούθησε το neolaia.gr στο Google News για να μαθαίνεις πρώτος τις ειδήσεις!

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

SEMINARS

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ VIDEOS – ΒΛΕΠΟΥΝ ΟΛΟΙ

JOBS

Χιλιάδες Θέσεις Εργασίας σε όλη την Ελλάδα

Στελέχη Ξενοδοχειακών Μονάδων

Εποχιακή Εργασία

30-07-2024

Σαμη

1.200

⚽🏀 LIVE SCORES

ΠΩΣ ΣΟΥ ΦΑΝΗΚΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

  

  

  

  

  

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΕΔΩ..

Related posts

Σαν σήμερα γεννιέται ο “ποιητής” του σινεμά, Αντρέι Ταρκόφσκι

timesadmin

Cine Paris: Άνοιξε ξανά με το «Ποτέ την Κυριακή» – Το θρυλικό θερινό της Ακρόπολης

timesadmin

Το Αλάνι

timesadmin

Σινεμά: Η ταινία για γερά στομάχια και ο Γούντι Άλεν

timesadmin

ΚΕΠΑ Δήμου Βέροιας σαν “ΣΤΑΡ” του Θερινού Σινεμά / 7 βραδιές με βραβευμένες ταινίες και δωρεάν είσοδο, από 1 έως 7 Αυγούστου

timesadmin

5 τέρμα αγχωτικές ταινίες για να δεις το Halloween

timesadmin