Επαναστατική-βαφή-της-nissan-μειώνει-τη-ζέστη-μέσα-στο-αυτοκίνητο
AYTOKINHTO

Επαναστατική βαφή της Nissan μειώνει τη ζέστη μέσα στο αυτοκίνητο

Βρίσκεται σε φάση εξέλιξης, αλλά τα πρώτα αποτελέσματα δείχνουν σημαντική πτώση στη θερμοκρασία τόσο της επιφάνειας, όσο και του εσωτερικού των αυτοκινήτων.

Top Gear TEAM

Nissan new paint

Αν πιστεύεις πως η τεχνολογία στα αυτοκίνητα εξαντλείται στα μηχανικά μέρη και το λογισμικό, αυτή η είδηση θα σε κάνει να αναθεωρήσεις.

Η Nissan εργάζεται σε ένα νέο τύπο εξωτερικής βαφής των αυτοκινήτων, που χρησιμοποιεί ηλεκτρομαγνητικά κύματα για να κρατήσει τόσο την επιφάνεια όσο και το εσωτερικό του οχήματος πιο δροσερά. Ακόμη βρίσκεται σε στάδιο δοκιμών, αλλά τα πρώτα αποτελέσματα φαίνονται πολύ ελπιδοφόρα.

Η Nissan συνεργάζεται με την Radi-Cool, μια εταιρεία που ειδικεύεται σε προϊόντα ψύξης. Το ακτινοβόλο χρώμα όπως αυτό δεν είναι μια νέα ιδέα, καθώς χρησιμοποιείται σε κτίρια εδώ και χρόνια για να διατηρεί ένα πιο ευχάριστο περιβάλλον στο εσωτερικό τους.

Nissan new paint

Αλλά όπως εξηγεί η Nissan, αυτές οι εφαρμογές απαιτούν ένα πολύ παχύ χρώμα, που δεν έχει την ίδια ανθεκτικότητα ή λάμψη με μια συμβατική βαφή αυτοκινήτου. Επίσης, εφαρμόζεται με ρολό, κάτι που σίγουρα, δεν αποτελεί ιδανική μέθοδο για να βάψεις το αυτοκίνητό σου.

Nissan new paint

Ωστόσο αυτή η νέα φόρμουλα έχει σχεδιαστεί για χρήση σε πιστόλια ψεκασμού και λειτουργεί με διαφανείς τελικές επιστρώσεις. Παρ’ όλ’ αυτά, εξακολουθεί να αποτελεί ένα παχύ χρώμα, συγκεκριμένα έξι φορές παχύτερο από ένα τυπικό χρώμα αυτοκινήτου.

Δημιουργεί ηλεκτρομαγνητικά κύματα

Nissan new paint

Μέσα στο μείγμα υπάρχουν δύο συστατικά που συμβάλλουν στην ικανότητα ψύξης του. Το πρώτο, αντανακλά τις υπέρυθρες ακτίνες, ένας κοινός τρόπος για να διατηρείς χαμηλά τη θερμότητα. Το δεύτερο συστατικό είναι και το πιο εντυπωσιακό, καθώς δημιουργεί ηλεκτρομαγνητικά κύματα που δεν αντανακλούν τις ακτίνες του ήλιου, αλλά στην πραγματικότητα τις εξουδετερώνουν. Βοηθά στην αποτροπή της μεταφοράς θερμότητας σε άλλα μέρη του αυτοκινήτου.

Το όνειρό μου είναι να δημιουργήσω πιο δροσερά αυτοκίνητα χωρίς να καταναλώνω ενέργεια”, εξήγησε ο Dr Susumu Miura, ανώτερος διευθυντής του συγκεκριμένου project. “Αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό στην εποχή των EV, όπου το φορτίο από τη λειτουργία του κλιματισμού το καλοκαίρι, έχει σημαντικό αντίκτυπο στην κατάσταση φόρτισης”, είπε.

Nissan new paint

Η Nissan δεν εξηγεί πώς παράγονται τα ηλεκτρομαγνητικά κύματα, αλλά τα αποτελέσματα είναι αρκετά πειστικά. Οι συγκρίσεις δείχνουν μείωση της θερμοκρασίας κατά 12 βαθμούς Κελσίου στα αυτοκίνητα με τη νέα ειδική βαφή. Αυτή η μέτρηση αφορά την εξωτερική επιφάνεια, αλλά το εσωτερικό ήταν επίσης πιο δροσερό κατά 5 βαθμούς Κελσίου.

Αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει κάποιο χρονοδιάγραμμα για την είσοδο του νέου τύπου βαφής στην παραγωγή, καθώς η εξέλιξή του συνεχίζεται. Μεταξύ άλλων, η Nissan αναφέρει πως θα ήθελε να κάνει το χρώμα ακόμα πιο λεπτό για ευκολότερη εφαρμογή. Εάν τελικά καταλήξει στην παραγωγή, πιθανότατα θα προορίζεται για οχήματα ειδικής παραγγελίας.

Related posts

Ποια ομάδα F1 δίνει 100 εκατομμύρια ευρώ στον Adrian Newey

James Rollner

25 χρόνια Mercedes-Benz CL: Ένα αυτοκίνητο ορισμός της καινοτομίας

protothema.gr

Γιατί η πρώτη υβριδική Porsche 911 δεν είναι η “αρχή του τέλους”

timesadmin

Δυο κλασικές Jaguar στη δεύτερη νεότητά τους

timesadmin

Range Rover Electric: Ό,τι αξίζει να γνωρίζετε για το πρώτο ηλεκτρικό της φίρμας

timesadmin

Διαθέσιμα τα εισιτήρια για την υπερειδική του Ράλι Ακρόπολις

timesadmin