Η Yangwang, θυγατρική της BYD, απέδειξε ότι το πιο πρόσφατο hypercar της Κίνας, είναι ικανό να κυνηγήσει τα ρεκόρ ταχύτητας των Rimac Nevera και Aspark Owl.
Όπως σε κάθε κατηγορία, έτσι και σε αυτή των ηλεκτρικών hypercars υπάρχει η μάχη για τον άτυπο τίτλο του ταχύτερου μοντέλου. Το Yangwang U9 δείχνει να είναι από τις σοβαρές υποψηφιότητες, αν και για την ώρα δεν δείχνει να απειλεί το Aspark Owl.
Σε μια πρόσφατη δοκιμή, το U9 έφτασε τα 375 km/h, πράγμα που σημαίνει ότι αυτή τη στιγμή, μόνο το Rimac Nevera (415 km/h) και το Owl (437 km/h) βρίσκονται μπροστά του.
Με όρους αθλητικής διοργάνωσης, το U9 θα κατακτούσε το χάλκινο μετάλλιο, επίτευγμα αρκετά σημαντικό αν σκεφτείς πως μοντέλα όπως το Pininfarina Battista (357 km/h) και η Lotus Evija (350 km/h) βλέπουν την πλάτη του.
Βέβαια και το Tesla Roadster μπορεί να έχει την ευκαιρία του να κυνηγήσει κάποιο μετάλλιο κάποια στιγμή, αν ποτέ περάσει το στάδιο της θεωρίας και αποτελέσει πραγματικό αυτοκίνητο παραγωγής.
Αυτό που κάνει το κατόρθωμα του U9 ακόμη πιο εντυπωσιακό, είναι ότι η Yangwang ισχυρίστηκε ότι η τελική του ταχύτητα ήταν “μόνο” 300 km/h όταν αποκαλύφθηκε για πρώτη φορά. Μιλάμε για υποτίμηση των δυνατοτήτων του αυτοκινήτου από τον ίδιο τον κατασκευαστή του, σωστά;
Σε κάθε περίπτωση, με δεδομένο ότι τροφοδοτείται από τέσσερις ηλεκτροκινητήρες, και η συνολική του απόδοση φτάνει τους 1.287 ίππους και τα 1.681 Nm ροπής, η επίδοση του U9 ήταν περίπου αναμενόμενη.
Τιμή που δεν περιμένεις
Από τα στενά διαμορφωμένα σε σχήμα C φωτιστικά σώματα, σήμα κατατεθέν της BYD (η Yangwang ανήκει στην BYD), μέχρι την πίσω πτέρυγα που θυμίζει αγωνιστικό και τις γενναιόδωρες πινελιές ανθρακονημάτων σε όλο το αμάξωμα, θα μπορούσες να πιστέψεις πως βλέπεις ένα hypercar αξίας δύο εκατομμυρίων ευρώ.
Όμως όχι. Η Yangwang λέει ότι το U9 θα κοστίζει το ισοδύναμο των 214.000 ευρώ, όταν ξεκινήσει να διατίθεται στην Κίνα αργότερα μέσα στο 2024. Δεν πρόκειται για μικρό ποσό σε απόλυτες τιμές, αλλά αν το διέθετες σε κάποιον Ευρωπαίο κατασκευαστή, σίγουρα δεν θα έφευγες από την αντιπροσωπεία με ένα όχημα που θα είχε τελική 375 km/h.